Netflix Inc. din SUA a deschis sezonul de raportare financiară pentru marile companii de tehnologie, anunţând o creştere a veniturilor trimestriale, alături de o adăugare netă globală de 5,07 milioane de abonaţi plătitori, peste estimări. Acţiunile Netflix au crescut cu 5% în tranzacţiile after-hours după publicarea rezultatelor, dar această reacţie ar putea să nu fie la fel de dramatică precum unele reacţii din trecut sau comparativ cu cea anticipată de preţurile opţiunilor, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Netflix domină piaţă globală de streaming, oferind o gamă variată de servicii în peste 190 de ţări, fiind lider de piaţă în 78 dintre acestea, inclusiv în Europa, America de Sud şi Australia. Reed Hastings, cofondator şi preşedinte executiv al Netflix, a revoluţionat industria de divertisment prin lansarea serviciilor de streaming în 1995, după ce a vândut prima sa companie, Pure Software, către Raţional Software. Deşi Hastings a renunţat la funcţia de co-CEO în ianuarie 2023, el continuă să deţină aproximativ 2% din acţiunile Netflix, listate la bursă din 2002. În prezent, Ted Sarandos şi Greg Peters ocupă funcţia de co-CEO, având peste 15 ani de experienţă în companie, unde au deţinut diverse roluri.
Netflix este deţinută în majoritate de investitori instituţionali, care controlează aproape 85% din acţiuni, conform datelor Yahoo Finance. Printre aceştia, Vanguard Group este cel mai mare acţionar, cu o deţinere de 8,05%, urmat de BlackRock, cu 4,8%, şi FMR LLC, cu 4,4%. Netflix reprezintă 0,64% din indicele S&P 500, ocupând locul 23 în clasamentul celor mai mari companii din acest indice.
• Netflix - liderul industriei de streaming
În era digitală de astăzi, streamingul este parte din stilul de viaţă cotidian al unui număr considerabil de oameni. Un studiu realizat recent arată că americanii alocă, în medie, trei ore şi nouă minute pe zi serviciilor de streaming, ceea ce se traduce în peste 21 de ore pe săptămână, echivalentul unui loc de muncă part-time. Această alocare semnificativă de timp subliniază rolul central pe care serviciile de streaming îl au în consumul de divertisment şi furnizarea de informaţii către cetăţenii SUA.
Rezultatele studiului arată şi că 99% din toate gospodăriile din SUA plătesc cel puţin unul sau mai multe servicii de streaming, iar 50% dintre utilizatori plătesc pentru un abonament fără reclame. Netflix este liderul incontestabil al industriei, cu SUA şi Canada reprezentând aproape 31% din totalul abonaţilor săi. În afară de numărul de abonaţi, Netflix conduce şi în ceea ce priveşte satisfacţia şi plăcerea utilizatorilor: 36% dintre utilizatorii serviciilor de streaming afirmă că Netflix este platforma lor preferată în ceea ce priveşte interfaţa şi experienţa. Această preferinţă îl plasează mult peste competitorii săi, Amazon fiind pe locul al doilea, cu o cotă de 14%.
• Creşterea abonaţilor depăşeşte estimările, iar rezultatele financiare ţin ştacheta sus
Netflix a adăugat 5,1 milioane de abonaţi la serviciile sale de streaming în al treilea trimestru, depăşind cu peste un milion estimările Wall Street. Compania se aşteaptă la o creştere şi mai mare în perioada sărbătorilor, odată cu lansarea sezonului nou al dramei coreene "Squid Game". Printre lansările recente se numără misterul unei crimine, "The Perfect Couple", şi comedia romantică "Nobody Wants This". Netflix a încheiat trimestrul cu 282,7 milioane de abonaţi la nivel global, faţă de 247,15 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pe măsură ce ritmul de creştere a abonaţilor încetineşte, Netflix încearcă să redirecţioneze atenţia investitorilor către alţi indicatori, precum creşterea veniturilor şi marjele de profit. Începând de anul viitor, compania nu va mai raporta date despre abonaţi, concentrându-se în schimb pe creşterea serviciilor cu publicitate. În al treilea trimestru, peste 50% din noile abonamente din ţările unde este disponibil serviciul suportat de publicitate au provenit din această opţiune.
În ceea ce priveşte performanţele financiare, Netflix a raportat un profit de 5,4 dolari per acţiune, depăşind previziunile, de 5,12 dolari. Marja operaţională a atins 30%, faţă de 22% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile au depăşit estimările Bloomberg, de 9,78 miliarde de dolari, ajungând la 9,83 miliarde de dolari, o creştere de 15% faţă de anul anterior. Creşterea veniturilor a fost susţinută de iniţiative precum reducerea partajării parolelor şi lansarea serviciilor suportate de publicitate, alături de majorările de preţuri de anul trecut.
• Netflix aşteaptă tot mai mulţi abonaţi
Netflix estimează că numărul de noi abonaţi din ultimele trei luni ale anului - o perioadă de obicei puternică datorită sărbătorilor - va depăşi creşterea din trimestrul al treilea, deşi nu a oferit o cifră exactă. Lansarea celui de-al doilea sezon al dramei coreene "Squid Game" este programată pentru sfârşitul lunii decembrie. Co-CEO-ul Ted Sarandos a subliniat că societatea este pe drumul cel bun: "Ne simţim foarte bine în legătură cu afacerea. Am avut un plan pentru a accelera din nou afacerea şi l-am realizat".
Pentru a stimula veniturile viitoare, Netflix continuă să crească preţurile, după majorările recente în Japonia şi în anumite părţi ale Europei, Orientului Mijlociu şi Africii. Compania a anunţat că va creşte preţurile şi în Italia şi Spania. Netflix estimează venituri de 10,13 miliarde de dolari pentru al patrulea trimestru, depăşind previziunile de 10,01 miliarde de dolari ale analiştilor, notează TradeVille.
Pentru întreg anul 2025, Netflix anticipează venituri între 43 şi 44 miliarde de dolari, comparativ cu estimările consensuale de 43,4 miliarde de dolari. Compania se aşteaptă ca marjele operaţionale pe întreg anul să ajungă la 27%, o îmbunătăţire faţă de nivelul anterior, de 26%, după ce în al treilea trimestru marja a atins aproape 30%.
• Acţiunile Netflix - evoluţie superioară indicelui S&P 500
Acţiunile Netflix au crescut cu până la 5% în tranzacţiile after-hours de joi, 17 octombrie, după ce compania a depăşit aşteptările privind câştigurile pe acţiune şi veniturile din al treilea trimestru, proiectând vânzări pentru trimestrul curent peste estimările Wall Street. Conform preţului opţiunilor înainte de publicarea raportului, piaţa anticipa o creştere de 9%.
De la începutul anului, acţiunile Netflix au înregistrat un avans de 43%, încheind sesiunea de tranzacţionare din 18 octombrie la preţul de 687,65 dolari. Pentru comparaţie, indicele S&P 500, din care face parte şi Netflix, a crescut cu 23,2%, iar Dow Jones Industrial Average (DJIA) a avansat cu 14,7%.
Companiile competitoare au avut evoluţii inferioare celei înregistrate de Netflix. Preţul acţiunilor Disney a crescut cu 7,2% de la începutul anului, Amazon - cu 23,8%, în timp ce Warner Bros Discovery şi Roku au suferit scăderi semnificative, de 31,3%, respectiv 15%.
La încheierea sesiunii de tranzacţionare de joi, preţul acţiunii Netflix se situa peste mediile mobile importante. Oscilatorul RSI se află la 42,43, indicând că acţiunea se află într-o zona neutră din punct de vedere tehnic. Cu o săptămână înainte de publicarea raportului, acţiunile Netflix au atins un maxim istoric de 722,8 dolari, care reprezintă acum un nivel important de suport sau rezistenţă.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Netflix
Oportunităţi
- Ad-based streaming: Noul algoritm de creştere al companiei include extinderea streamingului bazat pe reclame, ceea ce conduce către un potenţial de creştere semnificativă a veniturilor.
- Introducere în evenimente sportive: Investitorii au apreciat incursiunea Netflix în domeniul sporturilor şi al evenimentelor live, ceea ce poate atrage mai mulţi spectatori şi agenţii de publicitate. În noiembrie, compania va transmite un meci între starul YouTube Jake Paul şi Mike Tyson, urmat de două meciuri din Naţional Football League de Crăciun.
Riscuri
- Concurenţă: Competiţia în industria de streaming este ridicată, iar rivalii Netflix ar putea să opteze inclusiv pentru oferirea serviciilor împreună sau în parteneriat cu televiziunea prin cablu, posibilitate pe care Netflix nu o deţine în prezent. Totodată, preţurile nu mai constituie un avantaj competitiv pentru liderul industriei, acestea crescând semnificativ în ultimii ani, pe măsură ce compania s-a concentrat pe rentabilitate şi generarea de numerar. Prin urmare, s-ar putea că Netflix să fie nevoit să depună un efort mai mare pentru a-şi creşte baza de abonaţi în următorii ani sau pentru a genera venituri per abonat similare cu nivelul din prezent.
- Ritmul încetinit de adăugare de noi abonaţi: Deşi numărul de noi abonaţi a depăşit estimările, acesta au fost sub nivelul de 8,76 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
- Prudenţa analiştilor: Potrivit datelor furnizate de Wall Street Journal, analiştii anticipează un preţ ţintă mediu de 737 de dolari pentru următoarele 12 luni, adică maximul istoric atins săptămâna trecută, sugerând o perspectivă mai rezervată asupra potenţialului de creştere.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, FlixPatrol, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, SeekingAlpha, CNBC, MarketWatch, Reuters, TradingView, Morningstar, WSJ, kiplinger.com, Market Beat, FactSet.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.