PREMIERUL MIHAI TUDOSE:
BURSA 18.07.2017

Emilia Olescu
 
mărește imaginea
     Țara noastră va implementa Directiva UE care privește plata impozitului de către multinaționale în statul unde își realizează profitul, a anunțat, ieri, după ședința de Guvern, premierul Mihai Tudose. Oficialul a menționat, citat de News.ro, că aceasta este o măsură compensatorie pentru renunțarea la impozitul pe cifra de afaceri, scopul fiind evitarea diminuării bazei de impozitare de către companiile care încearcă să eludeze statul român la plata contribuțiilor.
     Tudose a explicat că Executivul a renunțat la ideea impozitului pe cifra de afaceri, dar că ideea ca firmele care încearcă să evite taxarea nu va fi abandonată: "În programul de guvernare (n.r. impozitul pe cifra de afaceri) a fost pus nu ca scop în sine, ci ca mijloc, de a încerca să evităm anumite zone în care anumiți actori economici pur și simplu au impresia că sunt mai dibaci ca noi. Până acum le-a ieșit. Vom avea grijă să nu le mai iasă de acum încolo".
     Domnia sa a afirmat că una dintre soluții este implementarea Directivei Europene care luptă împotriva "diminuării fără just temei a bazei de impozitare" și care are, în subsidiar, prevederi precum cea privind plata impozitului acolo unde se face profitul.
     Mihai Tudose a amintit și măsurile adoptate împreună cu Ministerul Finanțelor Publice și cu ANAF, privind integrarea bazelor de date din sistemul financiar-fiscal, pentru a se ști în timp real "mișcarea banilor".
     "Vom putea urmări cum pleacă banii nejustificat din țară și să găsim o modalitate, împreună cu colegii europeni, de a impozita acest lucru. În fapt, sunt agenți economici foarte mari, foarte frumoși, care trăiesc foarte bine, care de 10 ani raportează senin că nu au avut niciun leu profit. Va trebui să avem un tip de comportament față de aceștia".
     Guvernul a aprobat, în urmă cu peste o lună, proiectul de lege care prevede schimbul obligatoriu de informații fiscale între țări, în vederea unui control amănunțit al veniturilor și profiturilor înregistrate de multinaționale, astfel încât acestea să fie impozitate în țara unde au fost produse.
     Reprezentanții Ministerului de Finanțe au spus, recent, că, prin modificarea Codului de Procedură Fiscală cu această normă, se încearcă un control cât mai bun al veniturilor și profiturilor multinaționalelor, schimbul de informații care vizează multinaționalele pornind de la erodarea bazinului de impozitare. Astfel, urmează să fie analizate veniturile, profiturile, transferurile dintre societățile din grup, pentru o identificare mai bună a sumelor care trebuie impozitate, au menționat sursele citate.
     Informațiile din rapoartele grupurilor de întreprinderi multinaționale urmează să fie depuse în statul membru al societății mamă și apoi transmise de autoritățile fiscale tuturor țărilor unde acționarul are filiale.
     Actul normativ transpune în legislația națională Directiva Europeană în domeniu, care urmărește asigurarea concurenței loiale între grupurile de întreprinderi multinaționale din Uniunea Europeană și cele din afara acesteia, dar care dețin una sau mai multe entități situate în Uniunea Europeană, întrucât, prin prevederile sale, ambele categorii de grupuri sunt supuse obligației de raportare. Identificarea fiecărei entități din grupul de întreprinderi multinaționale se realizează cu precizarea rezidenței fiscale și a naturii principalelor activități economice, a anunțat Guvernul, în ocazia aprobării proiectului legislativ.
     Țara noastră poate utiliza informațiile din raport pentru combaterea evaziunii fiscale și a planificării fiscale și pentru analiza prețurilor de transfer, evaluarea riscurilor legate de prețurile de transfer și alte riscuri aferente erodării bazei impozabile și transferului profiturilor.
     Acțiunile anti-BEPS (Erodarea bazei de impozitare și transferul profiturilor), desfășurate la nivel european, sunt necesare pentru a imprima fiscalității internaționale - și, implicit, comerțului exterior - noi caracteristici bazate pe "o mai corectă și mai echitabilă repartizare a poverii fiscale", deși duc la o creștere a costurilor de conformare, sunt de părere experții fiscali.
     Planul anti-BEPS include recomandări pentru modificări legislative atât în plan național, cât și internațional, în scopul contracarării situațiilor care apar ca urmare a utilizării neconcordanțelor legislative din sistemele fiscale naționale ale statelor în care acestea își extind activitățile.
     Anul trecut, un grup de parlamentari liberali au depus la Parlament un proiect de lege care urmărește garantarea plății impozitelor la bugetul nostru de stat, de către multinaționalele care fac profit la noi.
     Acesta vizează ca multinaționalele ce activează în statele membre UE să nu mai poată ocoli impozitarea profiturilor realizate în țările unde-și derulează afacerile.
     * Guvernul a renunțat la impozitarea cifrei de afaceri
     Executivul a renunțat la impozitarea cifrei de afaceri, după cum a anunțat, ieri, premierul Tudose, care a spus că acest subiect este închis. Oficialul a menționat că acest impozit era "ca o coasă", astfel că nu puteai să alegi firele pe care le tai, dar a subliniat că vor fi identificate modalități prin care să fie impozitați cei care "se cred mai deștepți ca statul". Această decizie a fost luată în avion, în drum spre Bruxelles, potrivit șefului Guvernului.
     Acesta a afirmat: "Am reiterat, din nou, foarte ferm, că nu vom introduce acel impozit suplimentar pe cifra de afaceri, că suntem predictibili în ceea ce privește sistemul financiar-fiscal și că, din tot ceea ce înseamnă simulările noastre de acum și din așteptările noastre, vom rămâne în ținta de deficit de 3%".
     * Tudose: "Persoanele care au câștiguri mari trebuie să plătească în plus la stat pentru că acesta le-a oferit șansa să se îmbogățească"
     Cel mai probabil, Guvernul va introduce o taxă de solidaritate, destinată persoanelor care au câștiguri mari și care trebuie să plătească în plus la stat pentru că acesta le-a oferit șansa să se îmbogățească, a spus, ieri, Mihai Tudose. Premierul a precizat că se fac simulări în acest moment, nefiind stabilit un prag, adăugând că taxa nu va fi aplicată dacă simulările nu arată că ea va fi sustenabilă.
     Domnul Tudose a precizat: "Încă se întâmplă să se lucreze, sunt simulări. Probabil că va fi cumva, nu am stabilit încă de la ce prag în sus. (...) Va fi aplicată persoanelor fizice, persoane care câștigă foarte mult, care beneficiază de o mulțime de lucruri din partea statului și care înțelegem că funcționează în toată lumea, să plătească peste un anumit prag valoric o taxă în plus de solidaritate cu statul, care i-a oferit prilejul să câștige atâția bani".
     Șeful Executivului a spus că nu știe dacă taxa de solidaritate va fi aplicată de anul viitor, nefiind încă stabilit un prag, având în vedere că simulările continuă. El a spus că sunt mai multe scenarii testate în acest moment, însă nu a oferit detalii. Tudose nu a spus nici la cât se așteaptă statul să încaseze în urma colectării acestui impozit.
     Primul ministru a concluzionat: "Dacă se va stabili că va fi aplicat de la un anumit prag, un anumit procent, iar impactul va fi foarte mic, probabil că nu îl vom aplica. (...) Dacă cifra este foarte mică și nu contează, e mai mare efortul decât rezultatul, nu va fi aplicată".
     * Remus Borza: "E o certitudine, pentru aproape toată lumea, că veniturile bugetate nu se vor realiza"
     Este o certitudine, pentru aproape toată lumea, că veniturile bugetate nu se vor realiza, afirmă avocatul Remus Borza, deputat independent.
     În cadrul unui comunicat de presă, printre altele, domnia sa a făcut o scurtă caracterizare a modului în care s-a desfășurat colectarea în prima jumătate a acestui an.
     Remus Borza a menționat: "Au trecut peste două săptămâni de la învestirea Guvernului Tudose. Tot atâtea dileme, bâlbe și controverse care au speriat Vestul. Pe 2 iulie ANAF informa poporul cu nedisimulată mândrie patriotică că și-a realizat planul în proporție de 104,8% (!). Cu alte cuvinte, o să curgă lapte și miere. Cornul îl avem deja de la Guvernul Năstase. Osteneala perceptorilor se materializează în 96 miliarde lei adunați în vistieria țării. Un clasic în viață ar exclama: Ghinion. Chiar dacă veniturile la 6 luni sunt cu 4,8% mai mari față de program, tot nu ajung să facă față cheltuielilor deja asumate prin programul de guvernare PSD-ALDE. Prin legea bugetului de stat se angajează cheltuieli de 278 miliarde lei și se estimează venituri de 254 miliarde lei. Orice construcție bugetară, chiar și a unui SRL pricăjit, se fundamentează pe o certitudine - cheltuielile și pe o incertitudine - veniturile. Așa e și cu bugetul statului. Odată angajate cheltuielile, ești bun de plată, cu atât mai mult când vorbim de salarii și pensii.
     Din 254 miliarde lei venituri bugetate, 22 miliarde lei reprezintă finanțări UE și 232 miliarde lei - impozite și taxe. S-o luăm metodic. Din cele peste 5 miliarde euro, fonduri europene, am adus în țară, în primele 6 luni, 4 milioane euro pe fonduri structurale și de coeziune(!). Explicație: deși suntem în al treilea an din exercițiul financiar 2014-2020, nici până acum nu sunt acreditate autoritățile de management. Colac peste pupăză, am desființat și Ministerul Fondurilor Europene. Din taxe și impozite am colectat, pe primele 6 luni, 96 miliarde lei, cu 20 miliarde lei mai puțin decât suma ce ar reprezenta jumătate din cea bugetată a fi colectată la 12 luni. Puțin probabil ca Fiscul să recupereze în ultimele 6 luni nerealizatul din primul semestru. Ar trebui să colecteze 136 miliarde lei, cu 40 miliarde lei mai mult față de primele 6 luni. O misiune imposibilă. Raportat la modul defectuos de organizare și funcționare al ANAF, riscăm să colectăm în 2017 mai puțin decât în 2015, când s-a realizat un grad de colectare de 32,8%, respectiv 233 miliarde lei. Ceea ce ar fi impardonabil. Și pentru simplul fapt că, în 2017, PIB-ul României este cu 105 miliarde mai mare față de 2015, respectiv 815 miliarde versus 710 miliarde lei.
     E o certitudine, pentru aproape toată lumea, că veniturile bugetate nu se vor realiza. Consecința - depășirea cu mai multe procente a deficitului de 3% asumat prin Legea Bugetului și prin Tratatul de la Maastricht. Și atunci ce poate să facă Guvernul? Să se împrumute. Și o face. Cu vârf și îndesat. Șeful Trezoreriei din Ministerul Finanțelor Publice Ștefan Nanu și-a propus să împrumute 50 miliarde lei și 3 miliarde euro pentru 2017(!). Datoria totală a României a ajuns la 93 miliarde euro. În 1989 aveam zero. În 2006, aveam 24 miliarde euro. Consecința - generațiile viitoare să strângă cureaua și s-o lase mai subțire cu distracția.
     O altă contramăsură la deficit - investiții publice ioc. Oricum, pe primele 6 luni nu prea ne-am omorât cu ele. Vreo 6 miliarde lei, aproximativ 0,5 % din PIB. Prin programul de guvernare și prin legea Bugetului sunt angajate cheltuieli de capital de 34 miliarde lei, reprezentând 4,2% din PIB. O să ajungem la sfârșitul anului să tăiem mai puține panglici decât au tăiat «oamenii lui Soros», adică tehnocrații. Trebuie să înțeleagă și eminențele cenușii din coaliția de guvernare că doar prin investiții putem asigura o creștere economică echilibrată și sustenabilă pentru România. În ultimii 4 ani de zile, am avut investiții de doar 17-18 miliarde lei, anual. Atunci, nu trebuie să ne mai mirăm că nu avem autostrăzi, spitale sau școli în România. Am tăiat investițiile, ne împrumutăm de pe piețele internaționale și de pe piață internă ca să susținem creșterea consumului, a pensiilor și a salariilor din sectorul public, fără a le condiționa și corela cu creșterea productivității și eficienței muncii. În 2010, salariul minim pe economie era de 690 lei. Acum este de 1450 lei. Unii ar fi vrut ca, de la 1 ianuarie 2018, să fie 2000 lei. Proasta calitate a serviciilor din sectorul public nu justifică o atare creștere".
     Majorarea salariului în sectorul bugetar va conduce la creșterea salariilor în zona privată, unde cei 3,7 milioane de angajați vor cere salarii mai mari, diminuând, astfel, profitabilitatea și competitivitatea companiilor, a mai afirmat Remus Borza.
     Domnia sa consideră: "Chiar dacă sacrificăm investițiile, tot nu e suficient să cârpim bugetul și să atenuăm deficitul. Mai avem nevoie de bani. Inconsecvența, incoerența, populismul, iresponsabilitatea și, mai nou, disperarea de a pierde guvernarea prin neonorarea generoaselor și irealizabilelor promisiuni electorale au generat măsuri extreme. Naționalizarea pilonului 2 de pensii ar rezolva deficitul și foamea de lichiditate a Statului. Și ca să vezi coincidență, valoarea fondurilor administrate în pilonul 2 este exact diferența dintre cheltuielile angajate anul acesta, de 278 miliarde lei, comparativ cu cele de anul trecut, de 238 miliarde lei. La așa o potriveală nu ar trebui să ne surprindă o atare aroganță guvernamentală".
     * Borza: "Impozitul pe cifra de afaceri ar falimenta o treime din companiile românești"
     Impozitul pe cifra de afaceri, pe lângă faptul că ar intra în coliziune frontală cu politică fiscală a UE (în niciunul din cele 28 de state nu avem un atare impozit), ar falimenta o treime din companiile românești, cu consecințe catastrofale în plan economic și social, continuă Remus Borza. Deputatul menționează: "Înțeleg frustrarea Guvernului, ca, la o cifră de afaceri a companiilor înregistrate în România de peste 1.200 miliarde lei, statul să încaseze un impozit pe profit de doar 15 miliarde lei(!). Doar Hidroelectrica a raportat anul trecut 10% din profitul total declarat de cele aproximativ 700.000 de firme din România. Prețurile de transfer, bată-le vina! Cu toate acestea, statul are alte remedii și instrumente pentru a stimula și crește colectarea impozitului pe profit. Implementarea Directivei 1164/2016 și conectarea caselor de marcat cu registrul electronic al agenților economici la serverele ANAF (o hotărâre luată de guvern încă din 2014, dar amânată de trei ori de guvernele Ponta și Cioloș - prietenii știu de ce) ar aduce mai mulți bani la buget din colectarea impozitului pe profit și a TVA, la care constatăm neputincioși o evaziune fiscală de 40%, cam 7-8 miliarde euro anual.
     Taxa de solidaritate, o reminiscență a unei mentalități și culturi bolșevice, lovește tocmai în cei care generează performanță, competență și plusvaloare. În cei care muncesc, în cei care-și riscă agoniseala, în cei ce-și asumă decizii. O cotă unică de impozit pe venit asigură oricum un venit bugetar diferențiat. 16% din 2000 de lei înseamnă 320, pe când 16% din 100.000 lei înseamnă 16.000 lei, adică de 50 de ori mai mult. Noroc cu deplasarea premierului la Înalta Poartă. Cei de la Bruxelles nu l-au trimis pe domnul Tudose acasă cu mâna goală. I-au dat un «to do list» de toată frumusețea, care-l obligă la transparență, dialog, predictibilitate, onestitate și responsabilitate. Să fie într-un ceas bun!" 
 

 
Opinia cititorului   [ scrieți-vă opinia. ] 
1.  fără titlu
    (mesaj trimis de anonim în data de 18.07.2017, ora 08:46)  
  Se vede ca suntem sclavii europei,,,,,si vasalii statelor unite,,,avem politicieni de 2 lei,,,,ne asteptam sa vedem ce cresteri de taxe hotarate dl. premier pentru romani.


 
  1.1.   ce legatura?  (răspuns la opinia nr. 1 )
    (mesaj trimis de Obama , in data de 18.07.2017, ora 09:34)
 
 "sclavii europei", "vasalii sua" cu faptul ca la putere sunt niste incompetenti, condamnati, unii si hoti? i-ai votat, bucura-te de ei


 
2.  BEPS
    (mesaj trimis de Obama în data de 18.07.2017, ora 09:36)  
 romania a participat la elaborarea ghidului oecd privind masurile anti-beps. cred ca sunt oameni care stiu despre ce e vorba, cineva doar trebuie sa le dea autoritatea sa se ocupe.


 
3.  fără titlu
    (mesaj trimis de anonim în data de 18.07.2017, ora 10:38)  
 
  In sfarsit, o idee buna si de la un premier PSD-ist!.


 
4.  Gata cu orbecaiala, ca e pe banii mei!
    (mesaj trimis de Dyogene în data de 18.07.2017, ora 10:55)  
 La inceput erau simpatici cu diletantismul asta al lor, insa deja sunt periculosi. Toate incercarile astea cretine sunt pe banii nostri, adevarul este ca oamenii astia habar nu au pe ce lume traiesc. Chestiunea preturilor de transfer este extrem de delicata, iar oamenii din ANAF nu stiu cum sa-i dea de cap. O solutie mult mai desteapta ar fi sa inceapa ANAF sa recruteze o echipa de elita, oameni cu experienta, din marile companii care au Tax Advisory. Luati frate un om de la EY, unul de la Deloitte, de la pwc, NNDKP, Mazars si alti si altii, dati-le niste salarii cel putin la fel de mari ca acolo si puneti-i sa gaseasca solutii decente de impozitare corecta. Adica creati o echipa de profesionisti, care au experienta in tax advisory si care i-au avut drept clienti fix pe aia pe care ii vizati voi, motivati-i si ati rezolvat problema. Altfel nu aveti nici o sansa, pentru ca personalul ANAF nu se compara cu cei din firmele private de consultanta. Veti spune "pai n-a fost Biris, si ce-a facut?" Nu asa, echipa asta trebuie sa ramana in umbra si sa-si faca treaba, fara nici o expunere mediatica, fara presiuni.


 
5.  fără titlu
    (mesaj trimis de Gogu în data de 18.07.2017, ora 12:32)  
 De ce oare le-a trebuit 25 de ani ca sa le ia impozit pe profitul realizat aici? Oricum, dacă iau hotărârea asta va trebui completată cu recuperarea urgenta a prejudiciilor prin legi clare.


 
6.  fără titlu
    (mesaj trimis de Radu în data de 18.07.2017, ora 19:36)  
 Adica daca la un moment dat reusesc sa negociez cu angajatorul sa imi creasca putin salariul si trec peste pragul limita, automat se considera ca pana atunci statul nu mi-a oferit posibilitatea sa castig sume mari, dar din acel moment *statul* mi-o ofera? Ce anume face statul in acel moment? Ce anume va fi facut pana in acel moment?
 Nu ma streseaza idea, fiindca la fel cum am fost convins ca nu se va aplica impozitul pe cifra de afaceri inca din primul moment in care am auzit prostia asta, sunt convins ca nu se va aplica nici taxa de pedepsire a celor care castiga mult.
 Statul ar obtine destul de putini bani, incat efectul e clar ca ar fi doar unul negativ. Pentru ca statul sa iasa cu un castig bun, acea taxa ar trebui sa fie foarte mare, iar asa ceva nu va fi posibil. In cel mai rau caz angajatii pe salarii mari isi vor crea PFA-uri sau firme si vor fi platiti in baza unui contract de prestari servicii, trebuind sa plateasca doar impozitul pe profit, si putandu-si deduce si cheltuielile. Iar cum nemaifiiind angajati nu vor mai beneficia de pensie, veniturile pe firma vor creste foarte mult, angajatorul nemaitrebuind sa plateasca taxele pe salariu, iar fostul angajat devenit patron de firma isi va deduce o multime de lucruri pentru a plati un impozit cat mai mic.
 Aceasta taxa este in primul rand anormala si imorala. Ar fi fost cu totul altceva daca ar fi fost o taxa de solidaritate cu batranii, handicapatii, orfanii iar sumele obtinute ar fi fost folosite exclusiv in scopul declarat. Dar o "solidaritate cu statul", acel stat care incearca sa ii jecmaneasca pe unii pentru a le asigura viata altora care *nu vor* sa munceasca nu este una morala.


 
Aceeasi sectiune (Politica)
Ediții precedente
Newsletter Facebook Twitter YouTube LinkedIn RSS
Jurnal Bursier
21.07.2017
BVB
     * Creștere de 14,84% pentru "Armătura"
       Principalul indice al Bursei de Valori București (BVB) a bifat, ieri, cea de-a patra zi de creștere la rând, cotația acestuia apreciindu-se cu 1,21%, față de cea de închidere din ședința de miercuri.  detalii
21.07.2017
BURSELE DIN LUME / BCE SUGEREAZĂ O EVENTUALĂ MODIFICARE A POLITICII MONETARE ÎN TOAMNĂ
     Acțiunile tranzacționate la bursele din Europa au fluctuat ieri, după ce președintele Băncii Centrale Europene (BCE), Mario Draghi, a declarat că va lua în toamnă o decizie privind o eventuală...  detalii
20.07.2017
     * Călina Mihali, "Tradeville": "Indicii BVB, în creștere pe fondul unei evoluții pozitive la nivelul burselor vestice"
     * BET-FI, singurul indice în scădere
       Ședința de tranzacționare de la mijlocul săptămânii a încheiat în teritoriul pozitiv, în contextul unui volum de 35,92 milioane lei (7,73 milioane euro), superior celui din ziua precedentă, de...  detalii
20.07.2017
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile companiilor listate la bursele din Europa au urmat un curs pozitiv ieri, în baza raportărilor financiare pozitive.  detalii
19.07.2017
BVB
     * Dragoș Mesaroș, "Goldring": "Intrarea dividendelor de la Transgaz a mișcat puțin piața"
       Piața a încheiat a doua zi de tranzacționare a săptămânii în urcare, cea mai mare apreciere fiind înregistrată de indicele BET-Plus, care a crescut cu 0,75%.  detalii
19.07.2017
BURSELE DIN LUME
     Acțiunile companiilor listate în Europa au urmat un curs negativ ieri, investitorii considerând că aprecierea euro va afecta veniturile exportatorilor din regiune.  detalii
Cotații Internaționale

Prognoza Meteo
     23.07.2017 
     Prognoza pentru România
     Vremea va fi călduroasă, caniculară după-amiaza în Banat, Crișana, sud-vestul Transilvaniei, cea mai mare parte a Olteniei și Munteniei. În aceste regiuni, dar pe arii mai restrânse și în rest disconfortul termic va fi accentuat, indicele temperatură-umezeală (ITU) urmând să atingă și local să depășească pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 27 și 37 de grade, mai ridicate până în jurul a 38 de grade în extremitatea de sud-vest a teritoriului, iar cele minime se vor situa, în general, între 14 și 22 de grade. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate după-amiază și în timpul nopții, când local în jumătatea nord-estică a țării, precum și la deal și munte și pe arii mai restrânse în rest vor fi averse, descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului, ce vor lua și aspect de vijelie. Izolat va cădea grindină, iar cantitățile de apă vor depăși 25...30 l/mp.
     Prognoza pentru București
     Vremea va fi călduroasă, caniculară după-amiaza, când și indicele temperatură - umezeală (ITU) va atinge și depăși ușor pragul critic de 80 de unități. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate îndeosebi spre seară, când vor fi condiții pentru averse, descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului. Temperatura maximă va fi de 34...35 de grade, iar cea minimă se va situa în jurul valorii de 20 de grade. 
Curs Valutar

Curs valabil din data de 21 iulie 2017
1 Dolar australian...
1 Leva bulgărească...
1 Dolar canadian....
1 Franc elvețian...
1 Coroană cehă...
1 Coroană daneză...
1 Liră egipteană...
1 Euro...
1 Liră sterlină...
100 Forinți maghiari...
100 Yeni japonezi...
1 Leu moldovenesc...
1 Coroană norvegiană...
1 Zlot polonez...
1 Rublă rusească...
1 Coroană suedeză...
1 Liră turcească...
1 Dolar S.U.A...
1 Rand sud-african...
1 Real brazilian...
1 Renminbi chinezesc...
1 Rupie indiană...
100 Woni sud-coreeni...
1 Peso mexican...
1 Dolar neo-zeelandez...
1 Dinar sărbesc...
1 Hryvna ucraineană...
1 Dirham emirate arabe...
1 Kuna croată...
1 Bahtul thailandez...
1 Gram aur...
1 DST...
AUD
BGN
CAD
CHF
CZK
DKK
EGP
EUR
GBP
HUF
JPY
MDL
NOK
PLN
RUB
SEK
TRL
USD
ZAR
BRL
CNY
INR
KRW
MXN
NZD
RSD
UAH
AED
HRK
THB
XAU
XDR
3,1134
2,3385
3,1229
4,1326
0,1757
0,6150
0,2198
4,5737
5,1086
1,4988
3,5158
0,2192
0,4889
1,0809
0,0667
0,4760
1,1111
3,9269
0,3034
1,2582
0,5800
0,0610
0,3511
0,2246
2,9216
0,0380
0,1514
1,0691
0,6170
0,1174
157,4632
5,5038
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
..Lei
click aici pentru cursurile pieței valutare - istoric
English Section
22.07.2017
MIRCEA URSACHE, ASF:
     * Ursache: "Romcab is required to file the same reports during its restructuring period as it would during normal operation"
       "Romcab" (MCAB) has the same reporting obligations, during the restructuring period, that it does during its regular operation, said Mircea Ursache, vice-president of the Financial...  details
19.07.2017
MIRCEA URSACHE CONFIRMS:
     * Ursache: "We are asking the market operator to comply with corporate governance"
     * In fact, the investigation targets Lucian Anghel, the president of the BSE, because he is the one that can summon the board
       The Financial Oversight Authority is conducting an analysis of the manner of summoning and unfolding of the Board of Directors of the Bucharest Stock Exchange Mircea Ursache, vice-president of the...  details
17.07.2017
     The Association of Brokers has taken a stand against the exclusion of the BURSA newspaper from the guest list of the official events of the Bucharest Stock Exchange, reported on Friday.  details
14.07.2017
THE WEAKNESS OF THE MANAGEMENT OF THE BSE IN ACTION
     The officials of the Bucharest Stock Exchange avoid explaining why they are excluding BURSA from events.  details
13.07.2017
AFTER FOUR YEARS AT THE HELM OF THE BSE
     * The Board of the Stock Exchange has been waiting for Ludwik Sobolewski's answer for about three weeks now
       Ludwik Sobolewski, who called himself the Alpha Male of the stock market, has received from BSE president Lucian Anghel, an offer for a new term as CEO of the Bucharest Stock Exchange, which...  details
11.07.2017
     The commotion caused by the old news that BURSA published, which were revealed as if they were new, by the Rise Project "investigators", drew attention to the detail, (that we presented...  details
11.07.2017
JOURNALISTS WITHOUT MORAL BOUNDARIES
     The news that PSD president Liviu Dragnea is the shareholder of Tel Drum S.A., which does road infrastructure works and which was awarded all the contracts of the County Council of Teleorman in...  details
08.07.2017
MINISTRY OF PUBLIC FINANCES (MFP):
     * MFP: "CEC Bank has decided to terminate the loan agreements of Romcab, after the company refused to allow the bank access to its raw materials warehouses"
     * MFP: "The decisions to lend the money as well as the allocation of the exposure limits by Romanian insurers and international insurers were done based on the financial statements made available by the company"
       "Romcab", which filed for insolvency in February, had inventories of 493 million lei at the end of 2016, according to the certification report received by EximBank, according to a response...  details
08.07.2017
IN 2012, THE OPENING OF THE BIDS FOR THE PRIVATIZATION OF THE PLANT TOOK PLACE IN THE PRESENCE OF THE PRESS
     * Chimcomplex has announced it has made a bid
     * Sources: "PCC did not participate in the call for bids"
     * Gheorghe Piperea: "We have several offers, both for the five asset packages of Râmnicu Vâlcea, as well as for other packages"
       Whereas in 2012, the privatization of "Oltchim" generated a media blitz, as the opening of the bids occurred with the participation of the press, yesterday, the closing of the call for...  details
05.07.2017
     The Italian Chamber of Deputies recently organized the conference called "Italy's public debt in the Eurozone", which saw experts in the restructuring of public debt, academics,...  details
04.07.2017
     * A new blunder, trademark Toma Petcu: "Energy companies do not have investments in the pension funds "
       While Agriculture Minister Petre Daea causes amusement through his speeches about sheep, Energy Minister Toma Petcu seems to be the champion of blunders.  details
03.07.2017
FINES OF 337,000 LEI, FOR ABUSIVE CLAUSES IN LENDING CONTRACTS
     * Some Non-Banking Financial Companies (NBFCs) have been forced to return to their borrowers the money collected illegally, as well as to freeze their advertising campaigns until their activity complies with the law * The ANPC has also audited Easy Credit, managed by Ianfred Silberstein, consultant with the NBR * Dan Suciu, NBR: "Ianfred Silberstein is no longer on the payroll since 2015, but he can work as a project-based consultant" * Provident fined 40,000 lei
       The non-banking financial institutions have been fined a total of 337,000 lei, following the audit conducted by the National Consumer Protection Agency (ANPC), between May 8th, 2017 - June 16th,...
  details
30.06.2017
     Liviu Dragnea "swore", in December 2016, on the electoral program, which then became the governing program and the "Bible of the PSD": he guaranteed, in a TV Show, that he would...  details
28.06.2017
     * The BSE CEO is bragging about something that he didn't do and wants to do something that partially exists
       Nearing the end of his term, Ludwik Sobolewski, the CEO of the Bucharest Stock Exchange (BSE), is bragging about things that he didn't do, perhaps in an attempt to persuade he deserves to stay...  details
27.06.2017
ALMOST THREE MONTHS AFTER THE ELECTION OF NEW MANAGEMENT
     * Leonardo Badea, validated by the parliamentary commissions as president of the ASF
       Two SIFs are in complete deadlock and one more is getting close to a similar situation, as the Financial Oversight Authority (ASF) has not approved the new board members elected in the General...  details
.