Gala BURSA 2018

INDUSTRIA DE GAMBLINGAdrian Georgescu: Am încercat să păstrăm locurile de muncă, în ciuda crizei economice

ANCA IOVAN
Ziarul BURSA #Companii #Gambling /

Adrian Georgescu: Am încercat să păstrăm locurile de muncă, în ciuda crizei economice

Interviu cu Valentin Adrian Georgescu, CEO al Novomatic Group of Companies în România  

Reporter: La cât estimaţi că se ridică piaţa jocurilor de noroc în România? Cum au evoluat cifrele în ultimii ani, pe perioada crizei financiare?

Valentin Adrian Georgescu: Evoluţia cifrelor, din păcate, a fost, încă de la începutul crizei, în scădere, stabilizându-se în ultimul an.

În primele nouă luni ale anului trecut, totalul taxelor şi impozitelor colectate, potrivit AOPJNR, se ridica la peste 119 milioane de euro. În 2010, taxele şi impozitele plătite Ministerului Finanţelor se ridicau la o valoare record, de peste 172 milioane de euro.

Reporter: Cum s-a încheiat anul trecut, din punctul de vedere al rezultatelor "Intertop", reprezentantul Novomatic în ţara noastră ?

Valentin Adrian Georgescu: Recenta criză economică şi-a pus amprenta în mod cert în toate domeniile, iar activitatea pe care o des-făşurăm a fost afectată ca şi aproape toate celelalte ramuri economice. Măsurile, pe care le-am luat în acest sens, şi anume: reduceri ale costurilor, în măsura posibilităţilor şi în funcţie de priorităţi, prin diminuarea numărului de aparate per sală la minimum impus, renegocierea chiriilor, a tarifelor pentru pres-tarea serviciilor de pază, telefonie, logistică etc. ne-au ajutat să încheiem anul 2011 cu succes şi rezultate pozitive. Am încercat totuşi să nu reducem şi din calitatea serviciilor pe care le oferim în sălile Admiral şi Timax şi, mai mult, am încercat să păstram promisiunea pe care am făcut-o personalului în momentul angajării şi anume - că le oferim un loc stabil de muncă într-o companie puternică.

Reporter: Care sunt principalele dificultăţi întâmpinate pe piaţa jocurilor de noroc din ţara noastră?

Valentin Adrian Georgescu: Principala problemă cu care se confruntă industria sloturilor este imposibilitatea aplicării prevederilor legale/fiscale în legătură cu impozitul de 25% din câştiguri şi problema biletului de intrare în sălile de joc. Astfel, este imposibil de cuantificat dacă un jucător depăşeşte pragul impozabil de 600 lei de la un singur organizator, pe parcursul unei zile. De cele mai multe ori jucătorii se mută de la un aparat la altul, de la o sală la alta, fără a putea fi urmăriţi. Chiar şi autorităţile recunosc faptul că acest sis-tem de impozitare este inaplicabil.

În ceea ce priveşte Biletul de Intrare, aici ne confruntăm cu urmatoarele probleme:

- refuzul jucătorului de a achiziţiona biletul (discuţii, agresivitate);

- imposibilitatea urmăririi persoanelor care intră în sălile de joc, în special în cazul aparatelor amplasate în baruri, restaurante, holuri etc. Sunt persoane care intră în sală fără intenţia declarată de a juca.

- aplicarea unor măsuri disproporţionate de către organele de control, mergând până la suspendarea licenţei operatorului.

Propunerea Romslot ( n.r. Asociaţia Organizatorilor de Sloturi al cărei preşedinte este domnul Valentin Georgescu) este de a se trece la responsabilizarea jucătorului, organizatorul având obligaţia să pună la dispoziţia acestuia biletele, conform prevederilor legale. Aşa cum înainte de a călători cu autobuzul trebuie să achităm biletul de călătorie, aşa trebuie să se întâmple şi înaintea participării la joc. În cazul controlului, dacă jucătorul (călătorul) nu are bilet, organizatorul de jocuri (şoferul autobuzului) este amendat, chiar dacă are toată logis-tica necesară să vândă biletul.

De asemenea, ne mai confruntăm cu problema aparatelor pirat, a sălilor de joc neautorizate şi a reclamelor agresive din mass-media cu privire la jocurile de noroc neautorizate.

În scopul limitării şi combaterii acestor activităţi ilegale, Romslot a sesizat şi continuă să facă demersurile legale pentru aducerea la cunoştinţa organelor abilitate a acestor cazuri.

Romslot propune obligativitatea amplasării la intrarea în fiecare sală de joc a unei Plachete, care să specifice obligatoriu faptul că în acel spaţiu se desfăşoară jocuri de noroc legal autorizate, iar participarea la joc în spaţii ilegale atrage consecinţe legale.

Reporter: Cum a afectat introducerea taxării jocurilor de noroc online participanţii la piaţă, în august 2011?

Valentin Adrian Georgescu: Practic nu s-a autorizat niciun operator ca "Operator de Monitorizare", ceea ce duce la imposibilitatea demarării procesului de autorizare a jocurilor/operatorilor online. Rezultatul - proliferarea jocurilor ilegale!

Reporter: Care sunt diferenţele în ceea ce priveşte regimul fiscal în Româ-nia faţă de statele europene/ SUA?

Valentin Adrian Georgescu: Putem menţiona faptul că în niciun stat membru al Uniunii Europene nu exis-tă prevederi similare cu impozitul de 25% asupra câştigurilor jucătorilor ce depăşesc echivalentul a 600 RON/zi de la un organizator. De asemenea, nu există obligativitatea biletelor de intrare în cazul sălilor de sloturi, ci numai la cazinouri. În general, în ţările UE se aplică un impozit pauşal (forfetar) pe GGR (Gross Gaming Revenue) - ca diferenţă dintre Încasări (IN) şi Plăţi (OUT).

Reporter: Care este profilul clienţilor dumneavoastră, pe segmente de activitate (ruletă, slot, online)?

Valentin Adrian Georgescu: Activitatea noastră principală este aceea de exploatare a jocurilor de noroc de tip slot-machine, iar categoriile de clienţi ce frecventează locaţiile unde noi ne desfăşurăm activitatea provin din toate mediile şi categoriile sociale.

Reporter: Care sunt principalele obiective şi direcţii de acţiune ale Romslot?

Valentin Adrian Georgescu: Avem în vedere modificarea legis-laţiei referitoare la impozit şi biletul de intrare, în conformitate cu propunerile de mai sus.

Cât priveşte "Programul Joacă Responsabil", dorim extinderea acestuia la nivelul tuturor membrilor asociaţiei şi în perspectivă imediată, la scara întregii industrii a jocurilor de noroc prin implicarea şi celorlalte asociaţii din domeniu.

De asemenea, dorim promovarea unui Cod Etic al Industriei de Sloturi, cod care are la bază un set de valori morale şi profesionale, respectul legii, integritate.

Romslot urmăreşte crearea unei experienţe de joc plăcute, în condiţii de siguranţă, transparenţă şi echitabile. Obiectivul nostru este satisfacţia clienţilor, prin folosirea tuturor resurselor pentru atingerea unui standard ridicat de calitate a serviciilor prestate, pentru satisfacerea cerinţelor clienţilor şi câştigarea loialităţii acestora.

Reporter: Cum comentaţi zvonurile potrivit cărora, prin cazinouri, se spală bani?

Valentin Adrian Georgescu: Aşa cum am menţionat la o întrebare anterioară, tipul nostru de activitate se rezumă la exploatarea jocurilor de tip slot-machine. Din păcate nu pot comenta zvonuri apărute într-un segment de piaţă în care nu ne desfăşuram activitatea.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova - verfici calitatea de peste 600 de ori pe zi
Metronet
Proactiv Plus
Everest Catering
Vila Timo
Mozart Spirits
Schlumberger
Legestart
Calendarul BURSA 2018
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.afeer.rowww.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.roALB Romania 2018www.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită