ÎN CONFLICTUL CU ANATBogdan Trif - un nou atac la adresa agenţiilor de turism

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Turism /

Bogdan Trif - un nou atac la adresa agenţiilor de turism

Ministrul Turismului Bogdan Trif răspunde ANAT: "Nu am jignit agenţiile de turism atunci când am luat apărarea românilor păgubiţi" 

Transpunerea directivei europene care vizează garantarea în proporţie de 100% a pachetelor turistice a iscat un adevărat scandal între ministrul turismului Bogdan Trif şi Asociaţia Naţională a Agenţilor din Turism. Conflictul s-a amplificat în urma conferinţei de presă în care Bogdan Trif a prezentat bilanţul activităţii pe primul semestru şi, în opinia ANAT, a dezinformat cetăţenii cu privire la garantarea pachetelor turistice şi la obligaţiile generale pe care le-ar avea agenţii de turism.

ANAT susţine că nu agenţiile trebuie să transpună directivele europene, ci statul român, care este obligat să caute cele mai bune soluţii. Mai mult, pentru că ministrul a vorbit în mod general despre situaţii punctuale, cum ar fi insolvenţa unor agenţii de turism, reprezentanţii ANAT au declarat că operatorii din domeniu se simt jigniţi şi aşteaptă scuzele lui Bogdan Trif.

La această solicitare, ministrul turis­mului a oferit un răspuns în care menţionează că nu are pentru ce să îşi ceară scuze: "Nu am niciun motiv să-mi retrag declaraţiile prin care m-am referit la acei «şmecheri care îi ţepuiesc pe românii de bună credinţă» şi cu atât mai mult să-mi cer scuze, pentru că nu am vorbit despre întreaga breaslă şi am specificat acest lucru în fiecare intervenţie a mea. Am dat exemple concrete, inclusiv nume de societăţi care au intrat în insolvenţă după ce au încasat banii de la turişti, astfel încât clienţii acestora au rămas şi fără bani şi fără vacanţe".

Ministrul de resort a mai spus că a vorbit despre situaţii care au fost deja mediatizate, cum ar fi cazul agenţiei OMNIA, unde prejudiciul a fost de milioane de euro.

Bogdan Trif a adăugat: "Oamenii păgubiţi nu-şi vor mai putea recupera banii, deoarece, conform legislaţiei pe care am reuşit să o îndreptăm, agenţiile puteau vinde pachete turistice de milioane de euro, iar în caz de insolvenţă poliţa de asigurare totală acoperea doar 50.000 dolari. În plus, s-a dovedit că agenţiile care au «ţepuit» turiştii au folosit banii în alte scopuri decât acela de a achita vacanţele promise".

Referitor la cazul OMNIA, poziţia ANAT este cu totul alta: "Cazul Omnia Turism nu a provocat pagube de opt milioane de euro, ci, după cum ştiţi foarte bine, suma res­pectivă se ridică la maximum 2,5 milioane de dolari (vă poate spune asiguratorul). Firma respectivă era activă de 26 de ani pe piaţă, iar incidentul s-a declanşat prin sinuciderea administratorului şi incapacitatea autorităţilor şi a justiţiei din România de a desemna în regim de urgenţă un administrator judiciar care să poată vedea exact ce s-a întâmplat".

Insolvabilitatea agenţiilor de turism, o problemă nerezolvată de ANAT

Ministrul de resort plusează şi susţine că ar fi fost cazul ca ANAT să ceară scuze cetăţenilor care nu au mai putut pleca în vacanţă din cauza agenţiilor de turism intrate în insolvabilitate.

Bogdan Trif afirmă: "Aşteptam din partea ANAT-ului să îşi fi cerut scuze în numele agenţiilor care i-au înşelat cu atât de multă uşurinţă pe turiştii cărora le-au furat banii şi vacanţele. Cu atât mai mult cu cât şi anul acesta au fost patru agenţii care şi-au cerut insolvenţa. Am să fiu din nou foarte categoric pentru că îmi asum şi îmi voi asuma întotdeauna declaraţiile: nu voi mai tolera ca pe piaţa de turism să existe agenţii care ar putea să-i păcălească pe români, iar acest lucru se poate rezolva doar cu prevederi legale ferme, aşa cum se întâmplă în toate ţările civilizate. Nu am jignit atunci când am luat, de fapt, apărarea românilor păgubiţi care nu au fost protejaţi, până acum".

Cu privire la agenţiile care au intrat în insolvenţă, ANAT susţine: "Au existat extrem de puţine cazuri de insolvenţă, în pofida faptului că marja de profit în industrie este cea mai mică din economia româneas­că. Atunci când au fost insolvenţe s-au mobilizat exemplar, au demonstrat solidaritatea de breaslă, găsind soluţii pentru repatrierea turiştilor afectaţi. Au făcut această activitate cu multă pasiune şi atenţie pentru nevoile turiştilor lor. De peste 10 ani s-au preocupat permanent de siguranţa turiştilor lor, propunând constant şi perseverent soluţii legale pentru ca aceştia să fie protejaţi, în pofida dezinteresului major al autorităţilor din România".

Bogdan Trif mai consideră că ANAT are o poziţie indecisă în legătură cu ordonanţa de guvern prin care a fost transpusă directiva europeană pentru garantarea pachetelor turistice, deşi a participat la majoritatea întâlnirilor şi discuţiilor de la Ministerul Turismului la care a fost abordat subiectul garantării 100%. Ministrul de resort susţine că ANAT a dorit un plafon maxim de garantare de 500.000 euro/agenţie, fapt care însă contravine atât directivei, cât şi scopului de a proteja 100% turiştii români. De asemenea, ANAT a cerut şi introducerea mai multor instrumente de garantare şi nu doar a unui Fond de Garantare, aspect reglementat, de altfel, în prezent prin ordonanţa adoptată.

În susţinerea afirmaţiei privind fondurile de garantare, Bogdan Trif a spus: "Avem adresa oficială a FNGCIMM din care rezultă că acest fond nu ar fi îndeplinit condiţiile legale pentru a fi desemnat administrator al unei scheme private de garantare, motiv pentru care acuzaţiile lansate în spaţil public cum că aş fi refuzat instituirea garantării prin acest fond sunt mincinoase. Acest aspect a fost confirmat în mod expres şi de Ministerul Finanţelor Publice".

Şi în această problemă, poziţia ANAT este diferită: "Aţi ales să comunicaţi că este treaba noastră, a agenţiilor de turism, să găsim soluţii de garantare în piaţă, în contextul în care statul român a abandonat peste noapte fondul de garantare, pentru că a înţeles că cerinţele formulate de dumneavoastră nu sunt realiste şi implementabile. Aţi ales să dezinformaţi, spunând că în toate ţările din Europa serviciile sunt garantate 100%, deşi ştiţi extrem de bine că nu este aşa. Aţi ales să daţi exemplul Germaniei, unde garantarea este limitată la un procentaj redus din cifra de afaceri a firmelor de acolo".

Ministrul Bogdan Trif a mai susţinut că, prin transpunerea rapidă a directivei europene, a eliminat riscul aplicării unor amenzi drastice în cadrul procedurii de infringement, iar ordonanţa de guvern reglementează nu doar garantarea integrală a pachetelor turistice, ci şi garantarea repatrierii turiştilor.

Opinia Cititorului ( 2 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

  1. Pai cine este mai important??? Turistul sau agentia(de turism)????...toate directivele europene trebuiesc implementate in legislatie....uite un ministru care nu asculta de mafioti....adica la OMNIA a fost doar 2.5 mil lei...????????????

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

    Trif nu are expertiza in "industria" turismului. Vorbeste ca un chibiț. Candva tara asta va trebui sa fie condusa de profesionisti, ceea ce nu este cazul acum.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
FNGCIMM
Cotnari
Erfi
Flixi
Vila Timo
Mozart Spirits
Schlumberger
Verattiva
Contessina
Primigi
Adhouse
Legestart
Calendarul BURSA 2018
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită