Conferinta BURSA Codul insolventei 2019Conferinta BURSA Codul insolventei 2019

ASOCIAŢIA "PRO-INFRASTRUCTURĂ" ATRAGE ATENŢIA ÎN PRIVINŢA UNOR MĂSURI NECESARE:"Autostrada A8 nu va deveni realitate fiindcă este prea scumpă"

R.R.
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii /

"Autostrada A8 nu va deveni realitate fiindcă este prea scumpă"

Asociaţia "Pro-Infrastructură" solicită optimizări de traseu şi structuri în cazul Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ, subliniind faptul că în lipsa unor astfel măsuri, Autostrada A8 nu va deveni, niciodată, realitate, fiindcă este prea scumpă, a transmis, ieri, Asociaţia "Pro-Infrastructură", printr-o postare pe pagina proprie de Facebook.

Asociaţia precizează: "În data de 5 februarie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos, în sfârşit, la licitaţie completarea studiului de fezabilitate (SF) al Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ.

Proiectantul va avea la dispoziţie maxim 30 de milioane de lei şi 14 luni pentru actualizarea SF şi alte 4 de asistenţă tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentaţiei de lucrări. Din păcate, nu este o veste bună, preţul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 de milioane de lei, atunci, faţă de doar 30 de milioane de lei, acum, pentru 210 km. Există ris­cul major să se facă rabat de la calitate sau, aşa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Piteşti, să se livreze doar o parte din servicii şi apoi să se rezilieze contractul".

În plus, Asociaţia "Pro-Infrastructură" menţionează că viteza de proiectare în zona de munte este de 120 km/h, rezultând soluţii tehnice extrem de costisitoare, adăugând în acest sens: "Cerem, insistent, optimizări de traseu şi structuri, precum şi implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă! Istoria Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Iaşi este una halucinantă, populată cu prea mulţi ageamii incompetenţi cu ambiţii prosteşti, care fug de răspundere, toţi perindaţi la conducerea CNAIR şi a Ministerului Transporturilor.

În 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei secţiuni ale autostrăzii (311 km), dar au fost făcute pe bani foarte, foarte puţini şi pe repede-înainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitaţia de lucrări. CNAIR a hotărât (corect) să le actualizeze, însă din trei licitaţii pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureş-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015".

Totuşi, spune Asociaţia, la începutul anului trecut, CNAIR a reziliat contractul, deşi nu era necesar sau oportun.

Cătălin Urtoi, vicepreşedintele organizaţiei "Împreună pentru A8", a declarat, ieri, pe Facebook, că mâine, asociaţiile civile care militează pentru construirea A8 vor fi prezente la Bucureşti, în faţa Guvernului, ca să atragă atenţia Executivului "că nu respectă o lege" (n.r. Legea privind aprobarea obiectivului de investiţii Austostrada Iaşi - Târgu Mureş).

Amintim că în data de 4 februarie 2019, Ministerul Trans­porturilor a informat: "Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis către ministerul de resort textul propus pentru a fi inclus ca articol distinct în Legea Bugetului de Stat pentru anul 2019, în vederea asigurării bugetului pe anul curent aferent elaborării documentaţiilor tehnico- economice pentru obiectul de investiţie Autostrada Unirii-tronsonul Târgu Mureş-Târgu Neamţ, care este repartizat astfel: credite de angajament 2019: 37.380 mii lei; credite bugetare 2019: 9.309 mii lei. În prezent, CNAIR SA a finalizat documentaţia de atribuire aferentă licitării contractului de servicii privind completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ".

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cybersecurity Romania 2019

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
Apanova
Erfi

ENGLISH SECTION

more articles

Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.roRoEnergyOlimpiada ONU 2019
Cabinet de avocat