Gala BURSA 2018

REVISTA PRESEI 31.07.2018

M.D.
Revista Presei /

REVISTA PRESEI 31.07.2018

Adevărul

Toţi oamenii premierului. Cine sunt consilierii care stau în spatele gafelor Vioricăi Dăncilă

Adevărul relatează: "Dincolo de inadecvarea premierului de a-şi gestiona vorbele, sfetnicii care ar trebui să îndrepte prestaţiile publice ale Vioricăi Dăncilă sunt ei înşişi persoane cu tot felul de pete în CV, fără a fi nici pe departe standarde de exigenţă în domeniile lor".

"Premierul Viorica Dăncilă se face de râs aproape la fiecare apariţie publică. Sursa gafelor e o împletire de carenţe: emoţii, incapacitatea de a conversa într-o limbă străină, cultura politică precară. Toate aceste neajunsuri ar trebui să fie diminuate consistent de consilieri, persoane care se presupune că excelează în domeniile lor de activitate şi care pot transfera o parte din cunoştinţe sau din abilităţi către omul politic pe care îl sfătuiesc. Iată cum arată carierele oamenilor care o consiliază astăzi pe Viorica Dăncilă", conform Adevărul.

Publicaţia informează că: "Una dintre cele mai scandaloase gafe ale premierului României a vizat politica externă. Viorica Dăncilă a confundat Podgorica, capitala statului Muntenegru, unde se afla în vizită, cu Pristina, capitala statului Kosovo, nerecunoscut de România. Consilierul premierului pe politică externă este Andreea Păstârnac, unul dintre oamenii de încredere ai lui Liviu Dragnea. Păstârnac a fost ambasador în Israel şi ministru pentru diaspora în Cabinetele Grindeanu şi Tudose. Potrivit unor surse politice, Andreea Păstârnac a susţinut în interiorul Guvernului mutarea Ambasadei României de la Tel Aviv la Ierusalim, decizie care a generat un scandal cu implicaţii internaţionale, dar şi o plângere penală pe care liderul PNL Ludovic Orban a depus-o împotriva premierului Dăncilă.

Pe probleme economice, Viorica Dăncilă îl are consilier pe Darius Vâlcov, condamnat la 8 ani de închisoare în primă instanţă pentru fapte de corupţie. În ciuda sentinţei, Vâlcov a rămas în guvern şi, potrivit unor surse politice, este extrem de influent, în condiţiile în care se bucură de sprijinul lui Liviu Dragnea. Darius Vâlcov este cel care a gândit programul de guvernare al PSD şi care explică la televizor măsurile economice ale Cabinetului Dăncilă, în locul premierului".

Bancherul

Creditele acordate de bănci ating un nou record istoric, în ciuda creşterii ROBOR cu 2 puncte, dar cele mai multe sunt pentru consum

Conform Bancherul: "Creşterea ROBOR la 3 luni cu două puncte procentuale pe parcursul ultimului an, de la 0,8% la 2,8%, poate că a mai încetinit din ritmul de creştere a creditării, dar nu a împiedicat băncile să bată un nou record istoric al volumelor de împrumuturi în lei acordate populaţiei şi firmelor".

Publicaţia relatează că: "Statisticile BNR arată că în iunie băncile au acordat credite noi in lei în valoare de aproape 6 miliarde de, o valoare care reprezintă un record istoric, cu 11%, echivalentul a 0,6 miliarde lei peste volumul de credite noi din aceeaşi lună a anului trecut. Creditele acordate populaţiei au însumat 3,4 miliarde lei, peste jumătate din total, cele mai multe (2,1 miliarde lei) fiind credite de consum. În aceeaşi perioadă, iunie 2017 - iunie 2018, ROBOR la 3 luni, indicele luat în calcul la stabilirea creditelor în lei cu dobânda variabilă, printre care şi cele Prima Casă, a crescut cu două puncte, de la 0,8% la 2,8%, având ca efect majorarea dobânzii pentru un credit nou în lei de la 5,5% la peste 7%, deci cu peste 2,5 puncte".

"Ceea ce a mai redus din numărul clienţilor eligibili pentru un credit şi din valoarea sumelor care pot fi împrumutate. Asta pentru că dobânda determină atât rata lunară pentru un credit, care este plafonată, conform normelor de risc ale băncilor, la un anumit nivel, în general la 50% din venitul lunar, precum şi valoarea unui credit, care scade direct proporţional cu costul împrumutului", conform publicaţiei.

Bancherul a mai spus şi că: "Există însă bănci care-şi asumă riscuri mai mari şi acordă credite şi cu grade de îndatorare de peste 50%, iar în ultimul timp multe IFN-uri au acordat destule împrumuturi mici, pe termen scurt, cu dobânzi foarte ridicate, majorâd îndatorarea populaţiei. În aceste condiţii şi pe fondul creşterii dobânzilor, FMI şi BNR s-au gândit că sunt necesare nu doar măsuri de politică monetară, precum creşterea dobânzilor, ci şi administrative, prin limitarea gradului de îndatorare, în vederea prevenirii supraîndatorării populaţiei".

Cotidianul

Godină, prima reacţie în cazul şoferului cu numere anti-PSD

Poliţistul Marian Godină a scris, pe pagina sa de Facebook, că imaginea Poliţiei Române va avea de suferit din cauza comportamentului poliţiştilor care i-au dat jos numerele de înmatriculare anti-PSD unui şofer, l-au dus la secţie şi i-au reţinut permisul de conducere, relatează Cotidianul.

Marian Godină a postat: "Dacă aş fi poliţist de frontieră sau rutier şi aş fi controlat celebra maşină în trafic, anterior întocmirii dosarului penal de către alţi colegi, nu m-aş simţi prea confortabil acum şi m-aş aştepta la vreo citaţie. Pentru că ori colegii mei greşesc acum, ori eu am greşit când l-am lăsat pe şofer să plece. Cert e că, din păcate, urmările acestui "război" prostesc vor fi acum decontate de Poliţia Rutieră".

"Marian Badea, adjunct al Poliţiei Rutiere susţine că şoferul care avea plăcuţele de înmatriculare "M..E PSD" a fost oprit de patru ori fără a fi sancţionat pentru că autorităţile din România aşteptau o clarificare din partea autorităţilor suedeze. Odată ce această lămurire a venit, şoferul a fost oprit, i s-a întocmit dosar penal şi i s-au ridicat plăcuţele", conform Cotidianul.

Marian Badea a declarat: "Aceasta este o situaţie inedită. Am considerat că în primul rând trebuie stabilită situaţia juridică a autovehiculului. Dreptul la liberă circulaţie a cetăţenilor nu poate fi îngrădit şi de aceea iniţial nu am luat nicio măsură. După primirea răspunsului din Suedia am luat măsura prevăzută de lege, conform căreia autovehiculele pot circula pe teritoriul altei ţări doar dacă respectă normele legale în vigoare. Legea din România permite circulaţia pe drumurile publice doar pentru autovehiculele înmatriculate cu numere compuse din cifre şi litere, ori acest număr avea doar litere".

Curierul Naţional

Foşti preşedinţi, audiaţi pe tema închisorilor CIA din România

Curierul Naţional relatează că: "Fostul premier Adrian Năstase şi foştii preşedinţi Traian Băsescu şi Ion Iliescu au fost audiaţi în urmă cu câteva săptămâni în dosarul închisorilor secrete CIA în România, deschis în 2012. Pe parcursul anchetei au mai fost audiaţi Marius Petrescu, preşedintele Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS), şi Ioan Talpeş, fost consilier prezidenţial".

Deşi autorităţile române au negat în repetate rânduri existenţa unei închisori secrete a CIA în România, Ion Iliescu recunoştea în 2015 într-un interviu acordat pentru "Der Spiegel" că a aprobat o cerere pentru un "black site" în perioada 2002-2003, relatează Associated Press. Potrivit jurnaliştilor de la Associated Press, în România ar fi existat două "black sites" ale CIA, la o bază aeriană în apropierea portului Constanţa de la Marea Neagră şi una în Bucureşti.

Ion Iliescu a scris, ieri, pe blogul său, că este "neplăcut surprins de modul în care se reflectă şi mai ales se comentează" afirmaţiile făcute de el într-un interviu acordat publicaţiei germane "Der Spiegel", scrie agenţia Mediafax.

Ion Iliescu: "Vreau să fiu cât se poate de clar: nu am confirmat în niciun fel existenţa unei închisori ilegale a CIA pe teritoriul României, închisoare în care s-ar fi aplicat tehnici ilegale de interogare, cum ar fi tortura. Am precizat la fel de clar că, dacă aş fi ştiut ce destinaţie are facilitatea solicitată de partea americană, aş fi luat, cu siguranţă, o altă decizie. Ştiind ceea ce aprobasem - acordarea unui sediu pentru reprezentanţa CIA în România - justifică faptul că, în toţi aceşti ani, am negat existenţa unei închisori CIA pe teritoriul României. Resping cu toată hotărârea interpretarea acestui gest - firesc între parteneri şi aliaţi - drept o formă de a «mitui» partea americană, pentru ca România să fie primită în NATO. Aprobarea a fost dată, din câte ştiu, după ce la Praga, la summitul NATO, în noiembrie 2002, s-a luat decizia admiterii ţării noastre în Alianţa Nord-Atlantică. Admiterea în NATO este rezultatul firesc al reformelor politice şi militare operate după 1989 şi a avut un şir de costuri, pe care le-am acceptat, pentru că beneficiile apartenenţei noastre la NATO întrec cu mult costurile. Iar acum vedem cu adevărat că atunci am făcut o alegere corectă, care ne asigură securitatea, într-un context internaţional complicat şi extrem de periculos".

Jurnalul Naţional

Cine câştigă din falimentul CFR Marfă

Jurnalul Naţional scrie că CFR Marfă, operatorul naţional de transport de marfă pe calea ferată, are datorii de 190 de milioane de euro, acestea provenind în mare parte din neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI). Uniunea Europeană face presiuni ca societatea să scape de această datorie prin onorarea sa cât mai rapidă, doar că plata acesteia ar însemna falimentul operatorului.

Publicaţia informează: "Tot dinspre Bruxelles apar semnale conform cărora orice posibil demers de remediere sau chiar iniţiativă a statului român de a scoate operatorul naţional din impas ar fi catalogată ca fiind un ajutor de stat pentru o companie de stat, fapt ce ar afecta loialitatea concurenţei de pe piaţă, spune Viorel Lucaci, specialist în transportul feroviar. Prin urmare o infuzie de capital, un împrumuturi cu garanţie guvernamentală sau ştergerea sau eşalonarea de datorii nu ar fi acceptată de Comisia Europeană, spune Lucaci".

CFR Marfă este prinsă între două ansambluri de interese foarte puternice, unul de sorginte comunitară, celălalt cu o valoare strategică tot mai mare în contextul geopolitic actual al României, consideră specialistul în transportul feroviar, conform Jurnalul Naţional.

Publicaţia scrie că: "Primul centru, cel comunitar european, este format din instituţiile şi actorii care direct sau indirect sub egida unei 'corectitudini a pieţei europene de transport feroviar' solicită operatorului naţional din România plata datoriei respective, putând conduce în mod implicit chiar la falimentul acestuia, cu toate implicaţiile ce ar apărea de aici. Al doilea centru este cel strategic, considerent valabil din punct de vedere economic şi al interesului naţional al României.

Viorel Lucaci: " Conform unor estimări emise din zona feroviară din România, onorarea acestei datorii ar însemna practic falimentul operatorului. Un faliment care ar genera un vid uriaş pe piaţă. Un asemenea scenariu ar fi benefic pentru un număr considerabil de actori concurenţi, mai mici sau mai mari, atât interni cât şi externi".

Operatorul naţional de transport de marfă deţine 30.000 de vagoane şi peste 900 de locomotive din care aproximativ 400 se află în exploatare, restul fiind în conservare, conform publicaţiei Jurnalul Naţional.

Naţional

Liban scufundă tancuri pentru a atrage turişti

Naţional scrie că: "Amatorii de scufundări pot fi atraşi şi cu armele. Un ONG libanez a avut ideea să scufunde în Mediterană tancuri şi vehicule militare, în largul oraşului Saida, la sud de Beirut. Astfel, tancuri AMX-13 (de fabricaţie franceză) ale armatei libaneze şi-au început o carieră navală. În Saida, localnicii au putut vedea un spectacol inedit. Unul câte unul, zece tancuri au fost scufundate în apele mării, cu ajutorul unor macarale, urmate de alte vehicule blindate oferite de armata libaneză pentru crearea unui "parc submarin". Ideea a fost lansată de un ONG local, "Prietenii coastelor din Saida", în parteneriat cu municipalitatea".

Obiectivul aceste acţiuni: atragerea scufundătorilor şi dezvoltarea turismului.

Kamel Kozbar, reprezentant al ONG-ului: "Va fi un paradis pentru plonjori şi un loc unde se va dezvolta o floră submarină".

"Epavele prezintă avantajul că formează recifuri artificiale şi se transformă astfel în habitat pentru o întreagă varietate de specii submarine. Un detaliu al operaţiunii a fost făcut public. Toate tancurile au fost plasate în apă cu ţevile în direcţia vecinului Israel", conform publicaţiei. "Din solidaritate cu poporul palestinian", a explicat Kamel Kozbar.

Opinia Cititorului ( 1 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

  1. Inca o companie falimentata...bravos! Cine e programat sa-i ia locul pe piata?

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.afeer.rowww.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.roALB Romania 2018www.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită