Surse: "CR Beer" negociază preluarea diviziei "Heineken" din China

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional /

Surse: "CR Beer" negociază preluarea diviziei "Heineken" din China

"China Resources Beer Holdings" Co. ("CR Beer") poartă negocieri pentru preluarea operaţiunilor din China ale producătorului olandez de bere "Heineken" NV, într-o afacere care ar putea valora peste un miliard de dolari, spun surse citate de Reuters.

Acestea adaugă că "China Resources Beer Holdings", cel mai mare producător de bere din China, vrea noi oportunităţi de creştere prin intermediul brandurilor premium.

Sursele spun că negocierile au loc în contextul în care marii producători de bere din lume, precum "Heineken", "AB InBev" SA şi "Carlsberg" AS, se confruntă cu o competiţie acerbă din partea rivalilor locali şi de pe pieţele emergente.

China este cea mai mare piaţă de bere din lume, după volum. Cel mai important brand produs de "CR Beer", Snow, este cea mai bine vândută bere din lume, dar este distribuită exclusiv în China, conform Reuters.

Una dintre surse a spus că, în situaţia în care se va realiza, afacerea dintre "CR Beer" şi "Heineken" va include cel mai probabil trei fabrici de bere ale companiei chineze - aflate în provinciile Guangdong, Hainan şi Zhejiang -, operaţiunile de distribuţie ale Heineken şi mărcile sale din China.

Cei doi producători de bere au discutat despre un schimb de acţiuni ca parte a tranzacţiei, a spus o sursă, menţionând că detaliile eventualei afaceri nu au fost finalizate, fiind posibil chiar ca discuţiile să eşueze.

"CR Beer" nu a răspuns solicitărilor Reuters privind un comentariu pe marginea unei eventuale afaceri cu "Heineken", iar compania olandeză a refuzat să facă vreo declaraţie.

"Heineken" a intrat pe piaţa din China în 1983 şi a depus eforturi ca să-şi consolideze o reţea de distribuţie, respectiv să facă din berea sa un brand cunoscut pe piaţa ţării asiatice. Totuşi, marca Heineken se află, pe piaţa premium, mult în urma berii Budweiser, produsă de "AB InBev", conform Reuters.

În 2016, compania olandeză avea o cotă de piaţă de 0,5% în China, după volum, potrivit Euromonitor International, iar "CR Beer" - mai bine de 25%.

"Heineken" vinde pe piaţa chineză mărcile premium Heineken, Tiger şi Sol, dar şi brandurile locale mai ieftine, Anchor şi Hainan Beer.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.hipo.ro
www.dreptonline.rowww.dreptonline.ro
modele cărţi de vizităInvitaţii de nuntăCărţi de vizită