Futura Gym - un lanţ de săli de fitness de peste 100.000 de euro

A consemnat Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii /

Futura Gym - un lanţ de săli de fitness de peste 100.000 de euro

Piaţa de fitness din ţara noastră este într-o dezvoltare continuă, anul trecut procentul a crescut cu 20%, după cum ne-a declarat Alexander Florescu, antreprenorul care a investit 100.000 de euro în trei săli - Futura Gym.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre previziunile segmentului de fitness, despre cum a reuşit să-şi facă loc pe piaţa din Bucureşti, dar şi despre importanţa pe care o are sportul cu un antrenor personal în stilul de viaţă.

Reporter: Cum a evoluat piaţa de fitness în ultimul an? Şi Unde se situează ţara noastră în ceea ce priveşte activitatea fizică?

Alexander Florescu: În ultimii ani aş putea spune că piaţa din ţara noastră a evoluat din acest punct de vedere şi, în special, oamenii au început să meargă în număr mai mare la sală şi să înceapă să aibă un stil de viaţă sănătos. Probabil că acest lucru şi datorită faptului că avem unul dintre cele mai mari grade de obezitate din Europa, mai ales la copii. Din cauza sedentarismului tot mai mulţi oameni au început să se îndrepte spre fitness şi au început să aleagă un stil de viaţă sănătos. Faţă de anii trecuţi este un procent în creştere al oamenilor care au început să meargă la centre de fitness. În fiecare an creşterea este între 15-20%, anul trecut cred că s-a ridicat la peste 20%.

Reporter: Cum aţi reuşit să vă faceţi loc pe piaţa din Bucureşti unde varietatea de săli de fitness este destul de mare?

Alexander Florescu: Având în vedere că este şi a fost o concurenţă destul de mare pe acest sector am încercat să fac diferenţa şi să-mi fac loc pe piaţă prin simplul fapt că am adus un concept nou. Având experienţă, fiind sportiv de performanţă, am înţeles că oamenii, atât cei care încep să vină la sală ca stil de viaţă, dar şi cei care vin de nevoie, trebuie să fie atraşi prin antrenamente dinamice care par o joacă.

Abordând astfel mişcarea am reuşit să-mi găsesc locul în piaţă. Nu a fost simplu, nu este simplu nici acum, dar prin antrenamentele pe care le propun clienţilor, atenţia pe care o acordăm fiecăruia dintre ei, atmosfera, condiţiile pe care le oferim au făcut diferenţa în aşa fel încât să ne batem cu cei mari şi ţintim tot mai sus.

Reporter: Prin ce se diferenţiază Futura Gym de celelalte săli de fitness?

Alexander Florescu: Conceptul sălilor pe care le deţin se bazează pe antrenamente cu antrenor personal. Sunt clienţi care doresc să vină şi doar la aparate, dar având în vedere că vreau să fiu cât mai selectiv şi vreau să menţin o anumită clientelă totul este cu circuit închis şi avem nişte criterii care ţin de politica generală. Vrem ca oamenii să conştientizeze importanţa pe care o au antrenorii atunci când faci fitness. Avem şi clase de aerobic, de Kangoo Jumps şi un concept nou - killer body workout, un program de slăbit care dă rezultate spectaculoase, se slăbeşte în jur de 7-9 kilograme pe lună.

Reporter: Cumva începe să ne aliniem şi noi ţărilor din vestul Europei îndreptându-ne tot mai mult către sport cu antrenor personal şi alegând un stil de viaţă sănător?

Alexander Florescu: Momentan suntem sub nivelul Europei la acest capitol. Noi, antrenorii trebuie să participăm la cât mai multe convenţii şi să venim tot timpul cu noutăţi ca să nu plictisim publicul din ţară şi să reuşim să îl aducem pe un făgaş cât mai bun.

Reporter: Ce flux de clienţi aveţi în prezent?

Alexander Florescu: Cred că Futura Gym are cel mai mare flux de clientelă pe partea de fitness cu antrenor personal. Eu lucrez pe rulaj, pe volum. Ne ocupăm de fiecare client în parte şi ne asigurăm că îşi atinge ţelul propus. Pot să spun că eu am peste 130 de persoane pe care le antrenez personal, iar cei 10 angajaţi ai mei au şi ei clientela lor. În toate cele trei locaţii ajungem undeva la 400 de clienţi pe lună.

Reporter: De ce investiţie este nevoie pentru a deschide o sală de fitness? Şi care a fost investiţia totală în centrele Futura Gym?

Alexander Florescu: Cumulate investiţiile totale se ridică la peste 100.000 de euro. Prima sală a fost deschisă în 2008 şi am investit, atunci, undeva la 28.000 de euro. În present am un lanţ de trei săli de fitness - în Militari, Decebal şi Pipera. Acum suntem stabili cu toate cele trei locaţiile.

Reporter: Aveţi în plan şi alte investiţii?

Alexander Florescu: Momentan am stabilizat tot ce ţine pe partea de fitness, sunt totuşi în progres şi mă gândesc să deschid şi o nouă locaţie, având în vedere că am mai luat oameni pe care să-i formez, cei cu care lucrez în prezent sunt, de asemenea, formaţi de mine. Intenţionez să mai deschid încă două locaţii în Bucureşti, până la sfârşitul anului viitor.

Reporter: Ce previziuni aveţi pentru segmentul de fitness anul viitor?

Alexander Florescu: Având în vedere că piaţa este în creştere pe partea de lifestyle, că ne dorim să arătăm din ce în ce mai bine, prevăd că un număr tot mai mare de oameni vor alege să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă. Totodaă, îmi doresc să ajut şi mai mult copiii care în momentul de faţă întâmpină probleme cu greutatea şi sunt predispuşi sau suferă deja de obezitate. Trebuie să încercăm să-I educăm să aleagă un stilul de viaţă sănătos. Suntem implicaţi într-o campanie prin care încercăm să-i educăm pe copii.

De asemenea, cred că din ce în ce mai multă lume va opta pentru antrenori personali şi va renunţă la partea de fitness şi culturism. Tendinţa este ca oamenii să-şi mute interesul din zona de fitness la zona de antrenor personal, pentru că tot mai mulţi înţeleg că important este să fim sănătoş şi să nu avem probleme medicale, cauzate din păcate de steroizi pe care mulţi preferă să îi folosească. În plus, un antrenor te va ajuta să îţi atingi obiectivul de a slăbi.

Reporter: Campania pe care o desfăşuraţi pentru a ajuta copii către ce vârste se adresează?

Alexander Florescu: Am întâlnit cazuri şi la 8-9 ani cu probleme mari cu obezitatea, dar şi la 17-18 ani. Asta pentru că nu au un stil de viaţă sănătos. Am organizat şi unui boot camp pentru copii suprapoderali în care 8 copii au avut pentru o săptămână un plan de nutriţie bine pus la punct, două antrenamente pe zi şi o şedinţă de psihologie, pentru că mulţi copii se confruntă cu o mare lipsă a încrederii personale. Ne gândim să facem o campanie mult mai mare în care, de ce nu, să implicăm ministerele pentru că este o problemă la nivel de ţara.

Acum am luat şi o franciză de la o firmă din Norvegia prin care pot testa valorile de Omega3 şi Omega6 din organism, care reprezintă un factor ce răspunde, în general, de gradul de obezitate. Prin acest proiect îmi doresc să ajut persoanele supraponderale, atât copii, cât şi adulţi, şi cred că va avea mare succes în ţara noastră. Kitul pentru a face testul costă 1500 de lei, iar preţul tratamentului variază între 150 de lei - 200 de lei pe lună şi necesită o perioadă de 4 luni. Dar rezultatele sunt bune, se reglează colesterolul şi slăbeşti după prima lună.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul în curs?

Alexander Florescu: Nu mi-am calculate cifrele, îmi doresc să-mi cresc numărul de clienţi, iar asta înseamnă automat că se vor dubla încasările. De-a lungul celor 10 ani, mi-au trecut pragul cam 100.000 de oameni. Pentru anul viitor îmi doresc o creştere a cifrei de afaceri de 30-35%, pentru că piaţa se dezvoltă.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Business Card
BTPay
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS