STUDIU SAXO BANK:"Parteneriatele şi colaborarea deschid calea către experienţe mai bune ale clienţilor"

D.I.
Bănci-Asigurări /

Sursa foto: Twitter

Sursa foto: Twitter

Parteneriatele pot deveni unul dintre factorii cei mai perturbatori în sectorul financiar în anii următori şi devin baza pentru un pas semnificativ în faţă, în modul în care sectorul foloseşte tehnologia, afimră Søren Kyhl, COO al Saxo Bank, într-un comunicat al companiei, remis astăzi Redacţiei.

Potrvit lui Kyhl, "Atunci când băncile nu mai sunt nevoite să-şi dezvolte propriile sisteme, resurse semnificative pot fi alocate pentru a furniza servicii şi produse mai bune".

În viziunea Saxo Bank, digitalizarea şi adoptarea tehnologiei moderne într-un sens mai larg sunt, Ţdin motive clare, o prioritate pentru instituţiile financiare".

Potrivit unor studii consultate de companie, o bancă tipică din Europa foloseşte până la 80% din bugetul IT doar pentru menţinerea sistemelor vechi, adică pentru a porni acelaşi motor (vechi) în fiecare zi. În acest sens, remarcă specialiştii Saxo Bank, dat fiind că o parte atât de semnificativă din resursele băncii se foloseşte pe mentenanţă, mai rămâne foarte puţin pentru dezvoltarea noilor soluţii care au ca obiectiv îndeplinirea cererilor mereu în schimbare ale clienţilor.

Totodată, Casper von Koskull, CEO al băncii nordice universale Nordea, a evidenţiat recent faptul că multe bănci consacrate sunt provocate de infrastructura IT existentă cu sisteme adunate unele peste altele precum spaghetele. Uneori, aceste sisteme IT de tip spaghete au o unitate centrală din anii 70, iar un număr mare de sisteme externe sunt ţinute laolaltă cu gumă de mestecat şi bandă izolatoare.

Astfel, precizează reprezentanţii băncii Saxo, "nu înseamnă în mod necesar că o bancă nu poate livra o experienţă digitală excelentă clienţilor săi, dar situaţia nu este durabilă pe termen lung şi înseamnă că banca este ineficientă, inflexibilă şi îi lipseşte scalabilitatea. De fiecare dată când este necesară o schimbare, banda izolatoare trebuie scoasă şi trebuie adăugată şi mai multă gumă de mestecat pentru a ţine totul compact".

Potrivit sursei citate, "cu sistem peste sistem, banca sfârşeşte prin a se izola tot mai mult într-un colţ. În cele din urmă, banca se va încurca atât de mult în complexităţile propriului sistem că riscă să fie depăşită de competitori şi în final să piardă în faţa celor care pot oferi o experienţă digitală mai bună".

În acelaşi timp, apreciază specialiştii băncii, "îmbunătăţirile continue treptate nu sunt durabile şi uneori este necesară o strategie alternativă, mai ales pentru băncile mai mari. Una este cea de a demara o restructurare cuprinzătoare şi de a încerca construirea unei maşini noi şi mai eficiente care poate înlocui vechiul sistem IT de tip spaghete. Cu toate acestea, asemenea proiecte pot necesita o implementare de lungă durată şi poate fi dificil să faci schimbările în timp ce se menţine în funcţionare actualul sistem".

De asemenea, reprezentanţii Saxo afirmă căatât în mediul public, câtn şi în cel privat, riscul pentru proiecte IT de scară mare este că poate fi semnificativ mai scump decât se estimase iniţial sau poate fi întârziat semnificativ, iar aceste riscuri cresc cu dimensiunea proiectului. Iar asemenea proiecte generează flux de numerar doar atunci când în sfârşit s-au terminat. Astfel, Søren Kyhl afirmă: "Atunci când intri în parteneriate pentru a livra clienţilor soluţii noi, timpul până la introducerea pe piaţă este mult mai scurt, iar parteneriatele sunt deseori bazate pe împărţirea veniturilor, de aceea riscul pentru companie este complet diferit. Spus mai simplu, plăteşti doar pentru infrastructură proporţional cu cât de mult o foloseşti, ceea ce reprezintă un "levier" perfect al riscului acestei afaceri".

Ca răspuns la aceste tendinţe, Saxo Bank propune un sistem de parteneriat şi externalizare a serviciilor, argumentând ideea: "Credem că parteneriatele şi externalizarea sunt soluţiile atât pentru bănci mari, cât şi pentru bănci mici pentru a le ajuta să livreze soluţii relevante clienţilor lor într-un mod eficient şi flexibil". O bancă trebuie să-şi concentreze eforturile pe competenţele sale de bază, intrând în parteneriate ce susţin tehnologia, consolidând restul lanţului valoric.

Conform aprecierilor companiei: "necesită perseverenţă pentru a lua în considerare cu atenţie ce părţi ale sistemului tehnologic se păstrează, abandonează sau dezvoltă şi, în consecinţă, ce proiecte trebuie externalizate. Cu toate acestea, nu credem că are sens ca fiecare firmă parteneră să dezvolte şi să menţină propriile sistem pentru a acoperi întregul lanţ valoric. Acesta a fost cazul în dezvoltarea sistemelor CRM în care companiile de acum 10-15 ani şi-au dezvoltat propria tehnologie".

În cele din urmă, în comunicat, reprezentanţii băncii admit faptul că "industria financiară este complexă şi foarte reglementată, şi e posibil ca furnizorii de software să nu poată mereu să navigheze în aceste ape într-un mod rapid şi eficient", reprezentanţii companiei subliniind că "parteneriatele cu alte instituţii financiare ce pot livra competenţa lor de bază ca servicii bancare («Banking-as-a-service») este o soluţie foarte relevantă. O instituţie financiară ce oferă servicii propriilor clienţi direcţi şi care livrează servicii bancare este un partener care "ia propriul medicament" şi deci are motivaţia corectă de a ţine pasul în mod constant cu dezvoltarea, schimbările de reglementare etc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită