Conferinta BURSA Codul insolventei 2019Conferinta BURSA Codul insolventei 2019

NASA retrage din funcţionare telescopul spaţial Kepler

T.T.
Internaţional /

Sursa foto: Twitter

Telescopul spaţial Kepler a rămas fără combustibil şi va fi retras din funcţionare, după o misiune de nouă ani şi jumătate, pe parcursul căreia a detectat mii de planete aflate în afara sistemului nostru solar şi a extins căutările pentru lumi care ar putea adăposti viaţă extraterestră, a anunţat NASA în această săptămână, transmite Reuters.

Kepler orbitează în prezent Soarele, la o distanţă de 154 de milioane de kilometri de Pământ şi va continua să se îndepărteze de planeta noastră după ce inginerii însărcinaţi cu misiunea acestuia vor opri transmiţătoarele radio.

Telescopul a dezvăluit diversitatea de planete din galaxia Calea Lactee, descoperirile indicând că sistemele stelare îndepărtate sunt populate cu miliarde de planete. Kepler a mai contribuit şi la evidenţierea primei luni cunoscute în afara sistemului nostru solar.

Telescopul Kepler a descoperit peste 2.600 din cele aproximativ 3.800 de exoplanete - termenul pentru planetele din afata sistemului nostru solar - care au fost documentate în ultimele două decenii.

Sistemul de poziţionare al telescopului a cedat în 2013, la aproximativ patru ani de la lansarea acestuia, dar oamenii de ştiinţă au găsit o modalitate prin care Kepler să rămână funcţional.

"Deşi este un eveniment trist, nu suntem nemulţumiţi de performanţe acestei maşinării extraordinare. Zborul de nouă ani şi jumătate al telescopului Kepler a depăşit de peste două ori obiectivul iniţial", a declarat Charlie Sobeck, inginer de sistem al proiectului la centrul de Cercetare Ames al NASA din California.

Kepler a fost succedat de satelitul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) al NASA, lansat în luna aprilie. TESS se află într-o misiune de doi ani, care va costa 337 milioane de dolari.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cybersecurity Romania 2019