BOMBĂ DE 1,5 MILIARDE DE EURO PE PIAŢA TELECOMUNICAŢIILORVodafone, aproape să achiziţioneze o parte din operaţiunile RCS-RDS

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii /

Vodafone, aproape să achiziţioneze o parte din operaţiunile RCS-RDS

Robert Turcescu: "Între cele două companii a fost semnat un precontract, iar tranzacţia finală se învârte în jurul sumei de 1-1,5 miliarde de euro" 

Reprezentanţii companiei britanice au refuzat să comenteze în vreun fel informaţia

Nicolae Oacă: "Orange ar putea să se orienteze către UPC, eventual DCS"

Update 12:38 RCS&RDS dezminte informaţia lui Turcescu 

Informaţiile postate de jurnalistul Robert Turcescu pe contul său de Facebook privind o presupusă vânzare a operaţiunilor de distribuţie prin cablu, telefonie şi internet ale companiei RCS & RDS "sunt complet false, neavând nici o bază reală", se arată într-un comunicat remis astăzi redacţiei de companie.

"Este regretabil faptul că un jurnalist cu experienţa lui Robert Turcescu răspândeşte cu atâta uşurinţă şi lipsă de responsabilitate zvonuri care ne pot crea importante daune materiale şi de imagine, fără a verifica aceste aşa-zise informaţii şi fără ca măcar să ceară şi un punct de vedere din partea companiei RCS & RDS", au mai adăugat reprezentanţii RCS&RDS.

-------

Compania britanică de telefonie mobilă Vodafone este la un pas de a achiziţiona distribuţia de cablu şi operaţiunile de telefonie şi date ale RCS-RDS, contra unei sume de aproape 1,5 miliarde de euro, conform unei ştiri în exclusivitate postată pe contul personal de Facebook de jurnalistul Robert Turcescu. Astfel, Vodafone ar putea deveni cel mai mare operator de telecomunicaţii din România şi regiune, mai subliniază omul de televiziune. Robert Turcescu a scris: "Vodafone e la un pas să achiziţioneze de la RCS-RDS distribuţia de cablu, plus operaţiunile de telefonie şi date! Între cele două companii a fost semnat un precontract, iar tranzacţia finală se învârte în jurul sumei de 1-1,5 miliarde de euro. Vodafone devine astfel cel mai mare jucător pe piaţa telecom din regiune, dând o lovitură puternică principalului competitor, Orange".

Contactaţi de ziarul BURSA, reprezentanţii Vodafone România au refuzat să comenteze în vreun fel informaţia, în timp ce oficialii RCS-RDS nu au putut fi contactaţi.

În luna aprilie, RCS-RDS a anunţat că a introdus acoperire la nivel naţional pentru serviciile de telefonie mobilă (Digi Mobil) în baza unui acord de roaming naţional încheiat cu Vodafone pe o perioadă de 2 ani. Practic, clienţii pot să comunice, la aceleaşi tarife pentru apeluri şi SMS-uri în roaming naţional, ca şi pentru cele iniţiate din reţeaua Digi Mobil, şi atunci când nu se află în aria de acoperire a reţelei RCS-RDS. Din luna iulie 2014, roamingul naţional va fi disponibil şi pentru serviciul de date mobile. Selecţia modului de Roaming Naţional se face automat, fără intervenţia utilizatorilor sau modificări în setările telefonului.

Analistul în telecomunicaţii Nicolae Oacă ne-a declarat: "Era de aşteptat ca Vodafone să facă o astfel de mişcare, pentru că au bani şi au obiceiul acesta (uitaţi-vă la ce au cumpărat prin Spania, Germania, Grecia). Acesta este şi un răspuns la mişcarea Romtelecom (nr. care, din toamnă, va fuziona cu Cosmote România sub umbrela Deutsche Telekom). Operatorii se pregătesc pentru a putea oferi toate cele cinci servicii, şi pentru a deveni operatori totali. Ar fi de aşteptat o mişcare şi de la Orange , mai ales că oficiali ai lor chiar au declarat că vor face achiziţii pe piaţa din România". De asemenea, domnia sa ne-a precizat că Orange va trebui să răspundă acestor mutări: "Orange ar putea să se orienteze către UPC, eventual DCS (Digital Cable Systems), şi în acel moment am avea o luptă între Vodafone, Orange şi Deutsche Telekom pe piaţa din România în oferirea pachetului total de servicii. Rămâne de văzut dacă Liberty va voi să vândă, în trecut au vrut. Probleme financiare au avut şi încă mai au şi în prezent. Fie vor lansa servicii de comunicaţii mobile, fie vor vinde. Aşa (numai servicii fixe) le va fi dificil să continue", a conchis domnia sa.

Din toamnă, Romtelecom şi Cosmote România se transformă în T-Mobile

Afacerea dintre Vodafone şi RCS-RDS nu ar reprezenta prima ştire de acest calibru din acest an, pe piaţa telecomunicaţiilor. În martie a apărut informaţia conform căreia, din toamnă, Romtelecom şi Cosmote România vor deveni T-Mobile, marca deţinută de gigantul german Deutsche Telekom.

Mutările au fost anticipate de către fostul ministru al comunicaţiilor, Dan Nica, care, în cadrul conferinţei de predare de mandat către Răzvan Cotovelea, de la începutul lunii martie, a declarat că "anul 2014 va fi unul plin de achiziţii şi fuziuni pe piaţa din ţara noastră", neoferind mai multe detalii cu privire la acest aspect. Totodată, oficialii companiei Deutsche Telekom au declarat, în luna februarie a acestui an, pentru Bloomberg, că principalul obiectiv al companiei de telecomunicaţii din Germania îl reprezintă poziţia de lider "pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Est". Conform publicaţiei citate, "obiectivul de a ajunge lider în regiune va presupune inclusiv creşterea cotei de piaţă în ţări precum România şi Polonia, atacând rivali precum grupul francez Orange sau Polkomtel". "Va avea loc o revoluţie în fiecare ţară", a declarat într-un interviu Claudia Nemat, director în cadrul grupului. Domnia sa nu a comentat pe marginea strategiei pe care o va adopta compania în ceea ce priveşte achiziţiile necesare pentru extinderea în regiune.

UPC România pierde clienţi de cablu analogic şi DTH în favoarea digitalului

Compania UPC România, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa telecomunicaţiilor din ţara noastră, a raportat, ieri, pierderi ale numărului de clienţi de cablu analogic şi DTH în primul trimestru al anului curent, comparativ cu sfârşitul anului trecut, se arată într-un raport publicat de Liberty Global, care deţine UPC. Astfel, comparativ cu 31 decembrie 2013, UPC România a pierdut, în primele trei luni ale anului 2014, 13.700 de clienţi de cablu tv analogic (350.400 de clienţi) şi alţi 11.800 în segmentul de DTH (329.200 de clienţi). În acelaşi timp însă, compania şi-a menţinut trendul de creştere în ceea ce priveşte clienţii de televiziune digitală prin cablu, numărul acestora mărindu-se cu 15.400 şi atingând un total de 493.100 de clienţi. Din punct de vedere al evoluţiei anuale, creşterea pe acest segment este de peste 13% (58.000 noi abonamente). În ceea ce priveşte numărul total de abonamente de cablu tv, acesta a totalizat 1.172.700 de clienţi.

Compania de cablu a anunţat, totodată, venituri în creştere cu 7% (2,3 milioane dolari) în primul trimestru din 2014, comparativ cu perioada similară a anului trecut, atingând un total de 37 de milioane de dolari. Potrivit reprezentanţilor companiei, 57% din cele 2,3 milioane de dolari provin din segmentul serviciilor de internet, care a totalizat, după primele trei luni ale anului curent, 395.000 de abonamente, în creştere cu 15% (52.000 abonamente) comparativ cu perioada similară din anul 2013. "Creşterea anuală a numărului de clienţi UPC este de 10.000, la 31 martie 2014 baza de clienţi a companiei fiind de 1.179.500", se arată în documentul remis redacţiei de compania de cablu, care mai specifică: "Segmentul de voce a înregistrat o creştere anuală de peste 21%, în trimestrul I al anului 2014, compania având o bază de peste 294.500 clienţi cu servicii de telefonie".

Liberty Global, compania-mamă a UPC a înregistrat active în valoare totală de 67,2 miliarde de dolari la sfârşitul lunii martie, în timp ce veniturile au explodat comparativ cu anul trecut, crescând cu 1,8 miliarde de dolari (69,7%) şi ajungând la un total de 4,53 miliarde de dolari. În total, Liberty Global are în bază aproximativ 25 de milioane de clienţi şi peste 49 de milioane de abonamente active (22 milioane de abonamente de cablu tv, 15 milioane - internet şi 12 milioane - telefonie).

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS