CONSILIERUL GENERAL PNL, CIPRIAN CIUCU:"Primăria Capitalei rostogoleşte pe 20 de ani împrumutul din 2015 din obligaţiuni, deşi nu este necesar"

A consemnat Adina Ardeleanu
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital /

"Primăria Capitalei rostogoleşte pe 20 de ani împrumutul din 2015 din obligaţiuni, deşi nu este necesar"
  • document ataşat Valoare medie/Costuri intreţinere, reparaţii-an-autobuz
    apasă aici pentru a descărca.

    "Primăria Capitalei şi primăriile de sector vor pierde 440 de milioane de euro din «revoluţia» fiscală a PSD", potrivit domnului Ciucu 

    "Pentru anul 2017, cheltuielile de exploatare a parcului de autobuze s-ar ridica la 8.400.000 euro! Cu aceşti bani ar putea fi achiziţionate circa 42 de autobuze noi, la un cost mediu de 200.000 euro/autobuz!", precizează consilierul PNL

    Primăria Capitalei va face un împrumut de 555 de milioane de lei pe o perioadă de 20 de ani, în vederea refinanţării datoriei provenite din emisiunea de obligaţiuni realizată în 2015, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), în luna decembrie.

    În 2015, Primăria a emis obligaţiuni de 2,2 miliarde de lei, la Bursa de Valori Bucureşti, în patru tranşe de câte 555 milioane de lei, de 3,5,7 şi respectiv 10 ani, prima fiind scadentă anul acesta.

    Tranşa cu maturitate de 3 ani are o dobândă fixă de 2,80%, cea cu maturitate de 5 ani are o dobândă fixă de 3,58%, în timp ce tranşa cu maturitate de 7 ani are o dobânda fixă de 4,43%, iar tranşa cu maturitate de 10 ani are o dobândă fixă de 5,10%.

    Programul de emisiuni de obligaţiuni din 2015 era destinat să ramburseze emisiunea de 500 de milioane de euro contractată în 2005 de primarul Adriean Videanu, pentru achiziţia de autobuze, şi scadentă în 2015.

    Consilierul general PNL, Ciprian Ciucu, a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări legate de noul împrumut.

    Reporter: De ce este nevoie ca Primăria Capitalei să mai împrumute 555 milioane de lei pentru refinanţarea emisiunii de obligaţiuni din 2015, care la rândul său refinanţase un împrumut din 2005?

    Ciprian Ciucu: Teoretic nu ar trebui să fie nevoie atât timp cât PMB nu a reuşit să-şi cheltuiască bugetul pe 2017. Banii rămaşi ar fi acoperit o mare parte din datorie şi nu ar fi fost nevoie să ne îndatorăm mai departe. Dar echipa Firea a direcţionat mulţi din banii necheltuiţi din investiţiile utile pentru bucureşteni către cele 22 de firme pe care şi le-a înfiinţat la PMB.

    Reporter: De unde se va finanţa acum Primăria, în condiţiile în care în 2015 a apelat la piaţa de capital?

    Ciprian Ciucu: Primăria Bucureşti va fi afectată masiv de aşa-zisa "revoluţie fiscală" a Guvernului PSD. După cum am arătat: în scenariul optimist, în care creşte brutul (n.r. salariul) şi vor fi încasări mai mari la buget, Primăria Capitalei şi primăriile de sector vor pierde 440 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o scădere cu 20% a bugetului cumulat (PMB + Sectoare). În scenariul pesimist, scăderea va fi de 616 milioane euro - dacă se menţine acelaşi brut şi va scădea venitul supus impozitării - ceea ce în­seamnă o scădere cu 28% a bugetului cumulat. Dacă va dori să-şi acopere găurile bugetare, Gabriela Firea va trebui să-şi folosească influenţa politică pentru a primi bani de la Guvern. Va depinde destul de mult de relaţia cu premierul.

    Reporter: Cât pierde Primăria Capitalei prin aceste rostogoliri de împrumuturi?

    Ciprian Ciucu: Îmi pare rău, nu pot să vă spun exact, aceste calcule nu ne-au fost prezentate de către departamentul de buget al PMB, deşi le-am cerut.

    Reporter: Scadenţa emisiunii de obligaţiuni din 2015 era la 3, 5, 7, 10 ani. Astfel, prima tranşă (de 555 milioane de lei) trebuie plătită în 2018. De ce este nevoie ca refinanţarea să se facă pe 20 de ani?

    Ciprian Ciucu: Cum am arătat, nu este nevoie.

    Reporter: Care este gradul de îndatorare al Primăriei Capitalei?

    Ciprian Ciucu: Deşi am cerut încă de acum şase luni un grafic pentru următorii ani directorului responsabil cu bugetul, acesta nu l-a prezentat. Gabriela Firea nu permite comunicarea directorilor din PMB cu consilierii opoziţiei şi în special cu mine. În şedinţa Comisiei de buget, voi cere din nou acest grafic!

    Reporter: Primăria justifică împrumutul prin faptul că "finanţarea din surse împrumutate permite autorităţilor locale să implementeze mai multe proiecte de investiţii într-o perioadă mai scurtă de timp". Însă împrumutul este destinat plăţii unor datorii mai vechi şi nu investiţiilor. Cum comentaţi?

    Ciprian Ciucu: Teoretic, le râmân mai mulţi bani pentru investiţii. Echipa Firea a demonstrat deja că nu este capabilă să identifice şi să demareze noi investiţii sau să le finalizeze pe cele deja începute. Au tocat bugetul Bucureştiului pe spectacole, festivaluri, pomeni electorale şi alte nimicuri.

    Reporter: Ce investiţii importante plănuieşte Primăria Capitalei în acest an?

    Ciprian Ciucu: Nu a fost anunţat un plan investiţional credibil. Avem doar unele declaraţii ale Primarului general. Ba că mai vrea nişte parcări, ba că începe construcţia unui mare spital regional. În lipsa unui calendar clar asumat printr-un document credibil, personal nu pun preţ pe astfel de declaraţii. Să sperăm că va finaliza achiziţia de autobuze.

    Reporter: Din cele 500 milioa­ne euro împrumutate în 2005, pes­te 300 milioane au fost cheltuite de Adriean Videanu în special pentru achiziţionarea celor 1000 de autobuze Mercedes Citaro ale regiei de transport. Puţin sub 200 milioane euro au rămas în conturile Primăriei Generale la momentul în care Sorin Oprescu a preluat mandatul şi nu există informaţii clare cu privire la destinaţia acestor sume de bani. Care este situaţia acelor autobuze în prezent?

    Ciprian Ciucu: Autobuzele cumpărate de administraţia Videa­nu şi-au făcut treaba, au mers foarte bine. În acest moment, toate au durata de viaţă depăşită iar menţinerea lor pe trasee (reparaţii etc.) costă enorm, mai mult decât face.

    Conform RATB, în ceea ce priveşte autobuzele, costurile exploatării acestora (piese, consumabile manoperă) cresc odată cu vechimea acestora, având implicaţii directe asupra bugetului RATB şi a subvenţiei alocate de către Consiliul General, astfel:

    Dacă ar fi să credem întocmai datele oferite de RATB, rezultă că pentru anul 2017, cheltuielile de exploatare a parcului de autobuze s-ar ridica la 8.400.000 euro! Cu aceşti bani ar putea fi achiziţionate circa 42 de autobuze noi, la un cost mediu de 200.000 euro/autobuz! Conform AMRSP (Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice), la nivelul lunii noiembrie 2016, parcul de inventar înregistra 1000 de autobuze din care 252 sunt parc imobilizat, deci ponderea de imobilizări este mare, de 24%. Adică acum RATB are 748 de autobuze pe traseu. Vechi.

    Reporter: De asemenea, Primăria Capitalei vrea să cumpere 42 de autobuze electrice, investiţia iniţială fiind estimată la 21,8 milioane euro, la care se adaugă TVA în valoare de 4,1 milioane euro. Cum va fi finanţată această investiţie?

    Ciprian Ciucu: 26 milioane de euro nu este un efort semnificativ pentru o administraţie care are un buget spre un miliard de euro. Nu ştiu, să mai taie de la spectacole...

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Opinia Cititorului ( 4 )

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

    1. Noi mai producem autobuze?

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

      1. Producem doar vile si conturi in valuta pentru clasa politica.

        Acord

        Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

        Moșia Nana a fost sechestratp și e treaba Ioanei Băsescu să returneze creditul de 1 milion euro CEC-ului.

        Acord

        Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

        Da?

        Acord

        Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Deleanu
    Depozitarul Central
    Ecosmart
    Cotnari
    Flixi
    Erfi

    ENGLISH SECTION

    more articles

    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo