LUCIAN BODE, PREȘEDINTELE COMISIEI DE TRANSPORTURI DIN CAMERA DEPUTAȚILOR :
BURSA 14.02.2018

A.S.
 
mărește imaginea
     * Parlamentarii PSD și ministrul Transporturilor, Lucian Șova, critici la adresa companiilor de infrastructură
     * Consiliul Investitorilor Străini: "Credem că trebuie să trecem dincolo de permanenta întrebare «Cine este de vină?» și să vedem ce este de făcut de acum înainte"
       Lipsa unei infrastructuri suficient dimensionate și modernizate reprezintă un atentat la siguranța cetățeanului, pierderile de vieți omenești, din cauza accidentelor rutiere, fiind în jur de 1900/an, cu o medie zilnică de 5 morți pe zi, a declarat, ieri, deputatul PNL Lucian Bode, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, în cadrul dezbaterii "Accelerarea implementării marilor proiecte de investiții în infrastructură rutieră", la care au participat 13 companii mari de infrastructura, parlamentari, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, și reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
     Lucian Bode a precizat: "România ocupă un dezonorant loc 128 în lume, privind calitatea drumurilor, după Gabon sau Zimbabwe.
     Avem 748 kilometri de autostradă și nu avem o autostradă care să traverseze țara de la est la vest, de la Constanța la Nădlac. Știm cum arată harta autostrăzilor din România, este o linie întreruptă, cu sectoare aflate în lucru, în licitație sau în realizarea studiului de fezabilitate.
     În prezent, sunt în lucru aproximativ 200 de kilometri de autostrăzi, cu termene de finalizare amânate - un an sau mai mulți -, iar unele nu mai au asumate termene de finalizare.
     Sincer, explicațiile pentru aceste întârzieri nu mai sunt acceptate de populație. Lumea s-a săturat să asiste la un război surd între autorități și antreprenori, la pasarea responsabilităților dintr-o parte în alta. Disputele dintre constructori și beneficiar, respectiv statul român, au fost des mediatizate, au existat procese și, din păcate, de cele mai multe ori statul le-a pierdut.
     Vrem să aflăm cauzele blocajelor care au condus la amânarea termenelor de finalizare pentru autostrăzile aflate în derulare și, mai ales, care sunt soluțiile care pot contribui la accelerarea procesului de construcție a acestor obiective. Cred că suntem cu toții conștienți că, din păcate, țara noastră înregistrează decalaje uriașe față de țările occidentale și față de vecini în dezvoltarea unei rețele de transport moderne și adaptate la nevoile economice și de mobilitate.
     Motivele des invocate pentru întârzierile la marile proiecte de infrastructură sunt: birocrația; termenele pentru obținerea avizelor, în special acordul de mediu, fără de care nu se poate obține autorizația de construcție; pompierismul prin care se lansează anumite de proceduri de achiziții publice, fără respectarea prevederilor legale în vigoare - și aici mă refer tot la acordul de mediu, care fie lipsește, fie este expirat la lansarea licitației, cu toate consecințele care decurg de aici. Alte motive sunt exproprierile de terenuri de pe traseul unei autostrăzi, studiile de fezabilitate prost întocmite, necorelarea investițiilor, re­cepționarea unor lucrări de calitate îndoielnică".
     * Lucian Șova către antreprenori: "Nu-mi propun să cunosc pe niciunul dintre dumneavoastră în mod direct"
     Reprezentanții marilor companii de infrastructură au intrat, ieri, în colimatorul actualului ministru al Transporturilor, Lucian Șova, și al parlamentarilor PSD, prezenți la dezbatere.
     "Am venit în fața partenerilor comerciali ai Ministerului Transporturilor pentru a afla cât de prost client este statul român în raport cu exigențele, capabilitățile și disponibilitatea antreprenorilor de a implementa proiectele pentru care au câștigat contractele", a declarat, ieri, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, după ce a prezentat un document cu fotografii care arată problemele privind calitatea lucrărilor de construcție pe care CNAIR le-a indentificat în rețelele de autostrăzi, construite de companiile care au câștigat licitațiile din domeniu (vezi în documentul atașat).
     Domnia sa a spus antreprenorilor prezenți la dezbatere: "Nu-mi propun să cunosc pe niciunul dintre dumneavoastră în mod direct, însă vreau să vă cunosc instituțional și din perspectivă legală și contractuală foarte strict. (...) Îi rog pe partenerii noștri din companii să manifeste atenție. Responsabilitatea se personalizează și am înțeles să mi-o asum, însă trebuie să se vadă clar - și voi face toate eforturile din perspectiva comunicării - ca responsabilitatea să fie totuși asumată de fiecare, în concordanță cu rolul pe care îl are în dezvoltarea proiectelor de infrastructură din România".
     Lucian Șova a mai spus că piața muncii din România este deschisă și pentru francezi, italieni, germani, austrieci și le-a transmis reprezentanților companiilor de construcții că, în măsura în care nu există lucrători, pot să finanțeze resursă de forță de muncă pentru a-și termina contractele câștigate: "În principiu, prețurile la care sunt contractate lucrările pe care le executați sunt competitive și ar trebui să fie satisfăcătoare pentru cel care câștigă licitația. Prețurile materialelor de construcții în România sunt la fel ca în țările Uniunii Europene. Prețul forței de muncă din România, dacă vă așteptați să fie mai scăzut decât în alte state europene, cred că v-ați făcut un calcul greșit. România, fiind o țară europeană, nu împiedică migrarea forței de muncă și vă transmit mesajul că piața muncii din România este deschisă și pentru muncitori francezi, italieni, germani, austrieci. În măsura în care nu există forță de muncă, pe prețurile pe care ați câștigat licitațiile puteți să finanțați resursa de forță de muncă corespunzătoare din punct de vedere calitativ și ca volum, astfel încât să duceți la bun sfârșit contractele pe care le-ați câștigat".
     El le-a mai spus constructorilor să nu conteze deloc pe nevoia politică de a inaugura autostrăzi care urmează să se prăbușească, nici măcar autostrăzi care să nu corespundă din punct de vedere tehnic proiectului, așa cum și l-au asumat: "Nu este corect să vă asumați lucrări fără îndeplinirea condițiilor legale privind contractarea, adică lipsa avizelor de mediu, a acordurilor și a altor lucruri asemănătoare. Dacă acest lucru se întâmplă, sigur că (...) va trebui și voi face o evaluare și a capabilităților tehnice și profesionale ale celor care administrează acest subiect în cadrul Companiei de Drumuri. Însă, totuși, compania scoate niște contracte. Ziceți toți că sunt rele. Eu o să vă cred că sunt rele atunci când vom avea primul contract scos la care nu se va prezenta niciun ofertant. Asta înseamnă responsabilitate, după părerea mea, și de o parte, și de alta, fără să fiu ipocrit. Este foarte ușor și este multă ipocrizie să pretindem că ceea ce oferă compania este de proastă calitate după ce am câștigat. Și am câștigat în cunoștință de cauză, în principiu".
     * Sorin Bota către antreprenori: "Trebuie să punem prevederi legislative mai dure ca să respectați legile în România?"
     Ne aflăm în prezent la 50% din programul pe care România și l-a propus în negocierile cu Uniunea Europeană pentru alocarea de fonduri nerambursabile, astfel încât infrastructura noastră să fie una similară cu cea a altor state europene, a declarat, ieri, Sorin Bota, deputatul PSD, vicepreședintele Comisiei de Infrastructură și Transporturi, adăugând: "La momentul în care România a negociat integrarea europeană aveam programat și ne-am angajat să alocăm 1,5% din PIB, anual, și vedem că în fiecare an rectificarea negativă a bugetului de stat se face pe Ministerul Transporturilor pentru că nu se pot cheltui banii, pentru că nu se lucrează.
     Cred că problema (n.r. în marile proiecte de infrastructură) pleacă din contracte, din modul în care se permite prelungirea acestor termene, în atitudinea neconstructivă a firmelor de construcții. Pentru că atunci când semnează un contract, acestea se gândesc cât de mult pot să tragă de acel contract, cât îl întind în timp și cum vor majora prețul pe care l-au licitat.
     Acum zece ani, exista o prevedere legislativă prin care subcontractarea era permisă doar 49%. Niciodată nu a fost respectată, iar ulterior s-a și scos din legislație. Vom analiza dacă nu este bine să reintroducem această prevedere, astfel încât să nu mai existe firme care stau în apartamente, au 10 ingineri și în rest tot greul îl duc subcontractorii români pe care multe firme nu-i plătesc sau îi întârzie la plată, astfel încât mulți subcontractori sunt în insolvență sau au trecut prin procese de insolvență.
     În contractele pe care le avem astăzi în discuție, pe acest subiect, există o singură asociere, culmea chiar de firme românești, care respectă legea 76/2014 în contractul cu subcontractorii și întocmește o ipotecă mobiliară. Restul, nu respectați legea! Trebuie să punem prevederi legislative mai dure ca să respectați legile în România? Probabil că vom face și acest lucru. Nu respectați o lege din 2014 în relație cu subcontractorii români, care duc tot greul de cele mai multe ori și care suferă din cauza tratamentului pe care îl aplicați.
     (...) Sunteți neconstructivi în relația cu clientul, respectiv statul român".
     * Consiliul Investitorilor Străini propune Guvernului înființarea unei entități care să supravegheze marile proiecte de infrastructură
     Coincidență sau nu, ieri după amiază, după critica parlamentarilor PSD și a ministrului Transporturilor Lucian Șova, la adresa marilor companii de infrastructură, Consiliul Investitorilor Străini (FIC) a transmis, printr-o scrisoare adresată premierului Viorica Dăncilă și ministrului Transporturilor, Lucian Șova, înființarea unei Unități de Implementare a Proiectelor (UIP), care să fie responsabilă de supravegherea implementării marilor proiecte de infrastructură.
     În viziunea comitetului director al FIC, la ora actuală, în România, există o serie de obstacole administrative care împiedică dezvoltarea infrastructurii, precum: probleme de proiectare, întocmirea defectuoasă a caietelor de sarcini, procese și proceduri de achiziție complexe și greoaie din punct de vedere administrativ, procese și proceduri îndelungate și, uneori, slab coordonate, de obținere a aprobărilor necesare și, nu în ultimul rând, lipsa resurselor pentru monitorizare în etapa de derulare.
     FIC precizează: "Pe lângă toate acestea, există o tendință de a nu învăța din greșelile trecutului, iar acest lucru a afectat desfășurarea proiectelor de infrastructură. FIC consideră că adoptarea unor măsuri pentru a remedia această carență în capacitatea administrativă ar aduce o schimbare majoră, dincolo de aspectele financiare. Acest lucru nu se poate întâmpla peste noapte, dar o abordare consecventă va contribui la îmbunătățirea capacității, rezultând în același timp într-o infrastructură mai bună".
     Oficialii FIC propun, astfel, înființarea unei Unități de Implementare a Proiectelor (UIP) care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial și care ar trebui să fie responsabilă de supravegherea implementării marilor proiecte de infrastructură.
     În acest context, noua entitate ar urma să beneficieze de expertiză tehnică, financiară și juridică, precum și de resurse financiare adecvate. De asemenea, UIP va fi organismul responsabil cu managementul proiectului cu responsabilități clar stabilite, dar și cu autoritatea de a se asigura că marile proiecte sunt implementate într-o manieră unitară și că vor exista criterii de referință care să înlesnească și să îndrume planificarea și executarea viitoarele proiecte.
     Totodată, prin intermediul Unității, ar urma să existe întotdeauna o situație actualizată la zi și se pot reduce și rezolva eventualele blocaje majore care pot apărea pe parcursul desfășurării proiectului.
     FIC menționează: "O astfel de unitate poate colabora, de asemenea, cu o serie de instituții, inclusiv cele financiare internționale, pentru: a pune la dispoziția UIP cunoștințele lor vaste privind finanțarea proiectelor mari de infrastructură (stabilirea structurii de finanțare a proiectelor, aplicarea celor mai bune tehnici de modelare financiară, identificarea surselor de finanțare, finanțarea și atragerea finanțărilor private, etc.), a permite accesul la rețeaua lor de experți internaționali care acoperă practic toate ariile de expertiză privind infrastructura, a oferi exemple de practici la nivel mondial privind planificarea, managementul și evaluarea impactului proiectelor de infrastructură și totodată, privind dezvoltarea efectivă a mecanismelor de achiziție pentru proiecte. În plus, considerăm că există un potențial semnificativ de cooperare între UIP și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Agenția poate fi un centru de date care furnizează informații valoroase pentru luarea deciziilor".
     Reprezentanții FIC susțin că, atât la nivelul operativ al UIP, cât și la conducere, trebuie să se regăsească persoane cu cea mai înaltă calificare profesională, iar personalul să fie remunerat pe măsură și să i se asigure toate pârghiile necesare pentru a-și duce la îndeplinire misiunea.
     FIC subliniază: "Este bine cunos­cută importanța infrastructurii de calitate pentru creșterea economică și în egală măsură întârzierile României la acest capitol. Lipsa infrastructurii frustrează mediul de afaceri, cetățenii și inclusiv autoritățile. Membrii Consiliului Investitorilor Străini (FIC) - companii care angajează peste 186.000 de persoane și au o cifră de afaceri de 187 de miliarde de lei - cred că trebuie să trecem dincolo de permanenta întrebare «Cine este de vină?» și să vedem ce este de făcut de acum înainte. Am decis să vă trimitem această scrisoare deschisă deoarece, prin mesajele transmise în spațiul public, Guvernul României a semnalat că este preocupat de infrastructura deficitară cel puțin în aceeași măsură ca și mediul de afaceri. Din punctul nostru de vedere, o modalitate relativ simplă prin care câteva proiecte importante s-ar putea debloca și finaliza este crearea unei unități dedicate proiectelor mari de infrastructură, care să aibă în arsenalul său toate instrumentele necesare pentru această misiune". 

 link: Șova pregătește constituirea unui comitet interministerial pentru investițiile în infrastructura strategică

 link: "Managementul Spitalului CF 2 să facă o vizită de documentare la Spitalul Județean Bacău"

Citește noutăți și tendințe din domeniu în Revista BURSA Construcțiilor
 

 
Opinia cititorului   [ scrieți-vă opinia. ] 
Trimite părerea ta.
Nume (maxim 50 caractere)
E-mail (optional)
Titlu (maxim 50 caractere)
Mesaj
 
REGULAMENTUL MESAJELOR
Acord
Prin trimiterea opiniei ne confirmați că ați citit regulamentul de mai sus și că vă asumați prevederile sale !

1.  Bode e cel cu tva?
    (mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2018, ora 03:22)  
 Care nu stia sa calculeze tva dintr-o suma?


 
  1.1.   Nu  (răspuns la opinia nr. 1 )
    (mesaj trimis de Prostu satului , in data de 14.02.2018, ora 09:23)
 
 Acela era Sebastian BodA, cu "a", si se pricepea la finante, dupa cum a si demonstrat.


 
2.  autostopule!
    (mesaj trimis de maniac în data de 14.02.2018, ora 13:25)  
 Cf. legilor lui Murphy , pt. a înmormânta o problemă trebuie înființată o comisie! Nimic nou sub soare!


 
3.  reciclarea necesară
    (mesaj trimis de mânia în data de 14.02.2018, ora 13:52)  
 ...însă totuși.....este ministru???? ce mai contează!


 
4.  STOP!
    (mesaj trimis de Om în data de 14.02.2018, ora 19:41)  
 Spuneti-le para-indaratnicilor de ministri ca in 10 ani o sa circule doar ei pe autostrăzi. Noi, fraierii, vom folosi avioane, drone si elicoptere.


 
5.  128 E FOARTE BINE
    (mesaj trimis de 8 IMISTU în data de 14.02.2018, ora 22:24)  
 Dar noi vom progresa:129, 130, etc până vor trebui inventate noi țări ca să putem înainta!


 
Aceeasi sectiune (Companii Afaceri)
Calendarul BURSA 2018
Ediții precedente
Newsletter Facebook Twitter YouTube LinkedIn RSS
Jurnal Bursier
25.05.2018
BVB
     * BRD - Societe Generale, cel mai lichid emitent
     
     Piața principală a Bursei de Valori București (BVB) a înregistrat, în penultima ședință de tranzacționare a săptămânii, o nouă scădere a...  click să citești tot articolul
25.05.2018
BURSELE DIN LUME
     Bursele din Europa au fluctuat ieri, în condițiile în care persistă temerile legate de un război comercial SUA-China.  click să citești tot articolul
24.05.2018
BVB
     * Depreciere de aproape 1% pentru BET
     
     Rulajul consemnat în ședința de tranzacționare de ieri a Bursei de Valori București (BVB) a fost de 24,9 milioane de lei (5,37 milioane de euro), peste cel...  click să citești tot articolul
24.05.2018
BURSELE DIN LUME
     Bursele din Europa au urmat un curs negativ ieri, pe fondul revenirii temerilor generate de tensiunile dintre SUA și China, după ce președintele american Donald Trump a declarat că "nu e chiar...  click să citești tot articolul
23.05.2018
BVB
     Volumul consemnat în cea de-a doua ședință de tranzacționare a săptămânii a fost de numai 21,2 milioane de lei, sub valoarea medie acestui an, de circa 50,3 milioane de lei, în contextul în care nu...  click să citești tot articolul
23.05.2018
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile companiilor listate la bursele din Europa au urmat un curs pozitiv ieri, după ce Giuseppe Conte a fost propus prim-ministru în Italia de coaliția populistă formată din Mișcarea 5 Stele și...  click să citești tot articolul
Cotații Internaționale

Curs Valutar

Curs valabil din data de 24 mai 2018
1 Dolar australian...
1 Leva bulgărească...
1 Dolar canadian....
1 Franc elvețian...
1 Coroană cehă...
1 Coroană daneză...
1 Liră egipteană...
1 Euro...
1 Liră sterlină...
100 Forinți maghiari...
100 Yeni japonezi...
1 Leu moldovenesc...
1 Coroană norvegiană...
1 Zlot polonez...
1 Rublă rusească...
1 Coroană suedeză...
1 Liră turcească...
1 Dolar S.U.A...
1 Rand sud-african...
1 Real brazilian...
1 Renminbi chinezesc...
1 Rupie indiană...
100 Woni sud-coreeni...
1 Peso mexican...
1 Dolar neo-zeelandez...
1 Dinar sărbesc...
1 Hryvna ucraineană...
1 Dirham emirate arabe...
1 Kuna croată...
1 Bahtul thailandez...
1 Gram aur...
1 DST...
AUD
BGN
CAD
CHF
CZK
DKK
EGP
EUR
GBP
HUF
JPY
MDL
NOK
PLN
RUB
SEK
TRY
USD
ZAR
BRL
CNY
INR
KRW
MXN
NZD
RSD
UAH
AED
HRK
THB
XAU
XDR
2.9792
2.3644
3.0654
3.9779
0.1794
0.6208
0.2201
4.6243
5.2825
1.4513
3.5928
0.2352
0.4878
1.0772
0.0642
0.4512
0.8400
3.9431
0.3166
1.0870
0.6177
0.0577
0.3658
0.2008
2.7262
0.0391
0.1509
1.0735
0.6255
0.1231
164.3747
5.5953
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
click aici pentru cursurile pieței valutare - istoric
English Section
23.05.2018
     The "pension apocalypse is coming"! The more or less qualified keep talking in the written press, TV and on the radio. The uncertainty is being preserved - deliberately by some, by the government members out of pure stupidity!  click here to read the entire article
16.05.2018
GABRIELA MIHAELA VOICILĂ, THE BUSINESS ENVIRONMENT MINISTER:
     Where there are many entrepreneurs there is creation, where there are many women entrepreneurs there is divine creation, says Gabriela Mihaela Voicilă, state secretary in the Ministry for the Business Environment, Trade and Entrepreneurship (MMACA). In her opinion, entrepreneurship means joy, a better situation, but less time for the family: "Taken together, entrepreneurship means achievements (...) Every one of us needs validation, for having built, having created something".  click here to read the entire article
14.05.2018
IN THE LAWSUITS AGAINST THE BANKS
     * Piperea: "In the Andriciuc case, the EU Court of Justice has not limited its argumentation to the CHF, but expanded it to cover any currency for which the debtors weren't hedged"
     The courts in the country have begun ruling in favor of borrowers and freezing the value of the European currency at the exchange rate valid on the date the loans were originated, in the lawsuits brought against the banks.  click here to read the entire article
09.05.2018
IN THE ROMANIAN BANANA REPUBLIC...
     The urge "Mircea, act like you're working!", back in the days of the so-called revolution of December 1989, was brought back recently by a new "director".
     We are talking of course, about the meeting between NBR governor Mugur Isărescu, and a government "delegation" led by chamber of deputies chairman Liviu Dragnea, together with PM Viorica Dăncilă.
     Sources from within the PSD, quoted by ziare.com, have claimed that, "in the meeting with the NBR governor, Liviu Dragnea seemed to be looking for a way out, and he seems confused, as he didn't expect his decisions to lead to such effects in the economy".  click here to read the entire article
08.05.2018
     Liviu Dragnea's insistence in moving the Romanian embassy from Tel Aviv, to Jerusalem, feeds an older, widespread confusion. Much older. Politically, Jerusalem has been divided from the first presence of the Judeans on the lands of the Palestinians, since back in the days of Abraham and Abimelec. "The indivisible Jerusalem" wanted by Benjamin Netanyahu is a spiritual creation.
     Definitely, pilgrims and locals claim that Jerusalem has a geography, meaning that the city would be compatible with the cardinal points and that is why Palestinians, Israelis and people overall, including those of the UN, EU and the US, speak about Eastern Jerusalem and Western Jerusalem, without anybody being surprised that that is happening at the center of the world, where the god of the Judeans began his creation, starting from the very rock from which later Archangel Gabriel raised Mohammed to visit Heaven, the same place of origin where one of the seven angels "and showed me the Holy City, Jerusalem, coming down out of heaven from God." (Apocalypse, 21: 10), where God is one of the same.  click here to read the entire article
03.05.2018
     Financial fair play is a concept that comes from the world of soccer. The notion is simple, don't spend more than you earn in a month, or in a year, regardless of what shareholder, mogul or investor enters the business.  click here to read the entire article
03.05.2018
     President Klaus Iohannis has announced that he has decided to send to the Constitutional Court the laws on the judicial system, but also to the Venice Commission. The president has issued a call to the CCR not to hurry and to work with the European entity, saying that after the Constitutional Court gets to issue an opinion on the new laws, a new analysis of the laws will be conducted and it will be decided then if a new reexamination of the three laws in the Parliament will be needed.  click here to read the entire article
27.04.2018
     The dystopia of 2169 seems to be 151 years away from us, if we were to watch the American sci-fi movie "In Time", in which New Zealand screenwriter, director and producer New Zealand Andrew M. Niccol has imagined a world in which money has been replaced by the lifespan left and each individual over 25 years old (when they stop aging), are wearing a counter on their arm, displaying how much they have left to live; the economic system relies on transactions paid in lifespan - banks, loans, interest rates - the rich are storing billions of years, while the poor only have hours, minutes or seconds left and when their time is up they die suddenly, as if struck by a mace.  click here to read the entire article
25.04.2018
DEPUTY PRIME-MINISTER VIOREL ȘTEFAN:
     * Bogdan Chirițoiu: "The European Commission will force the future buyer of Sidex Galați to increase the output of steel"
     ArcelorMittal may only sell the Galați metallurgic plant with the explicit agreement of the Romanian state, and the European Commission will ensure that the output of the plant will increase after the transaction, deputy prime-minister Viorel Ștefan said yesterday, in a conference on the issue of major industrial energy consumers.  click here to read the entire article
20.04.2018
     * "Iliescu on trial for all the bloodshed!" was one of the powerful slogans of the University Square, as well as "Iliescu - KGB, go back to the USSR!".
     We, who had organized the marathon protest of the century, knew who Ion Iliescu was, as the rest of the Romanian people took a long time to catch on, even Brucan was wrong in his estimate that the much maligned "stupid people" would take two decades to "awake".  click here to read the entire article
16.04.2018
     * - The Syrian gas attack did not exist, the American missiles were brought down, then where are the dead coming from?!
     * - It is enough to tell Syrians that they are attacked and killing each other?
     Friday, Syria was attacked by war attacks, in which a warship of the United Nations which operate in the Red Sea (according to the American officials), American B-1 bombers, four British Royal Tornado GR4 aircraft (which fired Storm Shadow missiles) and French Rafale jets.  click here to read the entire article
12.04.2018
     New Delhi, March 4th, 2017 - I am in the garden of the Royal Plaza hotel, sitting next to the table of a group of Indians, probably Hindus, two women in colorful saris and two men, all of them in their fifties. They are checking me out, I catch them doing it a few times. A Romanian manea, with heavy Indian influences starts playing from the speakers, I am surprised, I start laughing.  click here to read the entire article
02.04.2018
FOR THE FIRST TIME AFTER THE LOSS OF 2.6 BILLION LEI OF 2014
     The Romanian Commercial Bank (BCR) has proposed to shareholders the distribution of dividends of 228.12 million lei, out of the profit of 570 million lei, for last year, this being the first year with such an item on the agenda of the General Shareholder Meeting, after the huge loss of 2014, of 2.6 billion lei, caused by the high provisions and the sale of non-performing loans.  click here to read the entire article
30.03.2018
     The website of the National Bank of Romania still includes the statement that its monetary policy strategy is the direct targeting of inflation.  click here to read the entire article
28.03.2018
     No investor has expressed interest in the privatization of the "Sanevit 2003" disposable syringes factory of Arad, as part of the last procedure initiated by the Ministry of the Economy, which took over the company in 2012 to save ut from bankruptcy, but since then, several attempts at privatization have failed, and since 2013 the plant hasn't manufactured anything, according to News.ro.  click here to read the entire article
.