Dezbaterea BURSA ELECTROMOBILITATEA - problematică şi soluţiiDezbaterea BURSA ELECTROMOBILITATEA - problematică şi soluţii

VALENTIN DOROBANŢU, DIRECTOR GENERAL AL CFR CĂLĂTORI: "Compania nu se confruntă cu nicio criză privind mecanicii de locomotivă"

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii /

"Compania nu se confruntă cu nicio criză privind mecanicii de locomotivă"

Conducerea Companiei Naţionale CFR Călători SA demontează afirmaţiile liderului sindical Rodrigo Maxim, care declarase pentru Ziarul BURSA că aproape 700 de mecanici de locomotivă vor ieşi la pensie până la sfârşitul anului din cauza faptului că au ajuns la vârsta de pensionare şi nu li s-a propus o continuare a activităţii. Conform lui Rodrigo Maxim, din cauza lipsei de mecanici pe piaţa muncii, CFR Călători ar fi în pericol de blocare a activităţii în timpul sezonului estival.

Valentin Dorobanţu, director general al CFR Călători a precizat pentru Ziarul BURSA că informaţiile oferite de liderul sindical Rodrigo Maxim sunt nereale. Conform datelor companiei, puse la dispoziţia noastră de directorul general, până la sfârşitul anului 2019, doar 87 de mecanici vor ieşi la pensie pentru că împlinesc limita de vârstă. Cu toate acestea, nu se va înregistra niciun deficit cu privire la forţa de muncă în acest domeniu, deoarece compania va angaja alţi mecanici în locul celor plecaţi.

Valentin Dorobanţu a declarat: "În acest moment, compania are aproximativ 2500 de mecanici de locomotivă şi un total de 13.000 de angajaţi. Pensionarea legală, conform Codului Muncii, a celor 87 de mecanici, nu va crea o lipsă de personal. Până acum, pe adresa companiei, am primit peste 200 de CV-uri ale persoanelor care doresc să se angajeze ca mecanici de locomotivă la CFR Călători".

Pentru a dovedi că CFR Călători nu se confruntă cu o criză în acest domeniu, domnia sa ne-a pus la dispoziţie analiza regimului de muncă din cadrul companiei de transport feroviar de persoane. Din informaţiile res­pective reiese că, la data de 31 martie 2019, soldul de ore suplimentare pe om era de 12,5 ore, iar la sfârşitul lunii aprilie acesta se situa la 10,27 ore, ceea ce înseamnă o reducere cu 20%.

Conform datelor înregistrate la nivelul companiei, anul trecut CFR Călători a operat 51,32 milioane tren/km, în timp ce în 2019 este preconizată o operare de 51,4 milioane tren/km.

Directorul general al CFR Călători a precizat că se află în plină negociere a viitorului contract colectiv de muncă, deoarece vechiul contract va expira la 15 iulie 2019. Legat de aceas­tă negociere, Valentin Dorobanţu a precizat că este ilegală furnizarea oricărei informaţii la care părţile angajate în negociere au acces. Încălcarea acestui lucru ar însemna că partea care oferă informaţii, atât timp cât negocierile sunt în desfăşurare, încear­că să pună presiune asupra celeilalte părţi.

Directorul general al CFR Călători a precizat: "Faptul că liderul sindical Rodrigo Maxim a oferit presei informaţii în legătură cu creşterea salarială negociată reprezintă o ilegalitate. Liderul sindical a înclăcat acordul de confidenţialitate, pe care l-a semnat la începerea negocierilor, în data de 22 mai 2019, ceea ce reprezintă o încălcare flagrantă a legii dialogului social, legea nr. 62/2011".

Domnia sa a ţinut să se refere şi la controlul pe care l-a ordonat în 2014 fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, care ar fi dus la apariţia unor informaţii eronate în mass-media.

Valentin Dorobanţu ne-a declarat: "Nu cunosc care a fost concluzia acelui raport al Corpului de Control. La nivelul CFR Călători, în anul 2014, nu am primit niciun raport al Corpului de Control pe care l-ar fi solicitat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor. Ştiu doar că raportul respectiv a fost trimis la un organ al statului. Ulterior, toate persoanele la care se făcea referire în acel raport au primit acasă un document cu menţiunea «aceste fapte nu există». În urma primirii documentului, persoanele respective au informat Consiliul de Administraţie al companiei CFR Călători cu privire la această rezoluţie prin care se constata că faptele nu există".

În legătură cu alte informaţii preluate de mass-media privind alte fapte, directorul general al CFR Călători a precizat că nu a fost niciodată chemat la DNA, nu a primit nicio hârtie în acest sens şi că nu există în companie niciun contract între aceasta şi vreo firmă offshore.

Valentin Dorobanţu a demontat şi informaţiile conform cărora numirea sa în fruntea CFR Călători s-ar datora lui Codrin Ştefănescu şi Liviu Drag­nea. Domnia sa afirmă că nu îi cunoaşte personal pe aceştia şi că sursele care susţin contrariul nu cunosc realitatea.

Opinia Cititorului ( 7 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Din fericire pentru CFR Calatori Dumnezeu s-a gândit că cel mai competent pentru funcția de Director General al companiei ar fi domnul Valentin Dorobanțu, un deosebit manager ca a avut salariu de 10.000 de euro pe lună în vechiul mandat. Întrebarea logica și firească ar fi de ce s-ar întoarce cineva care a avut salariu de 10.000 de euro la un salariu de nici 2000? Răspunsul este extrem de simplu pentru comisioane din diverse contracte. Am

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. Cât timp faceţi afirmaţii despre ce s-ar putea să fie, este greu să fiţi credibil. Dacă aveţi documente referitoare la afirmaţiile dumneavoastră, ar trebui să le puneţi la dispoziţia publicului sau autorităţilor în drept să le verifice.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Poate , dl. Marinescu scrie de actualul director Dorobantu Valentin ca este finul lui Comana Costel cel care a primit suventii ilegale de la Ministerul Transporturilor.Iar Dorobantu cand a fost demis de la conducerea CFR Calatori a fost primit de Nasu la firma privata de transport calatori Regio, firma controversata si cercetata partial de DNA. De fapt aceasta firma Regio a lu' Nasu COMANA COSTEL s-a dezvoltat cu sprijinul oferit de finu DOROBANTU AFLANDU-SE IN DIFERITE FUNCTII CHEIE IN CFR Calatori inpreuna cu D-na CHINDE unde a facilitat pierderea a multor trasee APARTINAND CFR Calatori "vezi chipurile erau nerentabile pentru CFR Clatori dar pentru privati erau foarte atractive!?" D-le Marinescu nu va lasati intimidat de un infractor care este unealta unora certati cu legea dar cu influenta in numirea directorilor la companiilor de stat.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. Nu mă las intimidat, dar faceţi afirmaţii ce ar trebui susţinute de documente. Cât timp nu prezentanţi documente, afirmaţiile dumneavoastră sunt doar vorbe. Citiţi ce a spus directorul general: concluziile raportului Corpului de Control al fostului ministru Ramona Mănescu au fost infirmate de autorităţile statului.

       

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      Avem si documente, dar toate la timpul exact.

      TOT RAMONA MANESCU A FOST INTOARSA DE LA AEROPORT UNDE ERA INSOTITA DE dorobantu intr-o asa zisa calatorie de interes nationai catre China. Iar dorobantu a plecat singur. Si mai tarziu un pic a plecat si Ramona dar nu in CHINA. Binenteles ca trebuia in alta parte si nu Europarlamentar. Dar la noi e altfel decat normal. 

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      La timpul exact s-ar putea să fie prea târziu şi să nu mai intereseze pe nimeni.

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    REALITATEA E TRAGICA DIN PACATE PENTRU CFR CALATORI. DIRECTORII GENERALI CARE AU FOST SI SUNT LA CONDUCEREA CFR CALATORI AU MARI LEGATURI CU CEI CARE VOR FALIMENTAREA COMPANIEI NATIONALE. DOROBANTU ARE IN SPATE SI FOSTUL DIRECTOR GENERAL NOAPTES ALEXANDRU (ANDY) CARE BENEFICIAZA DE CONTRACTE NEONOROASE PRIN DIFERITE METODE DE INTERFATA. IN SPATELE AFACERI PANAMA SUNT MULTE ITE CARE DUC CATRE COMANA COSTEL CARE I-A FOST FOARTE APROPIAT LU' DRAGNEA LIVIU SI BISNITARUL TABACARU CORNEL UNUL DINTRE PIONII INTERNATIONALI PROTECTOR A MULTORA CHIAR SI A LU' UDREA....etc. TABACARU CORNEL ARE AFACERE CU ADUCEREA DE VAGOANE DE BUSINESS FOLOSITE (MANA A DOUA) INTR-O STARE PRECARA PE VREMEA CAND ERA DIRECTOR NOAPTES, (TABACARU CORNEL SE PREZENTA IN MEDIUL DE AFACERI CU CARTE DE VIZITA CU SIGLA GUVERNULUI ROMAN PE VREMEA PREMIERULUI TARICEANU CALIN POPESCU) DE FAPT IN SPATELE LA TOATE ACHIZITIILE DE MATERIAL RULANT RULAT AU FOST AFACERILE LOR IN SPATE SI INCA MAI SUNT.TOT MATERIALUL RULANT LA MANA A DOUA ACHIZITIONAT DE DIRECTORII GENERALI PRELINDATI LA CONDUCEREA CFR CALATORI A FOSTCU IZ PENAL, SUNT PE ROL CERCETARI IN DESFASURARE DE CEI CARE SUNT ABILITATI. DAR DIN CAUZA POLITICULUI INCA NU AU FOST FINALIZATE, DAR NU SUN PRESCRISE SI NU POT FI. ACEL MATERIAL RULANT ZACE LA GARD SI ACUM NU STIU CUM SA-L TAIE LA FER VECHI. BANI PUBLICI ARUNCATI IN BUZUNZRELE LOR, ASA CUM IN CHIMIE NIMIC NU SE PIERDE TOTUL SE TRANSFORMA. A IN FINAL, TOT CFR-UL SYIE CA DOROBANTU E FINUL LU' COMANA COSTEL.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.roSustainable Mobility ForumConferinţa CCIB 'Excelena în afaceri. Modelul EFQM – soluţie pentru creşterea competitivităţii'
Cabinet de avocatTMPS