Gala BURSA 2018

Jumătate dintre consumatori risipesc lunar 25% din alimente

Ziarul BURSA #Companii #Agro-alimentar /

Jumătate dintre consumatori risipesc lunar 25% din alimente

Risipa alimentară este o problemă care îi vizează atât pe comercianţi, cât şi pe consumatorii europeni. Anual, sunt irosite aproximativ 88 de milioane de tone de alimente (în jur de 20% din totalul alimentelor produse) în Uniunea Europeană, potrivit Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor - InfoCons.

Conform unui studiu realizat în anul 2013, cei mai mari generatori de deşeuri alimentare, exprimate în kilograme pe cap de locuitor, sunt Ţările de Jos (541 kg), Belgia (345 kg), Cipru (327 kg) şi Estonia (265 kg), iar la polul opus cele mai mici sunt Slovenia (72 kg), Malta şi România (ambele 76 kg), urmate de Grecia (80 kg) şi Republica Cehă (81 kg).

Potrivit Asociaţiei, 50% dintre consumatorii români risipesc lunar aproape 25% din totalul produselor alimentare (de origine vegetală/ animală). Produsele proaspete (din carne, legume/ fructe, ouă, brânzeturi/ lactate, gătite etc.) sunt cele care par a fi cel mai puţin risipite.

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor subliniază faptul că la nivelul ţării noastre, risipa alimentară ridică şi mari probleme de ordin financiar. Aproximativ 60% dintre consumatorii români cheltuie circa 30% din venitul lunar pentru asigurarea hranei.

InfoCons precizează: "Dacă privim din punct de vedere financiar, având în vedere că cele mai mari pierderi de alimente au loc la nivelul gospodăriilor (consumatorilor din mediul urban), în România pierderile la nivelul sectorului de consumatori sunt de 2-3 ori mai mari comparativ cu alte state europene, unde procentul cheltuit lunar din venitul mediu este mult mai mic (ex.: Franţa - 14 %, Elveţia - 10 %)".

Începând cu data de 1 februarie 2019, legea privind diminuarea risipei alimentare (nr. 217/ 2016) va intra în vigoare şi, potrivit actului normativ, operatorii economici vor trebui să fie mai responsabili în vederea diminuării risipei alimentare prin măsuri precum vânzarea la preţ redus a produselor aflate aproape de expirarea datei durabilităţii minimale etc., mai transmite sursa citată.

Pentru a aduce în atenţia consumatorilor români problema risipei alimentare, InfoCons, împreună cu alte 6 organizaţii din Lituania, Bulgaria, Letonia, Estonia, Croaţia şi Bangladesh implementează proiectul co-finanţat de Uniunea Europeană "Global learning approach on food waste in non-formal education" (Abordarea globală privind risipa alimentară prin educaţie non-formală).

Potrivit Asociaţiei, proiectul are ca obiective creşterea gradului de educare şi informare a consumatorilor cu privire la interconexiunile determinate de risipa alimentară, deoarece informarea la nivel mondial cu privire la acest aspect este una foarte scăzută. Totodată, îşi propune sensibilizarea grupurilor ţintă asupra interdependenţei globale şi a problemelor de mediu şi dezvoltare socială şi promovarea posibilităţilor de evitare a creării de deşeuri alimentare prin prezentarea de modele de consum ce pot fi modificate la nivelul gospodăriilor contribuind, la rândul lor, la reducerea impactului asupra mediului şi a impactului social la nivel global.

InfoCons consideră că acţiunile proiectului vor avea un impact pozitiv asupra tuturor aspectelor ce ţin de durabilitatea şi consumul sustenabil, atât pentru cetăţenii care trăiesc în ţările în curs de dezvoltare, cât şi pentru cetăţenii din ţările Uniunii Europene.

La sfârşitul proiectului, mai mult de 2 milioane de cetăţeni la nivelul UE vor cunoaşte şi vor aplica aptitudinile dobândite în cadrul acestui proiect cu privire la consumul durabil, înţelegând că un consum de alimente mai bine gestionat poate deschide posibilităţi de consum pentru alte categorii de persoane.

Potrivit comunicatului, InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers Internaţional, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor - membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova - cel mai mare proiect de mediu
Cotnari
Metronet
Proactiv Plus
Everest Catering
Vila Timo
Mozart Spirits
Schlumberger
Legestart
Calendarul BURSA 2018
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită