Gala BURSA 2018

EVOLUŢIA PIEŢEI SERVICIILOR POŞTALE ÎN ANUL 2013Furnizorii alternativi de servicii poştale, creştere a traficului total cu 33%

Ziarul BURSA #Companii #Servicii Publice /

Furnizorii alternativi de servicii poştale, creştere a traficului total cu 33%

Traficul poştal total a crescut anul trecut cu 7,8%, în condiţiile în care activitatea furnizorilor alternativi s-a intensificat, informează raportul de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2013 publicat de ANCOM. Deşi Compania Naţională Poşta Română (CNPR) continuă să proceseze 68% din numărul total de trimiteri, furnizorii alternativi au înregistrat o creştere a traficului total cu 33%, precizează documentul.

În anul 2013, în România au fost procesate peste o jumătate de miliard de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc) - 564.258.934, din care 530.106.224 trimiteri interne şi 34.152.710 trimiteri internaţionale. Atât traficul intern, cât şi cel internaţional au înregistrat creşteri în anul 2013 cu 7,4%, respectiv cu 14,4%.

În anul 2013, traficul total al CNPR a continuat să scadă, atât intern cât şi internaţional, în timp ce traficul total al furnizorilor alternativi a înregistrat cel mai înalt nivel de până acum, cu peste 33% mai mult decât în anul 2012 - 180.027.493 de trimiteri. Furnizorii alternativi au procesat cu 61,3% mai multe trimiteri internaţionale şi cu 31,9% mai multe trimiteri interne comparativ cu anul 2012.

Din totalul trimiterilor poştale din România în anul 2013, 92,7% au fost trimiteri de corespondenţă, imprimate, pachete mici şi trimiteri de publicitate prin poştă, cu limita maximă de greutate 2 kg (poşta de scrisori). Acest segment a crescut cu 6,7% faţă de 2012, fiind procesate 376.893.727 de trimiteri, dintre care CNPR a procesat 72%, mai precizează raportul ANCOM.

Pentru trimiterea coletelor, atât interne, cât şi internaţionale, românii preferă să utilizeze serviciile furnizorilor alternativi, CNPR deţinând o cotă de piaţă de doar 11% pe acest segment, potrivit ANCOM. În anul 2013 au fost colectate şi distribuite 26.868.229 de colete poştale, cu 12,22% mai multe decât în anul 2012.

În ceea ce priveşte serviciile Express, şi acestea au cunoscut o creştere importantă a traficului în anul 2013, cu 52,6% faţă de anul anterior, traficul poştal total în acest caz fiind de 14.463.118 trimiteri.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a continuat să scadă în anul 2013, cu 7,8% faţă de anul 2012, până la 360.514.767 de trimiteri. Deşi CNPR continuă să proceseze 76,4% din trimiterile din sfera serviciului universal, traficul acesteia a scăzut cu 17,4% în timp ce traficul furnizorilor alternativi a crescut cu 48%.

În anul 2013 au fost înregistrate 124.006 reclamaţii privind serviciile poştale, din care 24.815 s-au dovedit a fi întemeiate. Un număr de 9.518 de reclamaţii au fost soluţionate cu acordare de despăgubiri în valoare de 2.587.435 lei. Raportând traficul general total (564.258.934 de trimiteri poştale) la numărul de reclamaţii, s-a constatat că în anul 2013 a existat o reclamaţie la 4.550 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 22.739 de trimiteri poştale, şi că în medie, din aproximativ trei reclamaţii întemeiate, una s-a soluţionat prin acordarea de despăgubiri.

Operatorul belgian de servicii poştale bpost a avansat, recent, o ofertă neangajantă pentru achiziţionarea pachetului de 51% din acţiunile Companiei Naţionale Poşta Română. Dacă este selectat de către Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI), ofertantul va putea demara procedurile de negociere cu autorităţile române, înainte de a decide asupra depunerii unei oferte angajante, potrivit unui comunicat de presă.

Decizia bpost declanşează conversia datoriilor Poştei Române către stat în acţiuni, pre-condiţie pentru depunerea ofertei neangajante. Operatorul naţional de servicii poştale va pregăti camera de date şi toate celelalte documente tipice acestui stadiu al procedurii de privatizare.

Guvernul României a decis, în 12 decembrie 2012, demararea procedurii de privatizare a Poştei Române prin metoda majorării de capital prin aport de capital privat. Aceasta presupune dobândirea de către un nou investitor a unui pachet de acţiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei, inclusiv cel rezultat ca urmare a conversiei în acţiuni a creanţelor statului faţă de companie.

Procesul de selecţie a investitorului se realizează prin metoda licitaţiei cu ofertă în plic, combinată cu metoda licitaţiei cu strigare, precedată de negocieri desfăşurate pe bază de oferte preliminare şi neangajante. Dacă va fi selectat, bpost va fi admis în etapa de due diligence a procesului, ceea ce presupune acces în camera de date, acces la managementul companiei şi vizite operaţionale, dar şi negocierea contractului de privatizare. La finalizarea acestei etape, bpost va putea depune o ofertă finală fermă pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Poşta Română.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.

bpost a depus o ofertă neangajantă pentru Poşta Română.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova - verfici calitatea de peste 600 de ori pe zi
Metronet
Proactiv Plus
Everest Catering
Vila Timo
Mozart Spirits
Schlumberger
Legestart
Calendarul BURSA 2018
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită