STUDIU DAEDALUS MILLWARD BROWN:69,8% din români atinşi de febra Black Friday

F.A.
Companii /

Awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut, în doar câteva săptămâni, pe fondul unei atenţii crescute din partea mass media, de două ori şi jumătate, până la 69,8% din populaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown, arată un comunicat de presă.

11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumpărat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.

Studiul, realizat între 4 şi 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumpărare al românilor cu ocazia Black Friday şi a măsurat întreaga piată de retail din ţara noastră.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment. În mai puţin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus că au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.

Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie : 44,4% din achiziţiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.

Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.

De Black Friday, românii au optat şi pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Din ce magazine au ales românii să-şi facă cumpărăturile de Black Friday, potrivit studiul celor de la Daedalus Millward Brown:

1. eMAG.ro - 21,1%

2. Flanco - 18,4%

3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%

4. Domo - 9,4%

5. Carrefour - 8,6%

6. Metro - 2,8%

7. evomag.ro - 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland - 1%

10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Depozitarul Central
Ecosmart
Cotnari
Flixi
Erfi

ENGLISH SECTION

more articles

Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo