DUPĂ CE TIMP DE TREI ANI BANII PENTRU PROMOVAREA CAPITALEI AU FOST BLOCAȚI
BURSA 16.04.2018

Adelina Toader
 
mărește imaginea
     Hotelierii din București s-au plâns că banii din taxa de promovare turistică au stat blocați în conturile primăriilor de sector timp de trei ani și nu au fost folosiți în scopurile pentru care au fost colectați.
     Recent a fost adoptat un amendament la Codul Fiscal, care permite folosirea taxei de promovare a Capitalei, prin transferarea sumei colectate din conturile primăriilor de sector în contul Primăriei Generale a Capitalei.
     Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), ne-a declarat: "Din păcate, această taxă nu a fost folosită în niciun fel, ea zăcând în conturile primăriilor de sector. Menționăm că singura opțiune de utilizare a sumei este pentru promovarea turistică, ea fiind rezultatul colectării unei taxe speciale care, conform codului fiscal, nu poata fi folosită decât pentru scopul pentru care a fost creată".
     Potrivit Primăriei Generale, taxa specială pentru promovarea turistică a Municipiului București se calculează prin aplicarea cotei de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Conform pct. 161 alin. 3) din H.G. nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, taxa în cauză se făcea venit la bugetul local al sectoarelor, până la adoptarea noului amendament.
     Totodată, Primăria Municipiului București ne-a transmis, înainte de adoptarea noului amendament, că nu nu deține informații referitoare la utilizarea sumelor din taxa de promovare și nici la valoarea colectată.
     Din estimările FIHR, bazate pe datele colectate de la hotelurile din Federație, dar și pe rapoartele se specialitate, cifra de afaceri realizată de hotelurile din București ajunge, anual, la valoarea de 250 de milioane de euro astfel, suma colectată la bugetele sectoarelor ar trebui să fie de circa 2,5 milioane de euro în cazul unei colectări de 100% a acestei taxe.
     Călin Ile ne-a explicat: "La nivelul lunii aprilie 2017, la solicitarea FIHR am obținut de la câteva dintre primăriile de sector anumite informații conform cărora suma existentă în acel moment în conturi era: la Sectorul 1 de 3.585.007,30 lei din 2016 și 1.154.715,30 lei în perioada ianuarie-aprilie 2017; la Sectorul 2 - 210.411,14 lei din 2016 și 83.494,93 lei în perioada ianuarie - aprilie 2017; la Sectorul 6 - suma de 261.176 lei din ianuarie 2016 până în aprilie 2017, iar sectoarele 3,4 și 5 nu au răs­puns solicitărilor. Concluzia este că în 3 sectoare din cele 6, în conturi, se colectase o sumă de 5.294.000 lei, adică circa 1.175.000 euro, sumă aferentă perioadei ianuarie 2016 - aprilie 2017".
     Domnia sa a mai afirmat că promovarea Bucureștiului din perspectiva operatorilor din turism a fost aproape inexistentă: "Nu am fost prezenți la târgurile de turism importante, iar atunci când am fost, am făcut-o la un nivel extrem de scăzut. Centrele de informare nu funcționează, materialele sunt slabe, promovarea on-line nici nu poate fi amintită în lipsa unui portal de promovare a Capitalei și multe alte neajunsuri care fac din București un oraș nepromovat turistic".
     Conform datelor furnizate de Direcția Regională de Statistică București, în cursul anului 2016, au fost înregis­trate 1.926.919 sosiri în București, în creștere cu 11,8% față de anul 2015, iar în anul 2017 au fost înregistrate 2.043.970 sosiri în București, o creștere cu 5,73% față de 2016, potrivit Primăriei Capitalei.
     La finalul anului trecut, Federația Hotelierilor i-a transmis Primarului General al Capitalei, Gabriela Firea, o scrisoare în care îi adresa întrebarea, în numele tuturor hotelierilor din Capitală, dacă mai găsește oportună colectarea și pentru anul 2018 a acestei taxe de promovare, ținând cont că până acum aceasta nu a putut fi utilizată.
     Scrisoarea FIHR preciza: "Poziția noastră, a FIHR, este una clară - suntem pentru colectarea în continuare a acestei taxe, atâta timp cât ea va fi folosită strict pentru promovarea turistică. Daca nu vom găsi o cale prin care această taxă să contribuie la creșterea imaginii Bucureștiului ca destinație turistică, atâta timp cât sumele colectate vor sta fără a fi utilizate în conturile primăriilor de sector, nu vedem oportună existența în continuare a aces­tei taxe și, drept urmare, solicităm CGPMB ca taxa de promovare să fie anulată. Vă asigurăm, stimată Doamnă Primar General, că rămânem des­chiși să găsim împreună o soluție, astfel încât promovarea orașului să devină o realitate".
     La întrebarea dacă au existat contestări până în prezent la colectarea taxei de promovare a Capitalei, PMB ne-a transmis: "La nivelul Direcției Cultură, Sport, Turism nu a fost înregistrată, în cursul anului 2018, nicio astfel de sesizare".
     Raluca Anghel, specialist maketing turistic, ne-a declarat că dacă 50% din sumele colectate din această taxă de promovare ar fi introduse în campanii de publicitate și promovare a Capitalei, s-ar determina o creștere a numărului de turiști străini "cotizanți".
     În opinia aceasteia, edilii noștri ar trebui să știe ce este de făcut: "Noi, specialiștii în marketing, PR, publicitate, știm că este absolut necesar ca această taxă să fie valorificată în scopul pentru care a fost colectată. Practic, judecând matematic, suma colectată anual ar putea să reprezinte un start bun în vederea creării brandului turistic al Bucureștiului, atat de inexistent la ora actuală".
     Specialistul în marketing ne-a mărturisit că este surprinsă că refuzăm, ca țară, să învățăm de la statele care au o experiență în domeniul promovării turistice și care folosesc această taxă pentru a crește vizibilitatea destinației pentru care se încasează respectiva taxă.
     Raluca Anghel a adăugat: "În func­ție de gradul de promovare al Bucureștiului crește exponențial și numărul turiștilor care plătesc această taxă, acesta este și motivul pentru care capitale precum Parisul, Londra, Praga, Viena, Budapesta etc investesc această taxă tot în promovare, deoarece știu că este o investiție care se întoarce în buzunarele municipalității, uneori dublu sau triplu, după caz".
     Domnia sa apreciază că taxa de promovare ar trebui să se ducă, strategic vorbind, pe de o parte în campanii de promovare online, outdoor, tv și pe de alta ar trebui să fie direcționată și în partea de infrastructură turistică, atât de absentă în Capitală.
     Raluca Anghel a amintit că Bucureștiul, la nivel de organizare de evenimente corporate, nu are un spațiu de tipul unui Convention Center, unde să se poată organiza evenimente de anvergură, evenimente care în alte state aduc sume considerabile la buget și, nu numai.
     Specialistul în marketing a adăugat: "Practic, această taxă de promovare ar putea fi unul dintre cele mai bune lucruri pentru edilii din București, dacă ar ști ce să facă cu ea".
     Totodată, Raluca Anghel a ținut să precizeze că, până când taxa aceasta va fi folosită în scopul pentru care a fost colectată, nu ar fi rău dacă Primăria București ar demara, totuși, o serie de campanii de creștere a vizibilității Bucureștiului, în contextul în care suntem în Anul Centenarului, urmează Președinția UE și organizarea de meciuri ale "Euro 2020".. 

     În decursul celor doi ani, 2016 și 2017, Primăria Capitalei ne-a transmis că a demarat, prin direcția de specialitate - Direcția Cultură, Sport, Turism, următoarele acțiuni în vederea promovării turismului în Municipiul București: 
     - Asigurarea de asistență turistică de specialitate în mod permanent, atât în interiorul Punctului de informare Turistică - Pasaj Universitate, cât și on-line prin e-mail-urile primite pe adresa turism@pmb.ro;
     - Informare și promovare turistică prin achiziționarea sau realizarea de materiale de promovare (format tipărit/audio-video/ foto) și de obiecte promoționale care au fost distribuite cu titlu gratuit în cadrul manifestărilor de specialitate din țară și străinătate la care PMB a participat în calitate de expozant, prin intermediul Centrelor de Informare Turistică - atât din București (PIT Pasaj Universitate sau centre de informare turistică private), cât și din țară,  reprezentantelor teritoriale ale Minis­terului Turismului și, după caz, distribuite către agenții economici/ autoritățile publice care au organizat manifestări de mare amploare (conferințe, congrese ș.a.) în orașul București sau au reprezentat în extern România și, implicit, Capitala;
     - Organizarea/participarea la târguri de profil, expoziții, misiuni de promovare, evenimente;
     - Colaborarea cu instituțiile administrației publice centrale și locale, agenții economici și ONG-uri (de exemplu: Proiect Experience Bucharest, Festivalul Ambasadelor ș.a.);
     - Promovarea Calendarului anual/lunar de evenimente cultural - artistice realizate de PMB, instiuții publice sau agenți economici.
     Primăria Municipiului București a precizat că toate aceste activități au fost finanțate din bugetul local al PMB.
     
     Pentru 2018, Primăria Capitalei ne-a transmis că, în ceea ce privește proiectele dezvoltării și promovării des­tinației turistice București, și-a propus să elaboreze și să implementeze o serie de activități/proiecte individuale, printre care:
     - Dezvoltarea infrastructurii turistice prin identificarea și introducerea în circuitul turistic al Bucureștiului a unor clădiri de patrimoniu, de exemplu sediul actual al PMB și implementarea unui program de vizitare adecvat în zilele de sâmbătă și duminică și sărbătorile legale. "În acest sens, CGMB a aprobat deja HCGMB nr. 362/30.08.2017 privind declararea drept obiectiv turis­tic a imobilului fostului Palat al Ministerului Lucrărilor Publice, azi Palatul Administrativ al Municipiului București", ne-a comunicat Primăria Generală.
     -    Accesabilitatea informației turistice prin: dezvoltarea rețelei de puncte/centre de informare turistică; semnalizarea corespunzătoare a traseelor și obiectivelor turistice, cu precădere a celor culturale;  actualizarea website-ului turistic și dezvoltarea aplicației mobile turistice de promovare a atracțiilor turistice ale Municipiului București; dezvoltarea și implementarea Serviciului integrat Ghid Turistic - accesibil apelând un număr de telefon dedicat sau prin descărcarea unei aplicații mobile; îmbunătățirea informaților existente în aeroporturi, gări, autogări; promovarea turistică prin ghiduri, hărți turistice, cataloage etc.
     PMB mai informează: "De asemenea, pentru promovarea Capitalei ca oraș al turismului cultural, Primăria Municipiului București, prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic, are în vedere derularea unor evenimente dedicate Anului Centenar precum: tipărirea Ghidului turistic al monumentelor bucureștene dedicate Primului Război Mondial, amenajare în incinta Arcului de Triumf a unei zone de suveniruri, realizarea expoziției permanente de la Arcul de Triumf,  proiect de promovare a traseului turistic «Monumente în parc» etc".
     Primăria Generală a mai precizat că a înființat Compania Municipală Turistică care, în perioada următoare, va face public portofoliul de proiecte care vor contribui semnificativ la promovarea turistică a Bucureștiului. Astfel, PMB își propune să participe la manifestări expoziționale de turism din țară și străinătate, să organizeze vizite educaționale și de informare, în București, pentru reprezentanți mass-media, turoperatori, reprezentanți ai asociațiilor sau organizațiilor neguvernamentale cu activitate în turism, alți lideri de opinie, specialiști în turism din țară și din străinătate și să realizeze campanii de publicitate.
     De asemenea, Primăria ne-a anunțat că va organiza sau coorganiza evenimente/întâlniri cu reprezentanți ai instituțiilor publice, private, organizațiilor guvernamentale și neguvernamentale, naționale și internaționale, va realiza activități de publicitate prin intermediul inserțiilor publicitare (în reviste și publicații de specialitate, în presa scrisă/ online), a canalelor mass-media (TV și radio) și on-line și va realiza/achiziționa materiale de prezentare și promovare (tipărite, audio/video, foto). PMB ne-a mai transmis că va realizara și actualizarea periodică a paginii de internet, aplicațiilor mobile și a rețelelor de socializare oficiale ale Municipiului București în domeniul turismului, va organiza evenimente cu specific cultural-artistic în scopul reducerii variațiilor sezoniere a turiștilor în București și va elabora o strategie de marketing pentru Municipiul București în domeniul turismului pentru perioada 2018 - 2021. Primăria are în plan și dezvoltarea unui serviciu integrat Ghid Turistic (accesibil apelând un număr de telefon dedicat sau prin descărcarea unei aplicații mobile).
     Pe de altă parte, președintele FIHR susține că industria nu cunoaște calendarul evenimentelor de promovare turistică ale Primăriei Capitalei, deoarece acesta nu a fost prezentat, ceea ce creează o mare problemă în atragerea turiștilor.

 
 

 
Opinia cititorului   [ scrieți-vă opinia. ] 
Trimite părerea ta.
Nume (maxim 50 caractere)
E-mail (optional)
Titlu (maxim 50 caractere)
Mesaj
 
REGULAMENTUL MESAJELOR
Acord
Prin trimiterea opiniei ne confirmați că ați citit regulamentul de mai sus și că vă asumați prevederile sale !
Aceeasi sectiune (Companii Afaceri)
VREI CA STATUL SĂ ÎȚI GARANTEZE CREDITUL? DAI ȘPAGĂ!
Calendarul BURSA 2018
Ediții precedente
Newsletter Facebook Twitter YouTube LinkedIn RSS
Jurnal Bursier
20.07.2018
BVB
     * Circa 64% din rulaj, dat de transferurile cu acțiunile Romgaz
     
     Toți indicii Bursei de Valori București (BVB) au înregistrat scăderi, în penultima ședință de tranzacționare a săptămânii,...  click să citești tot articolul
20.07.2018
BURSELE DIN LUME
     Bursele din Europa au scăzut ieri, din cauza evoluțiilor sectorului minier, afectat de declinul cotațiilor metalelor.
     Titlurile grupului minier global "Anglo American" Plc s-au depreciat...  click să citești tot articolul
19.07.2018
BVB
     Piața principală a Bursei de Valori București (BVB) a încheiat ședința de tranzacționare de la mijlocul săptămânii în teritoriul negativ, majoritatea cotațiilor terminând ziua în scădere, pe fondul...  click să citești tot articolul
19.07.2018
BURSELE DIN LUME
     Bursele din Europa au urmat un curs pozitiv, ieri, în baza rezultatelor financiare anunțate de companii.
     Titlurile producătorului suedez de echipamente de rețea "Ericsson" AB s-au...  click să citești tot articolul
18.07.2018
BET-FI, SINGURUL INDICE ÎN SCĂDERE
     Opt din cei nouă indici ai Bursei de Valori București (BVB) au cunoscut aprecieri moderate, în ședința de tranzacționare de ieri, pe fondul unui volum de numai 26,2 milioane de lei, sub valoarea...  click să citești tot articolul
18.07.2018
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile tranzacționate la bursele din Europa au avut o evoluție mixtă ieri, investitorii fiind atenți la rezultatele anunțate de corporațiile listate.  click să citești tot articolul
Cotații Internaționale

Curs Valutar

Curs valabil din data de 20 iulie 2018
1 Dolar australian...
1 Leva bulgărească...
1 Dolar canadian....
1 Franc elvețian...
1 Coroană cehă...
1 Coroană daneză...
1 Liră egipteană...
1 Euro...
1 Liră sterlină...
100 Forinți maghiari...
100 Yeni japonezi...
1 Leu moldovenesc...
1 Coroană norvegiană...
1 Zlot polonez...
1 Rublă rusească...
1 Coroană suedeză...
1 Liră turcească...
1 Dolar S.U.A...
1 Rand sud-african...
1 Real brazilian...
1 Renminbi chinezesc...
1 Rupie indiană...
100 Woni sud-coreeni...
1 Peso mexican...
1 Dolar neo-zeelandez...
1 Dinar sărbesc...
1 Hryvna ucraineană...
1 Dirham emirate arabe...
1 Kuna croată...
1 Bahtul thailandez...
1 Gram aur...
1 DST...
AUD
BGN
CAD
CHF
CZK
DKK
EGP
EUR
GBP
HUF
JPY
MDL
NOK
PLN
RUB
SEK
TRY
USD
ZAR
BRL
CNY
INR
KRW
MXN
NZD
RSD
UAH
AED
HRK
THB
XAU
XDR
2.9463
2.3807
3.0169
4.0019
0.1800
0.6248
0.2232
4.6562
5.2019
1.4298
3.5534
0.2409
0.4865
1.0765
0.0630
0.4491
0.8319
3.9954
0.2967
1.0432
0.5894
0.0580
0.3522
0.2098
2.7025
0.0395
0.1511
1.0877
0.6297
0.1195
157.3290
5.5975
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
click aici pentru cursurile pieței valutare - istoric
English Section
13.07.2018
Russia World Cup
     The final tournament of the World Football Cup will end with a gala representation, the duel between Croatia and France. France, the with the most expensive players in the tournament, has met the expectations, Croatia is the biggest surprise the of the competition.  click here to read the entire article
09.07.2018
FOOTBALL AND MONEY
     Cristiano Ronaldo (33 years old) had several hits over the last few days, even though in the final tournament of the World Championship he failed to exceed expectations, as Portugal was eliminated in the round of eight.  click here to read the entire article
05.07.2018
     The world is intensely preparing for a water crisis, the most important resource for human life. The signs, on a continental and global level, that there is a water problem are increasingly clear.  click here to read the entire article
02.07.2018
     The Bursa Construcțiilor magazine, published by the BURSA press group, has taken the first step in the third decade of existence and has awarded, in this year's Gala, no fewer than 20 awards of excellence, to some of the most important associations in the sector, as well as to companies that have stood out through their activity.  click here to read the entire article
27.06.2018
A VOTE FOR AN UNFORGETTABLE SUMMER
     In the plenum joint meeting of the Chamber of Deputies and the Senate, which will be held today starting at 14:00, will be debated and put up for vote the vote of no-confidence against the government submitted by 152 members of the opposition.
     The document which incriminates the failures of the Dăncilă government has been read in the Parliament on Monday, June 25th.  click here to read the entire article
25.06.2018
     Even without the court ruling rendered in first instance by the High Court of Cassation and Justice in the lawsuit of the fictitious hiring at the Child Protection Department of Teleorman the focus on getting all the institutional levers under the - informal, but all the more important - authority of Liviu Dragnea. But, after his conviction on June 21, this trend will speed up. But only through this kind of concentration of power can the president of the Chamber of Deputies hope to change not only the balance of power - which is already favorable to him, even though nothing is final in politics -, but the legislation based on which he has been sentenced, so that he gets exonerated of any legal responsibility. Or, when the powers of the state are concentrated in the hands of one man, democracy, even though it may be only a façade, moves aside to be replaced by autocracy. And in Romania, the temptation of autocracy, hidden under the veil of illiberalism, is more powerful than it has ever been, after the fall of communism. Could this be just an accident owed to the meteoric apparition of Liviu Dragnea?  click here to read the entire article
19.06.2018
     The Romanian Constitution:
     Art. 80 - The role of the president
     (1) The Romanian president represents the Romanian government and is the guarantor of national independence, unity and territorial integrity.
     (2) The Romanian president must watch for the compliance with the Constitution and the good functioning of the public authorities. For that purpose, the president serves as a mediating entity between the powers of the state, as well as between the state and society.  click here to read the entire article
12.06.2018
     The reunion scheduled today between Donald Trump and Kim Jong-un is taking place in Singapore due to the relative neutrality and the security this city-state provides. Singapore is one of the few countries that still hosts a North-Korean embassy, and many of the deals of the Kim regime were conducted here, according to the foreign press.  click here to read the entire article
05.06.2018
     "It is a good thing that the public doesn't understand the functioning of our banking and monetary system, because otherwise I think there would be a revolution in the streets by dawn".
     HENRY FORD, founder of the American automotive industry

     Fed up with subsidizing the commercial banks with their own money, the Swiss, mobilized through the "Sovereign Money" initiative, have proposed the organization of a Referendum which will be held on Sunday, June 10th 2018 - is a historical referendum, revolutionary for the banking industry, of international resonance -, by which the initiators want to amend the Constitution, which would impose to the commercial banks to grant loans only within the limits of the bank's money, forbidding them to issue scrip money and ensuring the monopoly of the Confederation (of the Swiss state) on issuance of money free of debt.  click here to read the entire article
23.05.2018
     The "pension apocalypse is coming"! The more or less qualified keep talking in the written press, TV and on the radio. The uncertainty is being preserved - deliberately by some, by the government members out of pure stupidity!  click here to read the entire article
16.05.2018
GABRIELA MIHAELA VOICILĂ, THE BUSINESS ENVIRONMENT MINISTER:
     Where there are many entrepreneurs there is creation, where there are many women entrepreneurs there is divine creation, says Gabriela Mihaela Voicilă, state secretary in the Ministry for the Business Environment, Trade and Entrepreneurship (MMACA). In her opinion, entrepreneurship means joy, a better situation, but less time for the family: "Taken together, entrepreneurship means achievements (...) Every one of us needs validation, for having built, having created something".  click here to read the entire article
14.05.2018
IN THE LAWSUITS AGAINST THE BANKS
     * Piperea: "In the Andriciuc case, the EU Court of Justice has not limited its argumentation to the CHF, but expanded it to cover any currency for which the debtors weren't hedged"
     The courts in the country have begun ruling in favor of borrowers and freezing the value of the European currency at the exchange rate valid on the date the loans were originated, in the lawsuits brought against the banks.  click here to read the entire article
09.05.2018
IN THE ROMANIAN BANANA REPUBLIC...
     The urge "Mircea, act like you're working!", back in the days of the so-called revolution of December 1989, was brought back recently by a new "director".
     We are talking of course, about the meeting between NBR governor Mugur Isărescu, and a government "delegation" led by chamber of deputies chairman Liviu Dragnea, together with PM Viorica Dăncilă.
     Sources from within the PSD, quoted by ziare.com, have claimed that, "in the meeting with the NBR governor, Liviu Dragnea seemed to be looking for a way out, and he seems confused, as he didn't expect his decisions to lead to such effects in the economy".  click here to read the entire article
08.05.2018
     Liviu Dragnea's insistence in moving the Romanian embassy from Tel Aviv, to Jerusalem, feeds an older, widespread confusion. Much older. Politically, Jerusalem has been divided from the first presence of the Judeans on the lands of the Palestinians, since back in the days of Abraham and Abimelec. "The indivisible Jerusalem" wanted by Benjamin Netanyahu is a spiritual creation.
     Definitely, pilgrims and locals claim that Jerusalem has a geography, meaning that the city would be compatible with the cardinal points and that is why Palestinians, Israelis and people overall, including those of the UN, EU and the US, speak about Eastern Jerusalem and Western Jerusalem, without anybody being surprised that that is happening at the center of the world, where the god of the Judeans began his creation, starting from the very rock from which later Archangel Gabriel raised Mohammed to visit Heaven, the same place of origin where one of the seven angels "and showed me the Holy City, Jerusalem, coming down out of heaven from God." (Apocalypse, 21: 10), where God is one of the same.  click here to read the entire article
03.05.2018
     Financial fair play is a concept that comes from the world of soccer. The notion is simple, don't spend more than you earn in a month, or in a year, regardless of what shareholder, mogul or investor enters the business.  click here to read the entire article
.