Gala BURSA 2018

IAR Ghimbav va lucra şi pentru elicopterele Airbus, şi pentru cele ale americanilor de la Bell

OVIDIU VRÂNCEANU
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică /

IAR Ghimbav va lucra şi pentru elicopterele Airbus, şi pentru cele ale americanilor de la Bell

Directorul general al IAR Ghimbav, Neculai Banea, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, susţine că programele Bell şi Airbus sunt diferite şi se pot realiza concomitent, făcă ca cele două companii să se "războiască".

"Noi avem un contract general cu Airbus pentru elicoptere multirol H215, varianta 215M (militară), şi noi suntem dispuşi ca orice variantă vrea Armata Română să o putem oferi. Pe măsură ce iese elciopterul Puma din dotarea armatei, ar trebui să intre acest tip în dotare. De 47 de ani trăim din licenţe Alouette şi şi Puma, s-au format piloţi şi tehnicieni pe aceste tipuri de elicoptere, şi Armata tot cu acestea operează. Cazul ideal e să înlocuieşti Puma cu Super Puma, mai uşur faci o trecere şi a piloţilor, iar IAR îşi îmbogăţeşte gama de produse cu H215".

În ceea ce priveşte Bell Helicopters, programul de dotare al armatei vizează achiziţia de elicoptere de atac, cu doar doi piloţi, fără încărcătură. Americanii sunt interesaţi să aducă la Ghimbav o linie proprie de producţie, iar compania IAR Ghimbav va produce elicoptere sub brandul Viper, cel al elicopterelor de atac ale concernului Bell Textron. "Va fi o secţie din IAR Ghimbav care va produce exclusiv pentru cei de la Bell", a explicat Banea.

Mihai Fifor, ministrul Apărării Naţionale, a dat şi el de înţeles, ieri, că cele două programe de dotare a armatei cu cele două tipuri de elicoptere pot coexista. "Foarte importantă este cooperarea pe care o avem cu IAR Ghimbav, respectiv Airbus, pentru achiziţionarea de elicoptere de clasă medie. Aceste elicoptere urmează să se producă pe linia de producţie de la Braşov. (...) Pe de altă parte, s-au semnat primele documente cu o companie renumită tot în domeniul producţiei de elicoptere, mă refer la Bell Helicopters, pentru 45 de elicoptere. Este, practic, pentru prima dată când această companie ar urma să producă elicoptere în afara Statelor Unite şi dânşii doresc să aducă în România o linie de producţie", a declarat el.

Şcolarizare la locul de muncă la Ghimbav

După ce s-a văzut nevoit să apeleze la pensionari pentru a continua activitatea fabricii braşovene de elicoptere, IAR Ghimbav a lansat un program de şcolarizare la locul de muncă. Astfel, personalul selectat, 43 de persoane în prezent, este amplasat lângă actualii angajaţi. "le-am spus şi celor existenţi că nu îşi vor pierde locul de muncă, ei urmând să predea activitatea în momentul în care ies la pensie". Aproximativ 10 persoane din cei şcoliţi în cadrul acestui program au fost deja trecuţi pe post.

De asemenea, compania a demarat anul acesta o colaborare cu Colegiul Transilvania, unde a selectat din clasele terminale elevi pe care să îi pregătească în domeniul producţiei de elicoptere. "Le oferim transport, masa la prânz, echipament de lucru, asistenţă medicală. Ei fac practică în conformitate cu programa şcolară, dar se mai susţin în plus şi teme teoretice. Cine performează este angajat, de aceea am ales un număr limitat de elevi, pentru a ne putea ocupa de ei", a mai spus sursa citată.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

  1. Semne bune anul viitor are

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova - verfici calitatea de peste 600 de ori pe zi
Metronet
Proactiv Plus
Everest Catering
Vila Timo
Mozart Spirits
Schlumberger
Legestart
Calendarul BURSA 2018
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită