Conferinţa BURSA Tendinţe în pieţele de capital;
Dezbatere asupra problemelor pieţei noastreConferinţa BURSA Tendinţe în pieţele de capital;
Dezbatere asupra problemelor pieţei noastre

MINISTRUL TRANSPORTURILOR:"Nu voi mai anunţa când merg pe şantiere"

I.R.
Miscellanea /

Răzvan Cuc (Sursa foto: Twitter)

Răzvan Cuc (Sursa foto: Twitter)

Actualizare Ministrul Transporturilor: "TAROM va anula mai multe curse neperformante"

Noua conducere a TAROM va anula mai multe curse neperformante, unde gradul de încărcare era de 25%, iar avioanele zburau cu doar zece pasageri la bord, a anunţat, astăzi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă.

Este vorba despre curse care au fost introduse fără niciun studiu de rentabilitate, precum Sibiu-Stuttgart, Sibiu-Munchen, Timişoara-Chişinău, Timişoara-Stuttgart, Paris-Cluj sau Paris-Timişoara, a arătat ministrul.

"Ştiţi cu ce grad de încărcare zburau aceste curse? 25%. Dacă luăm un ATR, înseamnă că zbura cu 10 pasageri la bord. Mai mult decât atât, anunţa dânsul (Werner Wolff, fostul director general al TAROM - n.r.), cu surle şi trâmbiţe, la acel moment, deschiderea cursei Bucureşti-Baku. Nu s-a efectuat nicio cursă, dar în schimb au fost făcute cheltuieli pentru deschiderea curselor şi încă se plăteşte pentru această cursă. L-am rugat pe domnul director Susanu (Florin Susanu, noul director general - n.r.) să sisteze de îndată orice plată pe aceste curse neprofitabile", a precizat Cuc, relatează Agerpres.

Potrivit acestuia, noua conducere a TAROM va trebui să facă de urgenţă un audit şi să anuleze aceste curse.

"Domnul Susanu este un pilot cu experienţă, un om devotat, care iubeşte Tarom, îngrijorat de ceea ce se întâmplă, eu sunt convins că-şi va face un audit foarte rapid şi acolo unde se impune, cu siguranţă, decât să zbori cu un grad de încărcare de 25%, nu cred că cineva vrea acest lucru, nu este eficient financiar pentru Tarom şi ar trebui bineînţeles, în măsura în care nu sunt eficiente, ar trebui anulate", a susţinut ministrul.

El a arătat că, la nivelul întregii companii TAROM, gradul de încărcare în 2017 era 72%, iar acum este 64%.

Cuc a reiterat faptul că managementul defectuos a fost motivul schimbării conducerii TAROM, arătând că, la nivelul anului 2017, compania a avut pierderi de 172 de milioane de lei, din care 40% doar în perioada octombrie-decembrie, după venirea lui Wolff la conducerea companiei.

Deşi acesta îşi fixase ca ţintă să nu mai existe pierderi în 2018, anul trecut s-a finalizat cu un rezultat negativ de 133 de milioane de lei, iar anul acesta, în primele două luni, s-au acumulat pierderi de 47 de milioane de lei.

"La 23 martie 2019, adică ieri, compania avea un disponibil de lichidităţi, adică nişte sume de bani pentru a veni şi a ajuta compania dacă existau probleme, de 9,273 milioane de dolari. La 1 octombrie 2017, când Wolff a preluat conducerea companiei, în acest cont erau cu 77,468 de milioane de dolari, deci vedem o diferenţă într-un an şi patru luni de 58 de milioane de dolari. La această diferenţă am identificat încă 20 de milioane de lei plăţi restante la zi pe care TAROM trebuie să le plătească în următoarea perioadă. Aştept raportul corpului de control să vedem pe ce s-au cheltuit aceşti bani", a adăugat Cuc.

Werner Wolf a anunţat, joi, că şi-a încheiat mandatul de director general al companiei TAROM după un an şi patru luni, perioadă în care a reuşit să inverseze trendul descendent pe care se afla operatorul aerian în 2017.

----

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, astăzi, că nu va mai anunţa dinainte când va merge pe şantiere, pentru a vedea constructorii cum lucrează cu adevărat, precizând că a înţeles foarte clar mesajul românilor şi că răbdarea tuturor a ajuns la o limită.

"Încă din prima săptămână de mandat, m-am dus pe autostrăzi. Vremea a fost benefică construcţiei şi avansării stadiului fizic la autostrăzi. Le-am spus constructorilor: "Nu vă prevalaţi de faptul că aşteptăm 15 martie, conform normativului, să începem mobilizarea. Lucraţi la structuri, chiar dacă plouă, bun, nu lucrăm la terasament, dar lucrăm la structuri. În condiţiile în care nu o s-o faceţi eu cred că răbdarea noastră, a tuturor românilor, a ajuns la o limită". Eu nu le mai permit. Voi prezenta situaţia să vadă şi românii cine munceşte şi cine nu munceşte", a spus Cuc, într-o conferinţă de presă, relatează Agerpres.

El a arătat că firmele care nu şi-au făcut treaba nu au fost sancţionate suficient până acum.

"Unde nu sunt mobilizaţi, pleacă acasă şi trei ani nu mai au ce căuta în România, le dăm certificat constatator negru şi am încheiat discuţia. Ce tot stăm atâta să le zic de fiecare dată când mă duc pe şantiere. Le-am zis că nu voi mai anunţa când plec, voi anunţa presa cu o oră jumate-două înainte să ajung pe şantier. Nu mai am de ce să anunţ dinainte. Să văd acolo cum aduc 20 de utilaje, cum am văzut la cei de la Aktor, în condiţiile în care plouase cu o zi înainte? Despre ce vorbim? Aici este o problemă de asumare. Înţeleg că sunt un consorţiu mare, dar nu pot să înţeleg că vin în România să ia nişte bani şi nu-i muncesc şi mai fac şi "claim-uri" pe deasupra. Păi românii noştri de ce nu fac "claimuri", de exmplu", a susţinut ministrul.

Cuc a precizat că se va uita cu atenţie şi la modul în care aceste mari consorţii îşi plătesc la timp subcontractorii, acesta putând fi un motiv de reziliere a contractului.

"De ce avem subcontractori neplătiţi, din moment ce ei îşi primesc plata la zi? Nu-i voi mai evalua doar la calitate, termen de finalizare, care oricum a fost depăşit. Mă voi uita şi la plata subcontractorilor, pentru că noi trebuie să avem grijă de capitalul românesc, de firmele de construcţii, aşa cum sunt ele, mici, mari, dotate, trebuie să ne asigurăm că aceşti oameni îi plătesc. Dacă nu îi plătesc, la fel va fi un motiv de reziliere", a continuat oficialul guvernamental.

El a adăugat că în fiecare sâmbătă va organiza o conferinţă de presă pe care a numit-o "Ora infrastructurii".

"Este o premieră în Ministerul Transporturilor, în care vom face o radiografie a stării şantierelor. Cetăţenii trebuie să fie foarte bine informaţi cu privire la progresul fizic pe care îl fac antreprenorii care lucrează pe şantierele României, precum şi problemele legate de finanţare şi eventualele blocaje care pot apărea pe parcursul implementării acestor proiecte. Vreau să transmit un semnal foarte clar pentru antreprenori: ori muncesc şi-şi respectă contractele, ori pleacă acasă. Voi avea toleranţă zero pentru aceia care nu-şi îndeplinesc termenele contractuale. Eu am înţeles foarte clar mesajul românilor, iar răspunsul meu este simplu: voi sta pe şantiere, atât ziua, cât şi seara, atât anunţat, cât şi neanunţat", a subliniat Razvan Cuc.

Opinia Cititorului ( 3 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. mersul tau pe santiere sau mersul trenurilor, nu este corelat cu constructia de autostrazi. poti sa mergi sau nu, acelasi efect

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    mersul tau pe santiere sau mersul trenurilor, nu este corelat cu constructia de autostrazi. poti sa mergi sau nu, acelasi efect

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Cam puerilă gândirea. Trebuie sa aibă strategii puternice pentru a creste ritmul și chiar o viziune . Cu domnișoara ministru cred că nu vom ajunge departe.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cybersecurity Romania 2019

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roRoEnergyShare Bucharest 2019
Cabinet de avocatTMPS