GALA revistei BURSA ConstrucţiilorGALA revistei BURSA Construcţiilor

EURO 2020Nu pierdem organizarea, cel mult...onoarea

Dan Nicolaie
Ziarul BURSA #Sport /

Nu pierdem organizarea, cel mult...onoarea

Găzduirea unor meciuri din cadrul turneului final al Campionatului European de Fotbal şi pregătirile aferente devin o piatră de moară pentru oficialităţile autohtone.

Faptul că am întârziat cu lucrările legate de infrastructură este evident, iar tot mai mulţi dintre cei implicaţi în organizarea evenimentului sunt conştienţi că nu vom fi gata la timp cu multe dintre lucrările asumate. Cum mai sunt doar 16 luni până la turneul final, şantierele ar trebui să se mute rapid de pe hârtie în teren. Deocamdată nu se prea poate. Fostul mare fotbalist Gheorghe Popescu, consilier al premierului Viorica Dăncilă pentru Euro-2020, a declarat, pentru Digisport, că în cazul în care nu reuşim să mişcăm lucrurile mai rapid "Ne facem de mare râs, ne facem de băşcălie", dar încearcă să ne liniştească în privinţa posibilei retrageri a dreptului de organizare: "Atenţie, toate cele trei stadioa­ne vor fi de antrenament! Nu sunt stadioane la care UEFA să vină şi să intervină, "gata, n-ai drept de organizare!". Dar, trebuie să le facem. Eu cred că niciunul dintre aceste stadioane nu va fi gata definitiv, adică 100%! Vor fi 99%, 98%, 95%, dar echipele se vor putea antrena, ceea ce este foarte important. Asta este. Am preluat acest proiect în ianuarie 2018. (...) Stadionul Steaua stă cel mai bine şi este şi cel mai mare. Echipele se vor antrena pe Ghencea, pe Giuleşti şi pe Arcul de Triumf. S-ar putea să nu fie gata hotelurile, pentru că fiecare arenă are înglobat un minihotel şi este posibil ca respectivele camere să nu fie dotate. La Stadionul Steaua, proiectul a fost puţin modificat, de fapt e vorba mai mult de aspect. Proiectul a fost îmbunătăţit. Va avea mai multe locuri cu spaţii de închiriere, mai multe parcări, locuri de parcare mai multe şi în subteran, de la 150 s-au făcut 300 sau 350, deci a fost modificat în bine. Lucrările sunt în grafic, dar iarna nu se pot turna betoane. Lucrurile au început foarte târziu, dar totul este la turaţie maximă. Se lucrează în două schimburi. Şi Steaua şi Arcul de Triumf vor fi sigur gata. Acesta va fi dărâmat, iar La Giuleşti se va păstra doar o mică parte, va avea 15.000 de locuri. La Rapid au fost probleme pentru că studiul de fezabilitate s-a făcut în 2016 şi de atunci până în 2018 au crescut preţurile şi era o diferenţă de 10 milioane de euro care trebuia pusă de cineva. Ministerul Transporturilor a pus suma, dar totul a durat trei luni".

Popescu a mai afirmat că autorizaţia de construcţie pentru linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Otopeni este aproape de a fi emisă, linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul în 16 minute: "Nu ştiu dacă s-a obţinut, dar suntem foarte aproape cu obţinerea autorizaţiei de construcţie. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Exis­tă şi proiectul, există şi traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilităţi de a scoate oamenii din aeroport şi de a-i duce către Bucureşti. Ne facem de mare râs, nu de râs, dacă nu e gata, de băşcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu ştim ce echipe vor veni la Bucureşti, dar noi trebuie să fim pregătiţi pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretenţios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la Bucureşti. Când ei îşi vor lua bagajele şi vor ieşi în sala de aşteptare vor dori să găsească aceeaşi infrastructură ca în ţara lor, tren, metrou - nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puţine au şi metrou - autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului".

Ţara noastră a primit în 2014 dreptul de a organiza trei meciuri din cadrul fazei grupelor CE din 2020 şi o partidă din optimile de finală. Prin dosarul de candidatură, autorităţile s-au angajat că vor rezolva problema transportului în comun între aeroport şi Capitală. La finele anului trecut pes­te 70 de specialişti ai UEFA au inspectat 16 obiective din Bucureşti care sunt în planul de organizare: cele două aeroporturi, Gara de Nord, hoteluri, baze de antrenament, pieţe publice, Arena Naţională. Împreună cu organizatorii locali de la Primăria Capitalei şi cu intermedierea Federaţiei Române de Fotbal, reprezentanţii UEFA au discutat minuţios pe planurile a 18 proiecte-capitol ale EURO-2020, cum ar fi managementul stadioanelor, accesul spectatorilor, ceremoniile de meci, facilităţi de cazare, siguranţa şi securitatea echipelor şi spectatorilor, regimul comercial, facilităţi media, angrenarea voluntarilor şi altele. Conform Federaţiei Române de Fotbal, la capitolul transportul spectatorilor, UEFA a notat faptul că autorităţile locale au iniţiat planul de mobilitate şi primele autobuze de transport public din noua flotă dedicată EURO-2020 au şi sosit la Bucureşti. Această variantă va fi principala modalitate de transport de la aeroport spre centrul Capitalei, iar eventuala legătură pe calea ferată de la Otopeni la Gara de Nord ar urma să fie una complementară. UEFA va monitoriza şi angajamentele de modernizare a infrastructurii rutiere şi optimizarea transportului public asumate de către Primăria Bucureştiului. În privinţa transportului aerian, reprezentanţii UEFA au verificat facilităţile celor două aeroporturi, "Henri Coandă" şi "Aurel Vlaicu". Cea mai detaliată inspectare a fost cea a Arenei Naţionale, stadionul unde se vor dis­puta toate cele patru jocuri găzduite de Bucureşti. Specialiştii UEFA şi cei ai Primăriei lucrează intens la planul de adaptare şi actualizare a infrastructurii arenei pentru a atinge exigenţele unui campionat european. UEFA va prelua managementul stadionului în luna mai 2020 şi până atunci trebuie îndeplinite toate specificaţiile. Viitoarea inspecţie va avea loc în această primăvară. Noile stadioane proiectate a fi inaugurate în Capitală nu au făcut obiectul vizitei UEFA, vor fi incluse în programul următoarelor vizite ale UEFA, când gradul de construire al acestora va fi relevant pentru o inspecţie. Aceste obiective fac parte din garanţiile asumate de către Guvernul României pentru organizarea EURO-2020 la Bucureşti.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSustainable Mobility Forum
Cabinet de avocatTMPS