CONFERINȚA CODUL INSOLVENȚEI - Ediția a V-a
LUCIAN BODE, PREȘEDINTELE COMISIEI DE TRANSPORTURI DIN CAMERA DEPUTAȚILOR :
BURSA 14.02.2018

A.S.
 
mărește imaginea
     * Parlamentarii PSD și ministrul Transporturilor, Lucian Șova, critici la adresa companiilor de infrastructură
     * Consiliul Investitorilor Străini: "Credem că trebuie să trecem dincolo de permanenta întrebare «Cine este de vină?» și să vedem ce este de făcut de acum înainte"
       Lipsa unei infrastructuri suficient dimensionate și modernizate reprezintă un atentat la siguranța cetățeanului, pierderile de vieți omenești, din cauza accidentelor rutiere, fiind în jur de 1900/an, cu o medie zilnică de 5 morți pe zi, a declarat, ieri, deputatul PNL Lucian Bode, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, în cadrul dezbaterii "Accelerarea implementării marilor proiecte de investiții în infrastructură rutieră", la care au participat 13 companii mari de infrastructura, parlamentari, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, și reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
     Lucian Bode a precizat: "România ocupă un dezonorant loc 128 în lume, privind calitatea drumurilor, după Gabon sau Zimbabwe.
     Avem 748 kilometri de autostradă și nu avem o autostradă care să traverseze țara de la est la vest, de la Constanța la Nădlac. Știm cum arată harta autostrăzilor din România, este o linie întreruptă, cu sectoare aflate în lucru, în licitație sau în realizarea studiului de fezabilitate.
     În prezent, sunt în lucru aproximativ 200 de kilometri de autostrăzi, cu termene de finalizare amânate - un an sau mai mulți -, iar unele nu mai au asumate termene de finalizare.
     Sincer, explicațiile pentru aceste întârzieri nu mai sunt acceptate de populație. Lumea s-a săturat să asiste la un război surd între autorități și antreprenori, la pasarea responsabilităților dintr-o parte în alta. Disputele dintre constructori și beneficiar, respectiv statul român, au fost des mediatizate, au existat procese și, din păcate, de cele mai multe ori statul le-a pierdut.
     Vrem să aflăm cauzele blocajelor care au condus la amânarea termenelor de finalizare pentru autostrăzile aflate în derulare și, mai ales, care sunt soluțiile care pot contribui la accelerarea procesului de construcție a acestor obiective. Cred că suntem cu toții conștienți că, din păcate, țara noastră înregistrează decalaje uriașe față de țările occidentale și față de vecini în dezvoltarea unei rețele de transport moderne și adaptate la nevoile economice și de mobilitate.
     Motivele des invocate pentru întârzierile la marile proiecte de infrastructură sunt: birocrația; termenele pentru obținerea avizelor, în special acordul de mediu, fără de care nu se poate obține autorizația de construcție; pompierismul prin care se lansează anumite de proceduri de achiziții publice, fără respectarea prevederilor legale în vigoare - și aici mă refer tot la acordul de mediu, care fie lipsește, fie este expirat la lansarea licitației, cu toate consecințele care decurg de aici. Alte motive sunt exproprierile de terenuri de pe traseul unei autostrăzi, studiile de fezabilitate prost întocmite, necorelarea investițiilor, re­cepționarea unor lucrări de calitate îndoielnică".
     * Lucian Șova către antreprenori: "Nu-mi propun să cunosc pe niciunul dintre dumneavoastră în mod direct"
     Reprezentanții marilor companii de infrastructură au intrat, ieri, în colimatorul actualului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, și al parlamentarilor PSD, prezenți la dezbatere.
     "Am venit în fața partenerilor comerciali ai Ministerului Transporturilor pentru a afla cât de prost client este statul român în raport cu exigențele, capabilitățile și disponibilitatea antreprenorilor de a implementa proiectele pentru care au câștigat contractele", a declarat, ieri, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, după ce a prezentat un document cu fotografii care arată problemele privind calitatea lucrărilor de construcție pe care CNAIR le-a indentificat în rețelele de autostrăzi, construite de companiile care au câștigat licitațiile din domeniu (vezi în documentul atașat).
     Domnia sa a spus antreprenorilor prezenți la dezbatere: "Nu-mi propun să cunosc pe niciunul dintre dumneavoastră în mod direct, însă vreau să vă cunosc instituțional și din perspectivă legală și contractuală foarte strict. (...) Îi rog pe partenerii noștri din companii să manifeste atenție. Responsabilitatea se personalizează și am înțeles să mi-o asum, însă trebuie să se vadă clar - și voi face toate eforturile din perspectiva comunicării - ca responsabilitatea să fie totuși asumată de fiecare, în concordanță cu rolul pe care îl are în dezvoltarea proiectelor de infrastructură din România".
     Lucian Șova a mai spus că piața muncii din România este deschisă și pentru francezi, italieni, germani, austrieci și le-a transmis reprezentanților companiilor de construcții că, în măsura în care nu există lucrători, pot să finanțeze resursă de forță de muncă pentru a-și termina contractele câștigate: "În principiu, prețurile la care sunt contractate lucrările pe care le executați sunt competitive și ar trebui să fie satisfăcătoare pentru cel care câștigă licitația. Prețurile materialelor de construcții în România sunt la fel ca în țările Uniunii Europene. Prețul forței de muncă din România, dacă vă așteptați să fie mai scăzut decât în alte state europene, cred că v-ați făcut un calcul greșit. România, fiind o țară europeană, nu împiedică migrarea forței de muncă și vă transmit mesajul că piața muncii din România este deschisă și pentru muncitori francezi, italieni, germani, austrieci. În măsura în care nu există forță de muncă, pe prețurile pe care ați câștigat licitațiile puteți să finanțați resursa de forță de muncă corespunzătoare din punct de vedere calitativ și ca volum, astfel încât să duceți la bun sfârșit contractele pe care le-ați câștigat".
     El le-a mai spus constructorilor să nu conteze deloc pe nevoia politică de a inaugura autostrăzi care urmează să se prăbușească, nici măcar autostrăzi care să nu corespundă din punct de vedere tehnic proiectului, așa cum și l-au asumat: "Nu este corect să vă asumați lucrări fără îndeplinirea condițiilor legale privind contractarea, adică lipsa avizelor de mediu, a acordurilor și a altor lucruri asemănătoare. Dacă acest lucru se întâmplă, sigur că (...) va trebui și voi face o evaluare și a capabilităților tehnice și profesionale ale celor care administrează acest subiect în cadrul Companiei de Drumuri. Însă, totuși, compania scoate niște contracte. Ziceți toți că sunt rele. Eu o să vă cred că sunt rele atunci când vom avea primul contract scos la care nu se va prezenta niciun ofertant. Asta înseamnă responsabilitate, după părerea mea, și de o parte, și de alta, fără să fiu ipocrit. Este foarte ușor și este multă ipocrizie să pretindem că ceea ce oferă compania este de proastă calitate după ce am câștigat. Și am câștigat în cunoștință de cauză, în principiu".
     * Sorin Bota către antreprenori: "Trebuie să punem prevederi legislative mai dure ca să respectați legile în România?"
     Ne aflăm în prezent la 50% din programul pe care România și l-a propus în negocierile cu Uniunea Europeană pentru alocarea de fonduri nerambursabile, astfel încât infrastructura noastră să fie una similară cu cea a altor state europene, a declarat, ieri, Sorin Bota, deputatul PSD, vicepreședintele Comisiei de Infrastructură și Transporturi, adăugând: "La momentul în care România a negociat integrarea europeană aveam programat și ne-am angajat să alocăm 1,5% din PIB, anual, și vedem că în fiecare an rectificarea negativă a bugetului de stat se face pe Ministerul Transporturilor pentru că nu se pot cheltui banii, pentru că nu se lucrează.
     Cred că problema (n.r. în marile proiecte de infrastructură) pleacă din contracte, din modul în care se permite prelungirea acestor termene, în atitudinea neconstructivă a firmelor de construcții. Pentru că atunci când semnează un contract, acestea se gândesc cât de mult pot să tragă de acel contract, cât îl întind în timp și cum vor majora prețul pe care l-au licitat.
     Acum zece ani, exista o prevedere legislativă prin care subcontractarea era permisă doar 49%. Niciodată nu a fost respectată, iar ulterior s-a și scos din legislație. Vom analiza dacă nu este bine să reintroducem această prevedere, astfel încât să nu mai existe firme care stau în apartamente, au 10 ingineri și în rest tot greul îl duc subcontractorii români pe care multe firme nu-i plătesc sau îi întârzie la plată, astfel încât mulți subcontractori sunt în insolvență sau au trecut prin procese de insolvență.
     În contractele pe care le avem astăzi în discuție, pe acest subiect, există o singură asociere, culmea chiar de firme românești, care respectă legea 76/2014 în contractul cu subcontractorii și întocmește o ipotecă mobiliară. Restul, nu respectați legea! Trebuie să punem prevederi legislative mai dure ca să respectați legile în România? Probabil că vom face și acest lucru. Nu respectați o lege din 2014 în relație cu subcontractorii români, care duc tot greul de cele mai multe ori și care suferă din cauza tratamentului pe care îl aplicați.
     (...) Sunteți neconstructivi în relația cu clientul, respectiv statul român".
     * Consiliul Investitorilor Străini propune Guvernului înființarea unei entități care să supravegheze marile proiecte de infrastructură
     Coincidență sau nu, ieri după amiază, după critica parlamentarilor PSD și a ministrului Transporturilor Lucian Șova, la adresa marilor companii de infrastructură, Consiliul Investitorilor Străini (FIC) a transmis, printr-o scrisoare adresată premierului Viorica Dăncilă și ministrului Transporturilor, Lucian Șova, înființarea unei Unități de Implementare a Proiectelor (UIP), care să fie responsabilă de supravegherea implementării marilor proiecte de infrastructură.
     În viziunea comitetului director al FIC, la ora actuală, în România, există o serie de obstacole administrative care împiedică dezvoltarea infrastructurii, precum: probleme de proiectare, întocmirea defectuoasă a caietelor de sarcini, procese și proceduri de achiziție complexe și greoaie din punct de vedere administrativ, procese și proceduri îndelungate și, uneori, slab coordonate, de obținere a aprobărilor necesare și, nu în ultimul rând, lipsa resurselor pentru monitorizare în etapa de derulare.
     FIC precizează: "Pe lângă toate acestea, există o tendință de a nu învăța din greșelile trecutului, iar acest lucru a afectat desfășurarea proiectelor de infrastructură. FIC consideră că adoptarea unor măsuri pentru a remedia această carență în capacitatea administrativă ar aduce o schimbare majoră, dincolo de aspectele financiare. Acest lucru nu se poate întâmpla peste noapte, dar o abordare consecventă va contribui la îmbunătățirea capacității, rezultând în același timp într-o infrastructură mai bună".
     Oficialii FIC propun, astfel, înființarea unei Unități de Implementare a Proiectelor (UIP) care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial și care ar trebui să fie responsabilă de supravegherea implementării marilor proiecte de infrastructură.
     În acest context, noua entitate ar urma să beneficieze de expertiză tehnică, financiară și juridică, precum și de resurse financiare adecvate. De asemenea, UIP va fi organismul responsabil cu managementul proiectului cu responsabilități clar stabilite, dar și cu autoritatea de a se asigura că marile proiecte sunt implementate într-o manieră unitară și că vor exista criterii de referință care să înlesnească și să îndrume planificarea și executarea viitoarele proiecte.
     Totodată, prin intermediul Unității, ar urma să existe întotdeauna o situație actualizată la zi și se pot reduce și rezolva eventualele blocaje majore care pot apărea pe parcursul desfășurării proiectului.
     FIC menționează: "O astfel de unitate poate colabora, de asemenea, cu o serie de instituții, inclusiv cele financiare internționale, pentru: a pune la dispoziția UIP cunoștințele lor vaste privind finanțarea proiectelor mari de infrastructură (stabilirea structurii de finanțare a proiectelor, aplicarea celor mai bune tehnici de modelare financiară, identificarea surselor de finanțare, finanțarea și atragerea finanțărilor private, etc.), a permite accesul la rețeaua lor de experți internaționali care acoperă practic toate ariile de expertiză privind infrastructura, a oferi exemple de practici la nivel mondial privind planificarea, managementul și evaluarea impactului proiectelor de infrastructură și totodată, privind dezvoltarea efectivă a mecanismelor de achiziție pentru proiecte. În plus, considerăm că există un potențial semnificativ de cooperare între UIP și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Agenția poate fi un centru de date care furnizează informații valoroase pentru luarea deciziilor".
     Reprezentanții FIC susțin că, atât la nivelul operativ al UIP, cât și la conducere, trebuie să se regăsească persoane cu cea mai înaltă calificare profesională, iar personalul să fie remunerat pe măsură și să i se asigure toate pârghiile necesare pentru a-și duce la îndeplinire misiunea.
     FIC subliniază: "Este bine cunos­cută importanța infrastructurii de calitate pentru creșterea economică și în egală măsură întârzierile României la acest capitol. Lipsa infrastructurii frustrează mediul de afaceri, cetățenii și inclusiv autoritățile. Membrii Consiliului Investitorilor Străini (FIC) - companii care angajează peste 186.000 de persoane și au o cifră de afaceri de 187 de miliarde de lei - cred că trebuie să trecem dincolo de permanenta întrebare «Cine este de vină?» și să vedem ce este de făcut de acum înainte. Am decis să vă trimitem această scrisoare deschisă deoarece, prin mesajele transmise în spațiul public, Guvernul României a semnalat că este preocupat de infrastructura deficitară cel puțin în aceeași măsură ca și mediul de afaceri. Din punctul nostru de vedere, o modalitate relativ simplă prin care câteva proiecte importante s-ar putea debloca și finaliza este crearea unei unități dedicate proiectelor mari de infrastructură, care să aibă în arsenalul său toate instrumentele necesare pentru această misiune". 

 link: Șova pregătește constituirea unui comitet interministerial pentru investițiile în infrastructura strategică

 link: "Managementul Spitalului CF 2 să facă o vizită de documentare la Spitalul Județean Bacău"

Citește noutăți și tendințe din domeniu în Revista BURSA Construcțiilor
 

 
Opinia cititorului   [ scrieți-vă opinia. ] 
1.  Bode e cel cu tva?
    (mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2018, ora 03:22)  
 Care nu stia sa calculeze tva dintr-o suma?


 
  1.1.   Nu  (răspuns la opinia nr. 1 )
    (mesaj trimis de Prostu satului , in data de 14.02.2018, ora 09:23)
 
 Acela era Sebastian BodA, cu "a", si se pricepea la finante, dupa cum a si demonstrat.


 
2.  autostopule!
    (mesaj trimis de maniac în data de 14.02.2018, ora 13:25)  
 Cf. legilor lui Murphy , pt. a înmormânta o problemă trebuie înființată o comisie! Nimic nou sub soare!


 
3.  reciclarea necesară
    (mesaj trimis de mânia în data de 14.02.2018, ora 13:52)  
 ...însă totuși.....este ministru???? ce mai contează!


 
4.  STOP!
    (mesaj trimis de Om în data de 14.02.2018, ora 19:41)  
 Spuneti-le para-indaratnicilor de ministri ca in 10 ani o sa circule doar ei pe autostrăzi. Noi, fraierii, vom folosi avioane, drone si elicoptere.


 
5.  128 E FOARTE BINE
    (mesaj trimis de 8 IMISTU în data de 14.02.2018, ora 22:24)  
 Dar noi vom progresa:129, 130, etc până vor trebui inventate noi țări ca să putem înainta!


 
Aceeasi sectiune (Companii Afaceri)
BUGETUL PRIMĂRIEI CAPITALEI PENTRU 2018 A FOST APROBAT
Ediții precedente
Newsletter Facebook Twitter YouTube LinkedIn RSS
Jurnal Bursier
23.02.2018
BVB
     O treime din rulajul ședinței de tranzacționare de ieri a venit din transferul "deal" efectuat cu 1,5% din acțiunile SIF5 Oltenia, în valoare de 17,68 milioane lei. Schimbul a fost realizat...  click să citești tot articolul
23.02.2018
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile de pe piețele din Europa au scăzut ieri, în condițiile în care așteptările tot mai mari legate de majorarea dobânzilor în SUA au afectat apetitul pentru risc, la nivel global.  click să citești tot articolul
22.02.2018
BVB
     * Piața a înregistrat a treia scădere consecutivă
     * Titlurile OMV Petrom au scăzut cu 1,14%
       Piața a înregistrat în ședința de tranzacționare de la mijlocul săptămânii, cea de a treia zi de scădere consecutivă, majoritatea cotațiilor emitenților listați la Bursa de Valori București (BVB)...  click să citești tot articolul
22.02.2018
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile de pe piețele din Europa au scăzut ieri, în special în sectorul tehnologic, investitorii fiind atenți la rezultatele financiare anunțate de companii.  click să citești tot articolul
21.02.2018
BVB
     * George Brande, Interfinbrok: "Investitorii stau într­-o stare de expectativă, ceea ce poate explica rulajul redus"
       Piața principală a Bursei de Valori București (BVB) a încheiat ședința de tranzacționare de ieri preponderent în scădere, singurul indice ce a cunoscut o creștere fiind BET-FI, al celor cinci...  click să citești tot articolul
21.02.2018
BURSELE DIN LUME
     Bursele din Europa au crescut ieri, în a doua parte a zilei, datorită rezultator financiare peste așteptări anunțate de unele companii.  click să citești tot articolul
Cotații Internaționale

Curs Valutar

Curs valabil din data de 22 februarie 2018
1 Dolar australian...
1 Leva bulgărească...
1 Dolar canadian....
1 Franc elvețian...
1 Coroană cehă...
1 Coroană daneză...
1 Liră egipteană...
1 Euro...
1 Liră sterlină...
100 Forinți maghiari...
100 Yeni japonezi...
1 Leu moldovenesc...
1 Coroană norvegiană...
1 Zlot polonez...
1 Rublă rusească...
1 Coroană suedeză...
1 Liră turcească...
1 Dolar S.U.A...
1 Rand sud-african...
1 Real brazilian...
1 Renminbi chinezesc...
1 Rupie indiană...
100 Woni sud-coreeni...
1 Peso mexican...
1 Dolar neo-zeelandez...
1 Dinar sărbesc...
1 Hryvna ucraineană...
1 Dirham emirate arabe...
1 Kuna croată...
1 Bahtul thailandez...
1 Gram aur...
1 DST...
AUD
BGN
CAD
CHF
CZK
DKK
EGP
EUR
GBP
HUF
JPY
MDL
NOK
PLN
RUB
SEK
TRY
USD
ZAR
BRL
CNY
INR
KRW
MXN
NZD
RSD
UAH
AED
HRK
THB
XAU
XDR
2.9612
2.3795
2.9864
4.0377
0.1838
0.6249
0.2143
4.6539
5.2607
1.4903
3.5285
0.2269
0.4799
1.1137
0.0667
0.4656
0.9950
3.7867
0.3237
1.1583
0.5952
0.0583
0.3500
0.2017
2.7767
0.0395
0.1399
1.0309
0.6249
0.1200
161.1363
5.4832
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
click aici pentru cursurile pieței valutare - istoric
English Section
21.02.2018
LIBERAL SENATOR STRIKES AGAIN
     * Senators have voted for the annual effective rate to be at most 2.5% higher than the policy rate when it comes to mortgage
     * The law will go to the Chamber of Deputies - the decision making forum
     * Senator Zamfir: "Today, we have become European as far as the manner in which loans are granted as well"
       PNL senator Daniel Cătălin Zamfir does not disappoint. His draft law concerning the capping of interest rates was the first that appeared on the agenda yesterday, in the common meeting of the specialized commissions and despite the controversies between him and a few other party colleagues, including the president of the Economic Commission Florin Cîțu, the liberal got more than he had made his objective initially - not just the capping of compensatory and penalty interest rates, but also the capping of the annual effective interest rate charged by banks and Non-Financial Banking Institutions (IFNs).  click here to read the entire article
20.02.2018
UPON REQUEST FROM ONE SHAREHOLDER,
     * The investigation concerns the deliberate reporting of inaccurate financial statements or untrue information
     * Sebastian Vlădescu: "An investigation is the only solution which would show where the money went, I know I've done my job"
       The DIICOT prosecutors have begun prosecution in rem of the actions, in the "Romcab" (MCAB) case, according to a response sent by the prosecutors to Valentin Stănescu, a shareholder in the company.  click here to read the entire article
20.02.2018
     Decorated by Traian Băsescu with the Star of Romania, Gunther Krichbaum, the president of the European Affairs Commission of the Bundestag, asks the president of the European Commission, Jean Claude Juncker, through a letter, not to suspend the application of the Cooperation and Verification Mechanism (MCV) concerning the Romanian judicial system and writes that "in the event of new attacks on the independence of the judicial system, should take into consideration initiating the procedure for the activation of article 7 of the EU treaty" (the suspension of Romania's voting rights in the EU council).  click here to read the entire article
16.02.2018
VALERY KUZMIN, AMBASSADOR OF THE RUSSAIAN FEDERATION IN BUCHAREST:
     * Lucian Bode, co-initiator of the BRUA, is asking for clarifications from Teodor Meleșcanu concerning the export of natural gas from Hungary
       We are happy that the perimeters on the continental coast of Romania (ed. note: offshore in the Black Sea) will start being exploited, because there lies inactive a very important resource of the energy industry, his excellency Valery Kuzmin, Ambassador of the Russian Federation told us in Bucharest, during Diplomat's Day.  click here to read the entire article
15.02.2018
IN THE MEETING WITH THE ANRM
     * Also discussed were the intentions of the Mazarin company to acquire some perimeters
       The management of the National Mineral Resources Agency (ANRM) met on Tuesday with Shelley Saxen, deputy economic advisor of the US embassy in Bucharest. On the agenda was last Friday's order issued by the ARNM which establishes the reference price for natural gas mined in Romania, in order to set the royalties will be calculated based on the trading prices on the hub of CEGH Vienna, according to sources close to the talks.  click here to read the entire article
14.02.2018
     * Gigi Dragomir, the president of the ANRM: "We see no reasons why the price of natural gas paid by the end consumers should increase"
     * ROPEPCA: "The proposal to adapt the royalty for natural gas made in Romania to a virtual foreign number shows a lack of sovereignty"
       The reference price for natural gas extracted from Romania, in order to establish the royalties, will be calculated based on the trading prices of the CEGH Viena hub, the National Agency for Mineral Resources announced on Friday, which issued the Order concerning the approval of the Methodology to set the reference price for natural gas extracted from Romania.  click here to read the entire article
07.02.2018
     The Black Monday of 1987 came two months after the beginning of the term of Alan Greenspan as head of the Federal Reserve. Back then, the Dow Jones Industrial Average (DJIA) fell 508 points, 22.61% below that of the previous trading day.  click here to read the entire article
06.02.2018
     * Mihai Dragoș says that the value of the Certinvest Dinamic fund units is updated slowly on the site
     * The investor raises questions about the ties between the fund's managers and the unlisted bond issuers in the fund's portfolio
       Investor Mihai Dragoș has filed a complaint with the Financial Oversight Authority concerning the open fund Certinvest Dinamic, managed by Certinvest.  click here to read the entire article
05.02.2018
     The National Bank of Romania (NBR) thinks that the National Liberal Party (PNL) is a pariah.  click here to read the entire article
30.01.2018
     The female prime-minister seems like a victory against sexism. The emancipation of our women seems to find its expression in the appointment of Viorica Vasilica Dăncilă as head of the Executive.  click here to read the entire article
25.01.2018
THE SALE OF BANCPOST HAS REOPENED THE ISSUE OF LOANS PAID ON TIME, SOLD IN HOLLAND
     * NBR: "It is still up to the courts to establish and verify the legality of the assignment"
     * Debtor: "I went to the address in Holland and there was no main office of any Eurobank entity there"
     * Cuculis: "Companies that have acquired loans are collecting interest illegally"
     * Civil Code: "The assignee may only enforce their rights on a third party after notifying the debtor that they have been assigned"
     * The bank has not notified the customers before selling their loans
     * Bancpost had not answered our enquiry on the matter, by the time the newspaper had gone to the printers
       The sale of Bancpost to Banca Transilvania, without the loans paid to day that were assigned in the past to a Dutch entity, has once again brought up the issue of loans sold abroad, even though they were performing. Customers who have found themselves in this situation have pointed out a number of irregularities in the assignment process.  click here to read the entire article
22.01.2018
     The issue of the funding of the budget deficit will become acute in 2018, as the government authorities show us that they haven't learned anything from last year's experience.  click here to read the entire article
22.01.2018
RULING OF THE COURT OF APPEAL
     * Profit.ro Publishing owes the Romanian state approximately 360,000 Euros, and "N.ro Agenția de Știri" SRL, approximately 460.000 Euros
       Journalist Cristi Popa has won in the Court of Appeal the lawsuit against Profit.ro Publishing SA, by which he had disputed the decision by which he had been laid off in 2016, as the court decided that he would be reinstated to the job he held before his layoff, as well as the payment of compensatory salaries.  click here to read the entire article
19.01.2018
GIGI DRAGOMIR, REINSTATED AT THE ANRM
     * The dismissal of Gigi Dragomir as chairman of the ANRM, was one of the last decisions made by Mihai Tudose
     * The reinstatement of Gigi Dragomir as head of the ANRM, among the first decisions made by Mihai Fifor
     * Daniel Zamfir, PNL: "I hope that the reinstatement of Dragomir to his own job represent the admission of the mistake made by Tudose, concerning the obstructing of the updating of the reference price for natural gas"
       Former prime-minister Mihai Tudose and the current interim prime-minister Mihai Fifor, seem to have something in common, aside from the position they fill - they seem to be seriously concerned with the natural gas royalties.  click here to read the entire article
18.01.2018
AFTER THE ROW CONCERNING THE AMENDMENT OF THE REFERENCE FOR THE NATURAL GAS ROYALTY
     * Liberal senator Daniel Zamfir accused former prime-minister Mihai Tudose of sacking ANRM president Gigi Dragomir, for issuing an order which updated the methodology for the calculation of the royalty for natural gas, to match the market price
       The Romanian Association for Oil Exploration and Production (ROPEPCA) yesterday denied, in a press release, the "grave and unjustified" accusations made against the Romanian producers of natural gas, "accusations which concern the alleged insufficient payment of natural gas royalties", which it says are "being discussed in public increasingly often".  click here to read the entire article
.