Transportul pe calea ferată riscă să fie blocat de sărbători

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii /

Transportul pe calea ferată riscă să fie blocat de sărbători

Ceferiştii, nemulţumiţi de infrastructura feroviară 

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV) ameninţă cu acţiuni de protest în cazul în care doleanţele angajaţilor privind aprobarea statutului feroviarilor, reintroducerea grupei I de muncă şi pentru alte categorii care lucrează în infrastructura feroviară şi finanţarea modernizării şi reabilitării căii ferate nu vor fi aprobate de către factorii politici şi de decizie din ţara noastră. Sindicaliştii susţin că nu este exclus să opreas­că activitatea chiar în perioada sărbătorilor de iarnă, fapt care ar paraliza întreaga activitate în domeniul feroviar.

În demersul lor, sindicaliştii FNFMCV nu sunt singuri. Atât Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR), cât şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) se pregătesc de acţiuni de protest din cauza lipsei investiţiilor pe care Guvernul refuză să le facă în materialul rulant de pe calea ferată.

Iulian Măntescu, preşedintele FMLR a declarat pentru Ziarul BURSA: "Şi noi suntem nemulţumiţi de starea în care arată calea ferată, de starea materialului rulant, precum şi de faptul că în viitoarea lege a pensiilor nu se reduce vârsta de pensionare pentru personalul angajat în domeniul feroviar. Sunt persoane care lucrează la siguranţa feroviară în condiţii improprii până la 65 de ani şi nici măcar nu le este recunoscută încadrarea în vreo grupă de muncă. Aşa că nemulţumirile colegilor noştri de la FNFMCV sunt şi ale noastre".

Aceeaşi nemulţumire o au şi angajaţii de la CFR Călători, care susţin că nu sunt ei vinovaţi de situaţia în care se află materialul rulant, locomotivele şi vagoanele de călători, ci responsabilitatea aparţine în întregime guvernelor care s-au succedat în ultimii 28 de ani şi care au investit foarte puţin spre deloc în infrastructura feroviară din ţara noastră.

Rodrigo Maxim, preşedintele FSTFR, a declarat pentru Ziarul BURSA: "Foarte mulţi angajaţi din domeniul feroviar au vrut să oprească de mai multe ori lucrul, dar le-am solicitat ca, o astfel de încetare să fie făcută cu acordul tuturor federaţiilor sindicale pentru a da o amploare mai mare unei astfel de mişcări de protest. Membrii sindicatelor sunt nemulţumiţi de starea precară a materialului rulant, de insuficienţa acestuia, de condiţiile de confort asigurate călătorilor, iar vina nu aparţine angajaţilor şi nici companiei CFR Călători. De vină sunt guvernele din ultimii 28 de ani care nu au finanţat calea ferată. Din 2012 şi până acum nu s-a dat niciun ban pentru achiziţia de material rulant nou şi pentru modernizare, fondurile fiind alocate doar pentru reparaţii, dar banii au fost întotdeauna insuficienţi. De aceea avem în acest moment foarte multe locomotive care circulă cu unul sau maximum două vagoane de călători pe traseele din ţara noastră".

Domnia sa a spus că membrii FSTFR discută despre necesitatea organizării unor acţiuni de protest, pentru că situaţia actuală nu mai poate fi tolerată şi că acţiunile respective vor fi corelate cu cele ale celorlaltor federaţii sindicale din domeniul feroviar.

Într-un comunicat de presă, FNFMCV arată: "Dialogul nostru cu întreaga clasă politică, mai ales cu cei care astăzi formează Guvernul, pare un dialog al surzilor, motiv pentru care am decis să informăm nominal fiecare parlamentar cu privire la situaţia căii ferate şi nevoia urgentă de asumare a unui plan de salvare a întregului sistem feroviar, prin asumarea unor decizii imediate şi obligatorii".

FNFMCV solicită Guvernului să îşi asume un plan solid de investiţii în infrastructura feroviară, precizând că, pentru anul 2019, este nevoie, potrivit evaluărilor inginerilor şi specialiştilor din cadrul federaţiei sindicale, de pes­te 340 milioane de euro. De asemenea, sindicaliştii doresc ca statul să investească imediat în achiziţionarea de vagoane şi locomotive noi sau pentru recondiţionarea celor care mai suportă o astfel de operaţiune, fapt care presupune un efort bugetar anual de peste 78 milioane de euro, investiţiile urmând a fi derulate pe următorii cinci ani.

Totodată, FNFMCV doreşte ca în viitoarea lege a pensiilor să se regăseas­că şi amendamentele propuse de reprezentanţii angajaţilor din domeniul feroviar, amendamente ce ar repara nedreptatea făcută ceferiştilor care lucrează la siguranţa circulaţiei, în fapt, fiind vorba despre grupele de muncă pierdute după 1 aprilie 2001. Ceferiştii doresc şi adoptarea Statutului Personalului Feroviar, act normativ care este blocat la Comisia de muncă din Camera Deputaţilor şi care, odată adoptat, va reglementa relaţiile de muncă dintre lucrătorii feroviari şi angajatori şi va duce la o îmbunătăţire a condiţiilor de muncă.

În comunicatul FNFMCV se mai arată: "În cazul în care nu se depăşeşte imediat interminabila etapă a «evaluărilor», creşte exponenţial riscul unor tulburări sociale care nu vor face bine României. Ne dorim ca de sărbatori trenurile să circule în România. Sperăm că şi destinatarii acestei informări publice îşi doresc cu adevărat acelaşi lucru. Ceferiştii şi-au pierdut răbdarea! Vor circula sau nu trenurile de Sărbători?".

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Invatamantul profesional dual - solutie pentru forta de munca
smart city industry awards 2019
PODUL DE LUT
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS