LISTA CELOR 120 DE PROIECTE ÎN VALOARE DE PESTE 100 DE MILIOANE DE LEIAOAR: "Se impune instituirea unui sistem de raportare publică lunară a avansului lucrărilor"

C.I.
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii /

AOAR: "Se impune instituirea unui sistem de raportare publică lunară a avansului lucrărilor"
  • document ataşat Tabel proiecte investiţii
    apasă aici pentru a descărca.

    Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a actualizat recent lista celor 120 de proiecte în valoare de peste 100 de milioane de lei. Aceasta cuprinde informaţii legate de valoarea actualizată, stadiul fizic, stadiul valoric, data de finalizare şi alocările bugetare pe anul 2016, conform legii bugetului de stat (vezi tabelul alăturat).

    Datele arată că cele mai multe proiecte sunt într-o fază avansată, având un grad de realizare de peste 75%, potrivit MFP. Majoritatea acestora sunt în sectorul transporturilor. Cele mai puţine proiecte, sub 10%, au un stadiu fizic cuprins 50 şi 75%.

    În topul investiţiilor publice, din punct de vedere al bugetului alocat în anul 2016, se află autostrada Braşov-Cluj -Borş, cu un buget alocat de 574,9 milioane de lei, Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, Tronson Drumul Taberei - Universitate (finanţat prin: împrumut BEI, programul sectorial Transporturi 2007-2013, propus la finanţare prin programul de finanţare nerambursabilă al Uniunii Europene 2014-2020), cu un buget alocat de 486,7 milioane de lei şi Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP), cu un buget alocat de 396,2 milioane de lei.

    Primele două proiecte de investiţii au ca beneficiar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, iar al treilea se află în portofoliul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

    Alte proiecte de investiţii publice care beneficiază de bugete semnificative în anul 2016 sunt cel de Construcţie a Autostrăzii Lugoj - Deva şi cel de Reabilitare a liniei de căi ferate Braşov- Simeria, componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secţiunea Coslariu - Simeria. Ambele se află în portofoliul Ministerului Transporturilor, cu bugete de peste 347 milioane de lei, respectiv peste 291 milioane de lei.

    Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) apreciază transparenţa demonstrată de Ministerul de Finanţe, prin publicarea acestor informaţii legate de proiectele de investiţii prioritare ale României în anul 2016. Un comunicat al AOAR apreciază: "Acesta este un pas important spre creşterea responsabilităţii beneficiarilor direcţi, dar şi a administraţiilor locale, cărora le revin sarcini legale ce pot determina realizarea la timp sau întârziată a acestor obiective".

    AOAR apreciază că se impune instituirea unui sistem de raportare publică lunară a avansului lucrărilor, prezentarea stadiilor fizice, a situaţiei decontării lucrărilor şi a problemelor/ dificultăţilor apărute în execuţie şi care impun intervenţia autorităţilor centrale. "Numai în acest fel se va putea respecta execuţia ritmică a lucrărilor şi asigurarea echilibrată a finanţării lucrărilor", mai precizează AOAR, adăugând: "Totodată în acest mod se va putea respecta termenul angajat de finalizare a lucrărilor, definind responsabilităţile diferitelor părţi interesate.

    Rămâne nerezolvată transparenţa proiectelor cu valoare mai mică de 100 milioane de lei, investiţii în răspunderea administraţiilor locale, unde procesul de transparenţă întârzie. Valoarea cumulată a acestor investiţii publice este legală cu valoarea lucrărilor din prima categorie".

    AOAR a propus ca primele 10 proiecte de importanţă locală, după valoarea acestora şi a stadiului de execuţie, să fie în mod obligatoriu listate pe site-urile utile administraţiilor locale judeţene, fiind de asemenea prezentată lunar situaţia execuţiei lucrărilor.

    AOAR a solicitat Ministerului de Finanţe ca toate celelalte obiective de investiţii (circa 40000), începute şi abandonate din diverse motive în ultimii 26 ani, să fie transferate ca proprietate administraţiilor locale sau, în cazul în care acestea nu au capacitatea de a le finaliza, să fie oferite, prin licitaţie, operatorilor privaţi. În acest mod se limitează procesul de deteriorare a lucrărilor realizate şi în cele mai multe cazuri decontate, dar se evită şi risipa unor fonduri publice destinate unei "conservări" a acestora, mai precizează AOAR, care solicită ca lucrările cofinanţate din fonduri UE sau prin împrumuturi internaţionale (BEI, BERD, BM) să fie urmărite ca execuţie, la nivel central, astfel încât să fie valorificate la timp şi integral finanţările care se constituie în datorie publică a României.

    Opinia Cititorului ( 2 )

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. Da

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      De ce nu sunt trecute si proiectele hidroenergetice oprite de marele borza (pe care-l cantati cu spor) in 2012 ? Nu-s tot banii tarii ?

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Cybersecurity Romania 2019

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    www.agerpres.rowww.dreptonline.roRoEnergyOlimpiada ONU 2019
    Cabinet de avocatTMPS