DIN CAUZA ZBORURILOR ÎNTÂRZIATE:Turiştii au pierdut peste 2.500 de ore de vacanţă, în vara lui 2018

A.T.
Ziarul BURSA #Companii #Turism /

Turiştii au pierdut peste 2.500 de ore de vacanţă, în vara lui 2018

Ţara noastră se află printre statele cu o punctualitate de top, imediat după Finlanda, deşi înregistrează întârzieri ale zborurilor  

Aproape 6,7 milioane de pasageri ai companiilor aeriene au ajuns cu întârziere la destinaţie pe perioada verii trecute

Experţii avertizează că un al doilea haos pe perioada verii va fi înregistrat în 2019

Pasagerii din ţara noastră ai companiilor aeriene au pierdut mai multe de 2.500 de ore de vacanţă în vara anului trecut din cauza nenumăratelor întârzieri, potrivit unui raport lansat la finalul lunii iunie de AirHelp, organizaţie specializată în drepturile pasagerilor aerieni.

AirHelp avertizează şi cu privire la întârzierile din acest sezon estival, ţinând cont că la nivel internaţional, mai bine de 1,2 milioane de zboruri au fost întârziate în 2018, în perioada 15 iunie - 15 septembrie, dintre care aproape 305.000 au fost în Europa.

În perioada mai sus menţionată, un număr de 636.000 de pasageri din România s-au confruntat cu zboruri întârziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o întârziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate, arată datele AirHelp.

În ceea ce priveşte zborurile eligibile pentru compensaţii (întârzieri mai mari de 3 ore) în perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectaţi. Acelaşi număr este aşteptat şi pentru 2019, mai ales ca luând în calcul primele 3 săptămâ-ni din iunie 2019, peste 1.180 de zboruri din 3.800 care au plecat din Româ-nia s-au confruntat cu întârzieri mai mari de 15 minute şi anulări.

Baza de date comprehensivă pe care AirHelp o are arată că cel mai prost la capitolul punctualitate în Europa stă Germania, cu 48.000 de ore de zbor întârziate, foarte aproape fiind şi Marea Britanie. Deşi România înregistrează întârzieri, ţara noastră se află printre cele cu o punctualitate de top, imediat după Finlanda. Pe perioada verii, charterele şi-au păstrat punctualitatea, anul trecut doar câteva au avut întîrzieri semnificative în perioada iunie-septembrie.

Familiile care merg în vacanţa de vară vor fi probabil cele mai afectate. Studiul AirHelp pentru perioada 15 iunie - 15 septembrie 2019 estimea-ză că peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu întârzieri mai mari de 15 minute şi anulări ale zborurilor lor, un număr de peste 5.200 cu probleme.

Marta Koziarz, expert AirHelp, a declarat: "Milioane de pasageri ai companiilor aeriene au fost în situaţia în care să aştepte zborurile întârziate anul trecut şi avem în faţă o a doua vară de haos dacă industria aviatică nu ia măsuri. O mulţime de persoane dintre cele afectate au pierdut ore întregi din vacanţa lor, iar acest lucru este inacceptabil. Pasagerii înţeleg că nu întotdeauna se pot evita întârzierile, însă companiile aeriene şi aeroporturile îşi vor pierde din credibilitate dacă nu-şi îmbunătăţesc situaţia. Pasagerii merită servicii mai bune şi sperăm că informaţiile pe care le furnizăm să îmbunătăţească situaţia acestui sezon estival".

Pentru a evita o călătorie stresantă, pasagerii sunt sfătuiţi să-şi cunoas-că drepturile. Legislaţia UE, mai exact directiva europeană 261, permite pasagerilor companiilor aeriene să primească compensaţii de până la 600 euro de persoană în cazul întârzierilor mai mari de 3 ore. Aceas-tă directivă se aplică pe toate zborurile din Uniunea Europeană şi cele operate de o companie europeană.

"Pentru a vă asigura că cererea este eligibilă, sfătuim pasagerii să păstreze boarding pass-ul şi alte documente de călătorie şi să întrebe compania aeriană privind motivul întârzierii. Cu cât mai multe informaţii are pasagerul, cu atât mai uşor îi va fi să obţină compensaţie. Încurajăm pe toată lumea care a avut un zbor întârziat vara trecută să verifice dacă e eligibil", spune Marta Koziarz.

Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste 13 milioane de pasageri. AirHelp are reprezentanţe în Europa, Asia şi America de Nord, care deservesc 30 de ţari, oferind asistenţă în 16 limbi. Compania are peste 700 de angajaţi la nivel mondial.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS