speakeri
Sorin Mihai Cîmpeanu
Ministrul Educaţiei
•“Avem la dispoziţie cele mai multe fonduri europene pentru educaţie de când am aderat la UE”
VIDEO
Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), ţara noastră are la dispoziţie 3,6 miliarde euro pentru sectorul educaţiei, cea mai mare sumă de care am putut beneficia de la aderarea noastră la Uniunea Europeană, arată ministrul Educaţiei Sorin Mihai Cîmpeanu. Conform domniei sale, banii urmează să fie direcţionaţi pe cinci direcţii: digitalizarea educaţiei (mult peste 1 miliard de euro), învăţământul dual (avem 330 milioane euro doar pentru realizarea a cel puţin zece campusuri de învăţământ dual, prin parteneriate între şcoală, universitate şi agentul economic), reducerea abandonului şcolar (se intenţionează creşterea cuantumului minim al bursei, dar la zece absenţe pe semestru elevul pierde dreptul la bursă), educaţia timpurie şi măsuri de infrastructură (acum, există 10.000 de laboratoare în toate şcolile din ţară şi este nevoie de achiziţonarea de echipamente care vor susţine digitalizarea, formarea de competenţe etc., dar şi de formarea cadrelor didactice pentru folosirea acestor laboratoare).
Flavia Popa
Secretar General, BRD - Groupe Société Générale
•“Eliminarea analfabetismului funcţional până în 2030 ar duce la triplarea PIB”
VIDEO
Eliminarea analfabetismului funcţional până în 2030 ar duce la triplarea PIB, a afirmat Flavia Popa, Secretarul General al BRD - Groupe Societe Generale, citând un studiu realizat de OECD. Aceasta a precizat: "Vorbim despre educaţie ca despre ceva esenţial. Îmi aduc aminte despre un studiu OECD: într-un scenariu optimist, în eventualitatea eliminării analfabetismului funcţional, până în 2030, impactul (pozitiv) pe termen lung pentru România este estimat la 296% din PIB. Asta înseamnă că în 2030, dacă ştim să ne facem treaba bine astăzi şi mâine, vom aveam o economia şi o Românie asemănătoare cu Germania şi Franţa. Vom fi acolo. Şi într-un scenariu moderat în care productivitatea muncii nu este influenţată direct de inovaţie, în eventualitatea în care din nou eliminăm analfabetismul funcţional, vom avea PIB-ul aproape triplat. Din această cauză este esenţială educaţia. Nu doar fiindcă ne place acest cuvânt, esenţial, ci pentru că fără educaţie nu se poate. Trebuie să înţelegem asta".
Mihaela Ştefan
Inspector Şcolar General, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti
•“Situaţia se prezintă îmbucurător, comparativ cu anul trecut”
VIDEO
Capitala stă foarte bine din punct de vedere al dotărilor necesare predării online, comparativ cu alte zone ale ţării, dar mereu este loc de mai bine. Mihaela Ştefan, Inspector Şcolar General, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, cunoaşte foarte bine aceste realităţi, inclusiv în ceea ce priveşte gradul de pregătire a profesorilor pentru noile provocări şi eforturile depuse de aceştia: "Suntem puşi în faţa unor provocări cu care nu ne-am confruntat niciodată, dar cărora le-am făcut faţă, zic eu, destul de bine. Vreau să-i felicit pe colegii mei profesori. Pandemia ne-a forţat să ne dezvoltăm competenţele necesare educaţiei online. Nimeni nu a ştiut de la început despre ce e vorba. Fiecare a încercat să se documenteze, să urmeze cursuri, să ceară sprijinul de la un coleg. În paralel am avut sprijin şi de la ministerul Educaţiei".
Nicoleta Munteanu
Vicepreşedintele CONAF, Managing Partner EURO INSOL şi Fondator Kids in Business
•“Şcolile private au înţeles importanţa educaţiei antreprenoriale în şcoală şi au introdus-o în programă”
VIDEO
Şcolile private au înţeles importanţa educaţiei antreprenoriale în şcoală şi au introdus-o în programă, a declarat Nicoleta Munteanu, vicepreşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), managing partner EURO INSOL şi Fondator Kids in Business. Aceasta a afirmat: "În anul 2019 a fost semnat de către Ministerul Educaţiei, CONAF şi FFPG, pactul pentru educaţie antreprenorială, potrivit căruia educaţia antreprenorială ar fi trebuit introdusă ca materie opţională la gimnaziu şi liceu începând cu anul 2020. Din păcate, a apărut acest eveniment neprevăzut în viaţa noastră, pandemia, care a întârziat acest proces. Însă, din fericire pentru noi, şcolile private au înţeles importanţa educaţiei antreprenoriale în şcoală şi au introdus-o în programă. Kids in Business este un program de educaţie antreprenorială care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani".
Răzvan Orăşanu
Preşedintele Asociaţiei “Ţine de Noi”
•“Strategia de digitalizare în educaţie este un eşec monumental”
VIDEO
Strategia de digitalizare a educaţiei este un eşec monumental, a spus Răzvan Orăşanu, preşedintele Asociaţiei "Ţine de Noi", care a subliniat că, în condiţiile în care 44% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeţi funcţionali, este greu să se vorbească despre alfabetizare digitală. Domnia sa a spus: "Avem un eşec de proporţii, un eşec monumental, un eşec eclatant, care este eşecul strategiei de digitalizare în educaţie. În opinia mea, strategia este un eşec pentru că, în primul rând, avem nişte şabloane de gândire pe care aş vrea să le demantelez din start. Primul şablon ţine de ideea că învăţământul online este temporar, şi în viitor ne vom întoarce la învăţatul faţă în faţă, ne vom agăţa tabletele în cui şi atunci nu va mai conta atât de mult digitalizarea. Uitaţi-o! Digitalizarea a venit, a cucerit toate sectoarele economiei şi va cuceri în următorii cinci ani de zile şi domeniul educaţional. Cei care nu vor «trece acest Rubicon al digitalului», ca să ajungă în zona de alfabetizare digitală, vor avea de suferit extrem de mult".
Gabriela Folcuţ
Director Executiv, Asociaţia Română a Băncilor
•“Este imperios ca educaţia financiară să devină o prioritate”
VIDEO
Procesul de elaborare a unei strategii de educaţie financiară este într-un stadiu foarte avansat, urmând ca, în acest an, draftul acestei strategii să fie pus în dezbatere publică, a anunţat Gabriela Folcuţ, Directorul Executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). Reprezentantul ARB a subliniat că, pentru realizarea acestui demers, în anul 2018 a fost încheiat un acord de colaborare între Banca Naţională a României, ARB, Autoritatea de Supraveghere Financară, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Finanţelor, care are două obiective - elaborarea strategiei de educaţie financiară şi crearea de programe comune de educaţie financiară.
Evelina Necula
Co-Founder & CMO Kinderpedia
•“Ne dorim o societate în care profesorii şi şcoala să fie repere de valoare”
VIDEO
Antreprenorii reprezintă vârful de lance al digitalizării sistemului de educaţie, iar acest lucru este demonstrat de ceea ce s-a întâmplat inclusiv în perioada crizei sanitare. Evelina Necula, Co-Founder & CMO Kinderpedia, a vorbit despre educaţia timpurie şi despre cum se pot pune bazele unei pregătiri solide: "Sunt multe de discutat despre educaţia timpurie. Echipa noastră reprezintă o soluţie completă pentru educaţie, o soluţie de comunicare şi management, care asigură şcolilor şi grădiniţelor întreaga infrastructură necesară pentru desfăşurarea activităţii atât la clasă cât şi în online. Fără doar şi poate suntem în continuare o excepţie, mă refer la miile de profesori din comunitatea noastră, dar nu numai, pentru că sunt şi alte soluţii care oferă exemple de bune practici. Trebuie să spun că ceea ce ne-a descumpănit, un pic, în ultima perioadă este inerţia cu care ne confruntăm".
Eduard Dumitraşcu
Preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City
•“PNRR-ul este o oportunitate unică pentru componenta de educaţie”
Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este o oportunitate unică pentru componenta de educaţie, a declarat Eduard Dumitraşcu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Smart City şi moderatorul conferinţei. Acesta a afirmat: "Dacă ne gândim la PNRR-ul care a fost aprobat ieri (luni - n.r.) prin documentul semnat la Bucureşti, dacă ne uităm la cum evoluează pandemia, cred că realizăm cu toţii ce înseamnă online-ul şi impactul digitalului în educaţie. (...) Avem foarte mulţi oameni din administraţia locală în ecosistemul nostru, în asociaţia noastră, foarte mulţi primari şi preşedinţi de consilii judeţene. Tuturor (cititorilor) le spunem că infrastructura şcolară este în îngrijirea primăriilor. Posibilitatea de a atrage fonduri prin PNRR este o oportunitate unică pentru România pentru componenta de educaţie şi este clar că este nevoie de o conlucrare. Este vorba în special despre capacitate de implementare. Banii chiar vin; lumea nu înţelege: PNRR-ul se va întâmpla. Cred că vom avea foarte multe idei şi foarte puţine proiecte. Aici vor avea autorităţile un rol foarte important, în generarea de proiecte şi nu doar de idei".