Ciolacu: "Nu vom mai permite profiturile mascate şi externalizate şi optimizările fiscale"

E.O.
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 18 septembrie 2023

Ciolacu: "Nu vom mai permite profiturile mascate şi externalizate şi optimizările fiscale"

Peste 550 de modificări ale Codului Fiscal, în ultimii opt ani Ciolacu: "Legislaţia fiscală din România seamănă cu o uriaşă strecurătoare, prin care curg nestingherit miliarde de euro"

English Version

Mai mult de 550 de modificări ale Codului Fiscal, prin peste o sută de legi, ordonanţe şi ordonanţe de urgenţă au fost operate în ultimii opt ani. Aceasta este una din concluziile studiului "Modificările noului Cod fiscal: Inventar şi impact (2015 - 2023)", lansat vineri la sediul Băncii Naţionale a României (BNR).

Prezent la eveniment, premierul Marcel Ciolacu a afirmat că legislaţia fiscală din România seamănă cu "o uriaşă strecurătoare, prin care curg nestingherit miliarde de euro": "Nu se mai poate opera eficient în asemenea condiţii. Este evident că toată legislaţia noastră fiscală seamănă azi cu o uriaşă strecurătoare, prin care curg nestingherit miliarde de euro, pe un sistem de excepţii fiscale aberante. Nu putem să ne dorim o ţară europeană, ca afară, cu venituri de tip economie off shore, adică ţară paradis fiscal, dar cu cheltuieli ca în modelul social european. S-a ajuns la situaţia absurdă în care România are cea mai mare impozitare a muncii la cei cu venituri mici şi familiile cu copii, în Uniunea Europeană. În acelaşi timp, a fost menţinută o impozitare foarte mică, cu uriaşe privilegii fiscale, pentru anumite categorii de contribuabili care câştigă foarte mult. Aşa ceva, din punctul meu de vedere, nu mai poate continua".

Marcel Ciolacu a subliniat, citat de Agerpres, că este necesară introducerea unui sistem fiscal bazat pe echitate, corectitudine şi respect faţă de "contribuabilul onest, care îşi plăteşte corect taxele şi de intoleranţă totală" faţă evazionişti.

"Îmi voi asuma răspunderea pe o reformă fiscală care preia inclusiv o mare parte dintre principiile extrem de corecte ale celor care au realizat acest studiu. Scopul nostru nu este să descurajăm investiţiile. Dimpotrivă, venim cu prevederi care scutesc de la orice formă de taxare banii investiţi de companiile din România. Vom susţine şi proteja start-up-urile. Suntem dispuşi să ajutăm prin toate mecanismele posibile producţia şi procesarea în România. Ce nu voi tolera, însă, este, simplu: şmecheria, banii făcuţi doar din firme care au un angajat, un computer şi emit facturi, pentru că e clar că acolo e doar un contract de muncă mascat, pentru a nu plăti taxele pe muncă. Nu vom mai permite profiturile mascate şi externalizate, optimizările fiscale. Nu mai putem accepta că doar cei mulţi şi fraieri plătesc şi cei şmecheri nu", a declarat premierul.

Oficialul a precizat că Executivul îşi va asuma în Parlament un pachet de reduceri de cheltuieli în sistemul bugetar, de combatere a evaziunii şi de eliminare a cât mai multor excepţii: "Va veni un timp, anul viitor, când va trebui să ne asumăm împreună cu dumneavoastră o adevărată reformă fiscală a României, ca un stat care nu mai este în curs de dezvoltare. Un stat stabil, dezvoltat, care va adera la OCDE şi care trebuie să intre într-o logică fiscală normală. Până atunci, eu nu îmi asum un singur lucru: să las România fără fonduri europene, să las România în afara Europei, cu toate costurile pe care le voi avea politic. Acest lucru eu nu pot să mi-l asum. Ar însemna cel mai mare dezastru pentru România. Nu avem altă cale decât în interiorul Uniunii Europene".

Despre fiscalitate trebuie discutat "responsabil", cu "studiile unor experţi pe masă", într-un cadru "riguros şi respectat", precum cel de la BNR, consideră Marcel Ciolacu, menţionând că aceste discuţii nu trebuie purtate în "dezbateri televizate populiste şi cu abordări meschine", în care "personaje care câştigă milioane de euro anual" plătesc taxe cât un angajat cu salariul minim.

Avem potenţial şi oportunităţi pentru o dezvoltare economică, este de părere Nicolae Ciucă, preşedintele Senatului, care subliniază că ne aflăm într-un moment în care ne-am angajat cu toţii că trebuie să avem un proiect pe termen mediu şi lung. Oficialul a menţionat, citat de news.ro, că, în ultima perioadă, a avut întâlniri la nivel politic cu premierul de mai multe ori pe săptămână, chiar şi pe zi, cu mediul de afaceri, cu grupurile de lucru de la nivelul partidelor, cu specialiştii din diverse domenii, exprimându-şi convingerea că vor fi găsite cele mai bune soluţii pentru încurajarea investiţiilor şi sprijinirea mediului de afaceri: "Discutam cu un specialist în domeniu şi spunea: «Domnule, luaţi ce măsuri credeţi că se cuvin, dar gândiţi-vă că, totuşi, aşa cum arată lucrurile în momentul de faţă, este o maşinărie care funcţionează, economia nu s-a gripat, dacă am folosit termenul de maşină, motorul nu s-a gripat». În continuare există potenţial şi oportunităţi pentru dezvoltarea economică. Ne aflăm într-un moment în care ne-am angajat cu toţii că trebuie să avem un proiect pe termen mediu şi lung. Este o decizie la nivel politic pentru o astfel de abordare, rămâne ca dialogul, comunicarea cu mediul de afaceri, atât cel naţional, cât şi cel internaţional, pentru că trebuie să vorbim şi de companiile străine şi de rolurile pe care acestea le joacă în economia românească şi de nevoia de transfer de tehnologie şi de know how în economia noastră, acestea toate cred că trebuie să fie pe agenda de priorităţi a Executivului şi a liderilor politici".

În opinia preşedintelui Senatului, există o serie de disparităţi pe care trebuie să le eliminăm şi să le depăşim.

Opinia Cititorului ( 24 )

  1. Propaganda electorala și eventuale masuri luate târziu.

    1. Cea mai mare evaziune o fac firmele de partid ale clanurilor politice si mafiote.

      Cum sa stranga bani ANAFul daca nu se poate atinge de aceste firme? 

      si marile averi nejustificate, tot au zis ca le vor controla, dar uite ca nu se poate aplica in practica. caracatita mafiota e bagata peste tot si nu se va controla ea pe ea.

    e foame de bani

    acolo nu e doar un contract de munca mascat …. bre….

    e o cheltuiala pe care omul alaabea o poate duce ca sa poata spune ca la sfarsit de ani scoade dividende sub media nationala de venit mediu! 

    Adica bree ciolacule… mai pune si datele reae din piata… peste 70 si cv 80% din firme nu fac dividende nici salariul minim pe an… 

    din care multe firme mici chiar si cu 1 angajat … la cat il rupe statul cu taxele si impozitele … plus cheltuielile piete si concurenta pe nisa … ii niveleaza profitul (daca are) la nici 4-5 salarii minime pe an… 

    asta e smecheria statului… rupe firmele mici in doua… le rupe periodic pe genunchi…. 

    in articol o da cu titlu in balarii cum ca sperie firmele mari… dar defapt tot pe fraierul de rand se pun la calarit… o mizerie… 

    stiati ca fimele mici platesc taxe intre 50-65% din gros? 

    sau ca firmele / companiile mari intre 0-10-20% din care multe stau sub 3 8%? in taxe.. si o cota mica din piata de firme care detine 85-95% din capital platesc intre 0-3% taxe? 

    lasat naiba … vrajeala asta de doi bani… 

    codul fiscal e facut sa rupa pe genunchi firme mici..  

    iar despre umblarea la venituri… pai oricum staul are o vrajeala de rupe… 

    sa va detaliez zic: 

    staul a ridica venitul nominal la 5000 sa zicem si uleiul la dublu cartoful la dublu ceapa la dublu morcovul la dublu gazul la dublu motorina la dublu… deci doar ochiometri omul face defapt nominal 2500 lei… de aici nu spune statul inca ceva… vrea sa umble la diminuarea taxarii in procente la venit de la sa zicem 40-45% la 20-25% adica o reducere cu50% a taxarii… dar la ce folos daca in urmatorii 5 ani statul va duce uleiul de la 8-16 zaharul de la 5,5 la 11… sau la ce detine e monopol curent gaze impoztite… 

    ca pe urma sa faca conversia salariilor in euro la o medie de 1-1400 euro… unde de la 1 cascaval de 10 lei = 2 euro la venit in lei de 4500 lei :10 lei = 450 bucati putere consum… iar in fata 1 cascaval = 5-6-8 euro la un venit de 1000-1400 euro…. 1000:5= 200 putere cumparare; sau 1400:8= 175 putere cumparare… 

    asa se caculeaza puterea veniturilor in expresie cantitati putere cumparare… 

    din ce vad eu staul urmeaza sa topeasc sau niveleze puterea de cumparare a veniturilor… 

    sa imi spuna statul cate oua cos consum in 2010-1993 cate in 2005… cate azi…?! cate “mai e” dupa alegerile din 2024… 

    si o da va mai dau un Hint Istoric: 

    Cele mai nepopulare legi si decizii se iau imediat dupa alegeri! 

    Adica sa va tineri bine de pantaloni dupa 2024-2026!! 

    s c c r e t 

    1. De-abia astept masurile alea nepopulare pentru ca popularitatea ne-a facut boieri. Nu ne place sa mai muncim, desi tipam de foame si de saracie (ne dam faultati ca la fotbal). Trebuie sa munceasca asiaticii in locul nostru ca noi nu mai avem chef de munca decat daca este de acasa, 4 zile pe saptamana, cu masina, mobil, secretara, tichete de vacanta, bonuri de masa, minim 1000 euro net + bonusuri + sporuri.

      Cum sa construim o tara fara munca? 

      de vina e costul creditului!

      nu ai cum sa muncesti pe ce muncesc vietnamezii si sa ai si ipoteca la 2-3 camere si copil si nevasta..  

      asa se intampla cu balonarea ciclica a creditului..  

      alunga veniturile mari din piata. atrage muncitori saraci… si goneste scumpul. 

      asa romanii muncesu prin liban siria iran … arabi pe vremea comunismului… pe urma cipru grecia spania italia .. urmat de crash… acum germania belgia austria elvetia… intra in crash.., 

      s c c r e t 

    Eurostat: România printre ţările UE cu cele mai mari creşteri ale costului cu mâna de lucru

    Total fals!!! 

    Cetatenii au fost furati de cartel gov si monopol aciuati gov!! 

    Ulei dublu … zahar dublu… cartof dunlu… morcovi x3….. 

    apa calda apa rece per mc… in tavan… kwh in tavan… 

    deci gov a nenorocit prin taxare reversibila cetatenii… 

    politca reversibila de taxare gov… 

    de unde venitul de la 2500 in trecut rificat la 50000 ai e tot 25000 iar… 

    auzi a crescut cosul cu angajatul… a crescut… dar a crescut si ciordeala gov la buzunarul public… 

    nu este de mirare ca sut sute de mii de mazini ruginite in trafic… iar oamenii nu le baga la reparat… de mari ce au crescut salariile… se lafaia cetatenii in venituri reale “marite / mierlite”… 

    s c c r e t 

    1. Asa e statul a devenit un ciorditor din buzunarul omului de rand, un protector al celor bogati, si a marilor corporatii vezi si justitia, si taxele.

      Arata-mi un om care devine bogat in timp ce e politician si o sa-ti arat un excroc. Harry Truman. 

      La noi toti sunt bogati si au intrat in politica saraci.

    Ciolacu, de când este in politica PSD-ista a învățat că minciuna este sfântă, abureala pensionarilor, bugetarilor, asistaților social aduce voturi, in timp ce primarii, parlamentarii, președinții de CJ-uri și mai tot aparatul bugetar cu atribuții de control, solicită cu nesimțire maximă nelipsitele șpăgi. Acești onești plătitori de taxe, trebuie să suporte și tupeul, acestor nesimțiți. Ciolacu o face pe "mortu-n păpușoi", dar este și el parte la "ciolanul șpăgilor"... Nesimțire maximă și tupeu...!!!!

    1. S-a găsit soluția pentru păstrarea pensiilor speciale în plată - creșterea vârstei de pensionare la fraieri la 70 de ani, adică fix când le pica proteza din gură pe trotuar și nu o mai găsesc pentru că nu văd bine.

    Ia uite-l mă și pe asta! S-o fi apucat puslamaua să citească ce a votat de-a lungul timpului cu ochii închiși? Nu cred! Cred că i-a pus cineva o hârtie sub nas și citește din ea fără sa înțeleagă

    Un hot care plateste zero taxe ca nu poate dovedi banii ce ii are, la fel cu toti tovarasii lui, cu mame si matusi tamara, si nepoti multimilionari, sau fii sau, etc. totul ascuns totul hotie, ne vorbeste noua de asa-zisii evazionisti, care de fapt aplica legile bune proaste asa cum sunt.

    Hai sa fim seriosi ca oricine ar face la fel(nu ma refer la hotiile politicienilor, ci la optimizarea fiscala facuta de contabili). Pai astia ciolacu & CO AU DAT LEGILE si exceptiile de taxare si apoi tot ei se mira ca cineva le aplica??? tampitii. se vede facultatea facuta la apelul bocancului si experianta de munca zero. experienta doar la dat din gura si scuipat minciuni. si furat era sa uit, e si aia in cv. 

    Ciolacu nu înțelege că are 100.000 de buticari care țin buticul deschis doar ca să aibă și ei cartea de munca pe undeva și să contribuie la pensie, că oricum pe salariul minim lucrează și nici pe ăla nu-l ridică din firmă. Ăștia sunt evazionistii lu Ciolacu..

    Sunt tot ăia de care vorbea Catzu că vrea să le conecteze casele de marcat la ANAF.

    de ăia 400.000 de angajați la stat care nu fac nimic, ce poți să ne spui? Statul asta a funcționat și cu 800.000 de bugetari, la ce este nevoie acum de 1.300.000? Am ajuns sa ne conducă toți aia care nu au muncit o zi in viața lor.

    1. cei 400.000 ce nu fac nimic dar sunt cei mai bine platiti din sistemul bugetar sunt pilele de partid si neamurile si amantele noastre. semnat : PSDNL.

      ce nu-i clar? 

      Asta e buna cu firmele care au un singur angajat. Da-le în cap și acelora care si-au făcut un mic business, de ce nu? Tot pe fraieri ii taxezi, iar pe aia mari, ii lași în pace, ca deh, are nevoie partidu'. Problema e ca asa cum tu cauți soluții sa aduci mai mulți bani la guvern prin impozitarea nesimțită, asa și noi, plebea care vom un mic business ne cautam soluții sa plecam din tara asta, dar ce sa te intereseze, o sa descoperi după 25.ianuatie la declarații, când o sa mai jncasezi fix ce-apuca ... doamne ajuta și putere de munca sa avem...

      pana la 60000 ramane 3% impozit,adica aproape 0!

      dar daca tu faci consultanta incasand peste 5000 pe luna,nu ti se pare ca ,castigi suficient de mult sa platesti imensa cota de 16%(care in Eu la care e de doua ori mai mare)? 

      daca ai castigat peste 5000 eur,sunt bani multi pt RO,bani pe care 80% din magazinele de cartier nu-i castiga,au grija salariatilor,controalelor de la dsp,fisc,prot consumatorilor,etc! 

      marea majoritate a microintreprinderilor sunt pt eludarea contributiilor,ceea ce nu e corect! 

      pe partea cealalta,daca dai afara jumate din bugetari,aici includ si profesorii,lucrurile vor merge mult mai bine! 

      nu e posibil ca un elev in clasa a 11.12 sa aiba 7 ore pe zi ca sa aiba profesorul x si el catedra,simplificat la cel mult 4 ore obligatorii si apoi optional,sa faca elevul ce crede,ce il atrage,nu o programa rigida care nu ofera optiuni de aprofundare decat daca elegul CHIULESTE!

      CU PENSIILE SPECIALE ,impozitare progresiva tot ce trece de 4000 lei,iar o parte din bani sa subventioneze pretul medicamentelor,care sunt principala cheltuiala pt pensionari,mama cheltuieste peste 1000 lei pe medicamente,oproceduri,controa le lunar! 

    Vise,fata popii,vise.

    Hai sa începi de sus și vezi dacă mai apuci un mandat.???? 

    Motto:

    „Revoluţia a fost o iluzie. Fără discuţie. Ruşinea pe care o trăim acum. Pot să spun că sunt fericit într-o ţară condusă de Marcel Ciolacu? Asta e nenorocirea noastră.” 

    (Victor Rebengiuc, între teatru și Marcel Ciolacu) 

    In capul lui Marcel Ciolacu este o mare confuzie. De fapt Premierul Marcel Ciolacu are în vedere o reforma fiscală, prin împovărarea contribuabilului onest si a mediului de afaceri cu noi taxe si impozite care să aducă mai multi bani la buget pentru a reduce deficitul bugetar excesiv. 

    Numai că înainte de a aduce mai multi bani la buget trebuie oprit dezmătul si risipa resurselor financiare in sistemul bugetar. 

    Prin urmare, acest guvern al dezmătului si al risipei jecmăneste fără scrupule tot ce prinde începînd cu intreprinderile mici si mijlocii prin tot felul de biruri si taxe, în loc să procedeze la reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, prin reforme structurale profunde precum: 

    -Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania; 

    -Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală; 

    -În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte; 

    -Reducerea numărului de judeţe la 16, într-o primă etapă, apoi la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare; 

    – Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online. 

    Dintre toate cea mai importanta cale de reducere a risipei este reforma administrativ-teritorială care este una învechită și care costă mult prea mult, trebuie subliniat faptul că în prezent diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi aparatul administrativ este supradimensionat, fără să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară. 

    Uniunea europeana nu recunoaste caracterul de regiune decât dacă ai minimum 800.000 de locuitori, iar in România nici un judet nu indeplineste acest criteriu. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu esti considerat regiune si deci nu poti sa depui direct proiecte pentru accesarea de fonduri europene, nefiind eligibil. Din această cauză România pierde multi bani europeni fiindcă totul depinde de guvernul de la Bucuresti unde lucrurile se miscă foarte greu. 

    Există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de „regiune” in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene. 

    În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean. În România sunt 2862 de comune din care 2.390 au sub 5.000 de locuitori, 891 n-au nici măcar 2.000 de oameni. Avem 216 orașe din care 117 au sub zece mii de cetățeni. Au însă aparate birocratice stufoase care le conduc, în mai toate cazurile cu ajutor de la stat. 2.593 de localități au beneficiat în 2022 de fonduri din bugetul statului pentru a putea să funcționeze. Și așa se întâmplă în fiecare an. 

    In acest caz, Ilie Bolojan, președinte CJ Bihor vine cu urmatoarea solutie: „Primăriile care sunt gestionate prost ar trebui să fie lăsate să intre insolvență. Ori am avut de fiecare dată în acești ani ai guvernului în care primăriile care au acumulat arierate, au gestionat catastrofal activitatea au primit bani direct prin hotărâre de guvern la propunerea Ministerului de Finanțe pentru a li se șterge aceste datorii. Ori practic mesajul care este? Orice faceți cineva vă salvează”.

    Criza bate la ușă, bani în bugetul statului nu mai sunt, riscăm să pierdem finanțările europene pentru că nu suntem în stare să facem reduceri de personal și cheltuieli. 

    Din cauza cetatenilor de rind au ei probleme, nu din cauza mafiei care face evaziune fiscala !

    Banii în mana politicienilor sunt precum drogurile în mâinile adolescenților.

    Guvernul trebuie sa apare drepturile și libertățile cetățenilor nu sa își bage discreționar mana în buzunarele cetanilor captivi. Taxe ridicare rezulta în mai mare risipa, mai multa corupție. 

    Vrajeala!

    Gargara electorala.

    Delegatia FMI vine in vizita in Romania.

    Oare de ce?? 

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9752
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5471
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3043
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9437
Gram de aur (XAU)Gram de aur385.5996

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb