ANFP implementează un proiect de 14 milioane lei privind utilizarea semnăturii electronice

Elena Deacu
Companii #Administraţie /

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) implementează un proiect pentru dezvoltarea de instrumente pentru îndeplinirea rolului şi atribuţiilor exercitate în domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici referitoare la utilizarea semnăturii electronice la nivelul administraţiei centrale şi locale.

Proiectul "e - ANFP - Întărirea capacităţii instituţionale a ANFP în vederea asigurării unui management performant al funcţiei publice şi funcţionarilor publici la nivelul administraţiei publice centrale şi al serviciilor publice din subordinea/coordonarea autorităţilor publice centrale şi locale prin implementarea de instrumente inovatoare", va fi implementat în perioada septembrie 2012 - noiembrie 2015, având o valoare de 14.513.253,92 lei fără TVA.

În vederea implementării semnăturii electronice la nivelul administraţiei publice centrale şi locale din România, prin intermediul proiectului, vor fi achiziţionate certificate digitale calificate care vor fi date în folosinţă gratuită, pe o perioadă de 1 an de la data emiterii, unui număr de 1.930 de autorităţi şi instituţii publice. Certificatele digitale calificate asigură integritatea şi confidenţialitatea documentelor transmise electronic, permit autentificarea la diverse aplicaţii şi garantează identitatea persoanei în sensul Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi a Hotărârii Guvernului nr.1259/2001 privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice de aplicare, cu modificările şi completările ulterioare şi sunt emise de S.C. CertSIGN S.A., furnizor acreditat de servicii de certificare calificată.

În relaţia cu ANFP, semnătura electronică extinsă va fi folosită, începând cu anul viitor, de către instituţiile şi autorităţile publice prin utilizarea Portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici. Astfel, se va putea cunoaşte în timp real situaţia, atât a funcţionarilor publici din administraţia publică din România, la nivel central şi local, cât şi situaţia autorităţilor şi instituţiilor publice cu privire la managementul resurselor umane. Totodată, aceste instrumente informatice (de tipul semnăturii electronice, Portal de management) vor contribui la eficientizarea, transparentizarea şi reducerea timpilor de transmitere a documentelor şi vor preveni situaţiile de nerespectare a prevederilor în domeniul funcţiei publice şi a funcţionarilor publici.

De asemenea, proiectul vizează instruirea a 3.860 de persoane la nivel naţional cu privire la modul de utilizare a semnăturii electronice în cadrul a 22 de seminarii regionale (inclusiv Municipiul Bucureşti), ce vor avea durata de 1 zi şi se vor derula la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ. La aceste sesiuni de instruire vor participa 2 reprezentanţi din cadrul celor 1.930 de instituţii publice şi autorităţi publice, respectiv ordonatorul de credite/reprezentantul legal al instituţiei şi un funcţionar din cadrul compartimentului de resurse umane. În cadrul proiectului, se va elabora un Manual de utilizare a semnăturii electronice care va fi tipărit în 4.100 de exemplare şi distribuit instituţiilor şi autorităţilor publice care fac parte din grupul ţintă al proiectului.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită