ELISABETH BORNE, MINISTRUL FRANCEZ AL TRANSPORTURILOR:"Cazul Renault/Fiat nu s-a încheiat"

Ziarul BURSA #Internaţional /

Planul de fuziune dintre Renault şi Fiat Chrysler (FCA) ar trebui să fie din nou pus în discuţie, în pofida sistării negocierilor săptămâna trecută, a afirmat ieri ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, într-un interviu acordat postului de televiziune BFM.

Planul de fuziune dintre Renault şi Fiat Chrysler (FCA) ar trebui să fie din nou pus în discuţie, în pofida sistării negocierilor săptămâna trecută, a afirmat ieri ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, într-un interviu acordat postului de televiziune BFM.

Planul de fuziune dintre Renault şi Fiat Chrysler (FCA) ar trebui să fie din nou pus în discuţie, în pofida sistării negocierilor săptămâna trecută, a afirmat ieri ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, într-un interviu acordat postului de televiziune BFM, alăturându-se astfel corului oficialilor care speră la revitalizarea tranzacţiei, transmite Reuters.

Întrebată dacă discuţiile dintre cei doi producători auto s-au încheiat, Elisabeth Borne a răspuns: "Cred că nu sunt încheiate", potriovit Agerpres.

Şi ministrul francez al Bugetului, Gerald Darmanin, şi-a exprimat speranţa că negocierile se vor relua.

Luni, ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a declarat că ideea unei fuziuni între Renault şi Fiat Chrysler rămâne o oportunitate favorabilă, dar nimic nu s-a schimbat în privinţa condiţiilor stabilite de Guvernul de la Paris.

"O fuziune cu FCA rămâne o oportunitate grozavă datorită accesului la piaţa americană, în timp ce Fiat Chrysler obţine accesul la tehnologiile pentru vehiculele electrice de care are nevoie", a afirmat Bruno Le Maire, adăugând nimic nu s-a schimbat în privinţa condiţiilor stabilite de Guvernul de la Paris.

Comentariile sale vin la câteva zile după ce producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a propus o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault, dar a retras apoi oferta, acuzând condiţiile politice din Franţa pentru renunţarea la crearea celui de-al treilea lider global în industria auto, după Volkswagen şi Toyota.

Surse apropiate de Consiliul de Administraţie al Renault au declarat pentru Reuters că Fiat a decis să retragă oferta după ce Franţa a încercat să întârzie decizia privind tranzacţia, pentru a încerca să obţină sprijinul Nissan, partenerul de alianţă al Renault. Oficialii guvernamentali francezi ar fi făcut presiuni pentru ca Nissan să sprijine fuziunea, dar şefii companiei nipone au spus că se abţin, adaugă sursele.

Bruno Le Maire: "Franţa va accepta o participaţie mai redusă a Renault în Nissan"

Parisul este deschis în privinţa reducerii participaţiei de 43,4% deţinute de Renault la partenerul Nissan, afirmat ministrul francez de Finanţe, a Bruno Le Maire, într-un interviu acordat publicaţiei nipone Nikkei Asian Review, încercând să calmeze tensiunile sporite care ameninţă alianţa celor doi producători auto.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.

De asemenea, oficialul francez a indicat că Parisul nu va forţa o controversată fuziune între Nissan şi Renault pentru a cimenta alianţa. "Dacă fuziunea este o problemă pentru partenerii noştri din Japonia, nu o vom forţa. Vom găsi o altă soluţie", a afirmat Le Maire.

Recent, conducerea Nissan a respins vehement propunerea de fuziune din partea Renault.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS