Conferinţa BURSA Tendinţe în pieţele de capital;
Dezbatere asupra problemelor pieţei noastreConferinţa BURSA Tendinţe în pieţele de capital;
Dezbatere asupra problemelor pieţei noastre

DIN CAUZA ABSORBŢIEI SLABE A FONDURILOR EUROPENE,PNL cere demisia premierului

Ramona Radu
Ziarul BURSA #Politică /

PNL cere demisia premierului

Liberalii vor, de asemenea, demisiile miniştrilor Lucian Şova şi Rovana Plumb  

Comisarul european Corina Creţu le-a adresat, recent, o scrisoare premierului, ministrului Transporturilor şi ministrului Fondurilor Europene, în care semnalează problemele cu care se confruntă infrastructura de transport şi absorbţia scăzută de fonduri europene

Deputatul PNL Lucian Bode, preşedinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor, şi Petru Luhan, preşedintele Comisiei de specialitate a PNL privind Fondurile Europene şi Dezvoltarea Regională, au solicitat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, demisiile premierului Viorica Dăncilă, a ministrului Transporturilor, Lucian Şova, şi a ministrului Fondurilor Europene, Rovana Plumb, din cauza absorbţiei precare de fonduri europene în sectoarele pe care le conduc.

Cei doi reprezentanţi ai PNL au adus în atenţie o scrisoare adresată recent de Corina Creţu premierului şi celor doi miniştri amintiţi, în care comisarul european pentru Dezvoltare Regională îşi exprimă îngrijorarea faţă de situaţia actuală din infrastructura de transport.

Deputatul Lucian Bode a declarat, ieri: "Scrisoarea transmisă de către Corina Creţu ministrului Transporturilor, ministrului Fondurilor Europene şi premierului României reprezintă o dovadă a faptului că Guvernul condus de doamna Dăncilă şi girat de Liviu Dragnea (n.r. preşedintele PSD) reprezintă o frână în calea dezvoltării ţării noastre. În această scrisoare sunt demascate incompetenţa şi modul absolut iresponsabil în care guvernează PSD-ALDE.

Acest document exprimă îngrijorarea partenerilor europeni în legătură cu ritmul extrem de lent şi modul deficitar în care sunt planificate şi implementate proiectele de infrastructură de transport în România

Îngrijorarea majoră vizează slaba capacitate a celor două ministere şi a Guvernului României de a atrage finanţarea pusă la dispoziţie ţării noastre prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020".

Conform domnului Bode, 5,1 miliarde de euro sunt alocate ţării noastre pentru sectorul transporturilor, din fondul de coeziune şi fondul european de dezvoltare regională.

"Eu sunt absolut convins că această scrisoare se află pe masa celor doi miniştri de două săptămâni, că a fost analizată, dar nu a fost făcută publică de frica reacţiilor care pot să apară. Este o scrioare fatală pentru întregul cabinet Dăncilă", a adăugat domnia sa.

Lucian Bode susţine că în scrisoare se specifică faptul că ţara noastră va pierde banii europeni destinaţi infrastructurii, din cauză că în decursul a patru ani au fost implementate doar patru proiecte majore, iar autorităţile de la Bruxelles cer implicare din partea ministerelor Transporturilor şi Fondurilor Europene în implementarea proiectelor de infrastructură.

Deputatul PNL a subliniat: "Noi îi cerem doamnei premier să plece din fruntea Executivului, împreună cu doamna Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, şi cu domnul Lucian Şova, ministrul Transporturilor. Eşecul guvernării PSD-ALDE, la acest capitol, nu mai poate fi tolerat! Aceşti guvernanţi ne-au adus într-o situaţie dezastruoasă în ceea ce priveşte implementarea proiectelor de infrastructură de transport din România pe bani europeni".

Conform doamnului Bode, dintre cele patru proiecte majore care au fost depuse în decurs de patru ani, până în prezent două au primut avizul Comisiei Europene, iar două sunt în evaluare.

În ceea ce priveşte proiectele majore de transport despre care autorităţile române au anunţat, recent, că doresc să le înainteze Comisiei pentru 2018, Comisia Europeană susţine că acestea au un nivel foarte scăzut de maturitate, ceea ce înseamnă că pregătirea proiectelor este foarte slabă, ducând la dezangajări imediate şi punând în pericol politica de coeziune în ţara noastră, în general, a mai precizat Lucian Bode.

Corina Creţu precizează în scrisoare: "În ceea ce priveşte investiţiile UE în sectorul feroviar, situaţia este similară. Discuţiile recente dintre serviciile aflate în subordinea mea şi autorităţile române au arătat că nu se aşteaptă alte cheltuieli până în 2021".

Scrisoarea comisarului european mai notează: "Este esenţial ca Minis­terul Transporturilor şi Ministerul Fondurilor Europene să-şi exercite rolul în faţa principalilor beneficiari, agenţia pentru drumuri CNAIR şi, în special, compania de căi ferate CFR, cu scopul de a consilia, orienta şi facilita, acolo unde este cazul. În pofida asistenţei tehnice furnizate deja în mod abundent, capacitatea adminis­trativă a CNAIR şi CFR în pregătirea şi gestionarea proiectelor de licitaţie nu este încă suficientă şi trebuie consolidată".

Petru Luhan: "Există riscul de dezangajare concret, pe anul 2018, a 800 milioane de euro din Programul Operaţional Regional"

Preşedintele Comisiei de specialitate a PNL privind Fondurile Europene şi Dezvoltarea Regională, Petru Luhan, a vorbit, de asemenea, despre gradul de absorbţie a fondurilor europene, al României, despre care domnia sa spune că este unul catastrofal, adăugând: "Stau 43 de miliarde de euro pe masă la Bruxelles, ori incompetenţa actualului Guvern face ca aceşti bani să nu fie injectaţi în economia românească.

Pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) avem doar 9% accesare, din 9,4 miliarde de euro, şi atenţie, astăzi când vorbim, am trecut, de mult, de jumătatea perioadei de programare 2014-2020.

Pe Programul Operaţional Competitivitate avem 5,8% grad de absorbţie, din 1,3 miliarde de euro. Pe capacitatea admistrativă, avem doar 3,7% din jumătate de miliard de euro. Pe Programul Operaţional Regional pe care obţinem bani pentru infrastructura de sănătate, de educaţie, de transport şi socială, avem un grad de absorbţie de 0,3% din şase miliarde de euro. Totodată, avem un grad de absorbţie de 0,0% pe Programul Operaţional Capital Uman, din 4,4 miliarde de euro.

Acestea sunt cifre care ar trebui să îngrijoreze, nu doar Guvernul, primul responsabil pentru nerealizarea absorbţiei, ci şi cetăţenii care depind de lipsa de competenţă a actualei guvernări".

Domnia sa a mai atenţionat în privinţa riscului de dezangajare concret, pe anul 2018, a 800 milioane de euro din Programul Operaţional Regional, prin lipsa de acţiune şi competenţă de a elabora, depune şi evalua proiecte pe aceste programe.

O altă acţiune nocivă pentru absorb­ţia de fonduri europene este, conform domnului Luhan, nepotismul pe care îl practică PSD în acualul Guvern şi anume o ordonanţă de Guvern pe care premierul o pregăteşte şi prin care ar urma să transfere 858,8 milioane de euro de la Ministerul Fondurilor Europene către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, condus de vicepremierul Paul Stănescu.

Petru Luhan a adăugat: "Cu alte cuvinte, PSD consideră că banii europeni sunt un instrument care le aparţine, că aceştia sunt bani proprii pe care îi dă Dragnea cui doreşte domnia sa, iar acest lucru trebuie imediat oprit!

Cerem să oprească orice acţiune cu caracter de nepotism şi să se concentreze mai mult pe evoluţia proiectelor şi pe trimiterea facturilor către Bruxelles, pentru a injecta capital în economia românească".

Totodată, potrivit domniei sale, în momentul de faţă, există bani europeni, în valoare de peste 100 de milioane de euro, pentru şcoli, grădiniţe, creşe şi pentru spitale, pe care nu îi accesează nimeni şi pentru care nu s-au înaintat nici măcar proiecte.

Menţionăm că, până la închiderea ediţiei nu am primit niciun răspuns din partea reprezentanţilor Guvernului, ai Ministerului Transporturilor şi ai Ministerului Fondurilor Europene, cu privire la solicitarea noastră legată de acest subiect.

Opinia Cititorului ( 3 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Lui Ciolos nu ati cerut demisia, absotia de fonduri europene a fost zero....

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    papagali neamtului,partid de slugi

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    de multa vreme profesorilor care au norma didactica de 16 ore, NU LI SE PLATESTE orele nr. 17 si 18, daca au, iar plata cu ora se plateste numai de la ora cu nr.19 in sus. (termni specifici sper sa intelegeti) Mai nou, plata cu ora NU SE MAI PLATESTE DELOC si se da "TIMP LIBER CORESPUNZATOR"!! Cum??Va mai fi si vinerea SRL ca sa poata lua recuperarile? Ginditi-va cine poate spune asa ceva din conducerea ministerului invatamintului!! Sau poate chiar prim-ministru !! Cine o fi pe acolo, ca laptopul dinsei inca nu e robot humanoid. CE VREMURI!! Mi-e dor de Suzana Gadea si Lenuta, de pe vremuri!!! La salariile profesorilor NU s-au facut viramentele , iar daca mergi la medic apari ca neasigurat (noroc ca nu functioneaza sistemul si se face manual,deocamdata) iar cei care se pensioneaza nu le apar aceste luni si bietii oameni nu stiu, ca nu le spune de la Casa de pensii.!! Sint patit!!

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cybersecurity Romania 2019

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS