FRANÇOIS COSTE, PREŞEDINTELE CCIFER: "Companiile franceze au găsit în România o sursă de creştere pe o piaţă europeană nesaturată"

Ramona Radu
Companii /

François Coste

François Coste

Viorica Dăncilă: "Schimburile comerciale franco-române au depăşit, anul trecut, 9 miliarde de euro" 

Companiile cu capital francez au găsit în România o sursă de creştere pe o piaţă europeană nesaturată, a afirmat, astăzi, în cadrul Forumului economic "Poveştile care schimbă jocul", organizat de Camera Franceză de Comerţ şi Industrie din România (CCIFER) şi de comitetul român al Consilierilor de Comerţ Exterior ai Franţei (CCEF), François Coste, preşedintele CCIFER.

Domnia sa a declarat: "Numeroasele companii cu capital francez prezente aici au găsit în România o sursă de creştere pe o piaţă europeană nesaturată, preferinţa publicului românesc pentru numeroasele mărci franceze fiind o dovadă a succesului lor aici. Companiile franceze au mai găsit o sursă de competitivitate globală, producând aici, cu ajutorul a numeroase talente româneşti, o parte din valoarea adăugată în industrie sau în servicii. În schimb, companiile franceze au adus României capital (Franţa este a treia sursă de capital străin), 125.000 de locuri de muncă directe, o contribuţie puternică la internaţionalizarea şi la creşterea în gamă a economiei româneşti. Prin achiziţiile lor, prin acordurile de producţie, prin joint ventures, investitorii francezi au contribuit la dezvoltarea companiilor cu capital autohton".

Conform domniei sale, forumul are drept obiectiv şi reiterarea priorităţilor pe termen scurt care fac obiectul dialogului dintre comunitatea economică franceză şi autorităţile române, respectiv: reducerea tensiunilor de pe piaţa muncii; modernizarea infrastructurii de transport, sănătate şi educaţie; simplificarea interacţiunii cu statul; previzibilitatea şi stabilitatea reglementărilor legislative; afirmarea României în UE (UE fiind pentru toate statele membre o sursă unică de finanţare şi stabilitate, care trebuie maximizată).

ES Michèle Ramis, Ambasadoarea Franţei în România, a arătat că cele trei obiective majore ale forumului vizează renunţarea la clişeele şi ideile preconcepute despre România şi Franţa, subliniind bogăţia şi dinamismul relaţiei economice actuale; o trecere în revistă a oportunităţilor şi provocărilor economice cu care se confruntă România şi perspectivele care rezultă de aici pentru companii; valorificarea sectoarelor promiţătoare care ar putea stimula crearea de parteneriate reciproc avantajoase pentru Franţa şi România, în special în domenii precum: inovaţia, digitalizarea, agricultura şi oraşul viitorului.

Premierul României a fost, de asemenea, prezent la forum.

Viorica Dăncilă a precizat că firmele franceze sunt, în continuare, binevenite şi sunt încurajate să investească în România, în condiţiile în care potenţialul mediului de afaceri este încă mare. Premierul a anunţat că, astăzi, în România există peste 3.000 de firme franceze care generează circa 120.000 locuri de muncă directe, relatează News.ro.

Viorica Dăncilă a precizat: "Cu toţii am putut asista, în ultima perioadă, la un adevărat reviriment economic în relaţia bilaterală, cu numeroase proiecte de succes care au contribuit ca schimburile comerciale franco-române să depăşească, anul trecut, cifra de 9 miliarde de euro".

Domnia sa a subliniat că Franţa se situează, în prezent, pe locul 3 între ţările de destinaţie a produselor româneşti şi pe locul 6 între ţările de provenienţă a importurilor.

"În acest context deosebit, doresc să salut prezenţa investiţiilor franceze în România, care sunt dovada vie că România este un loc propice pentru mediul de afaceri. Totuşi, pot să spun că potenţialul mediului de afaceri este încă mare, iar dumneavoastră sunteţi în continuare bineveniţi şi vă încurajez să investiţi în România", a spus Dăncilă.

Totodată, pe durata mandatului Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, România este puternic angajată, alături de Franţa, să contribuie la consolidarea proiectului european, la convergenţa şi coeziunea socio-economică, precum şi la aprofundarea integrării în cadrul Uniunii Europene, potrivit premierului.

Liudmila Climoc, Orange România: "Investiţiile Orange în România au depăşit 3,5 miliarde de euro, în ultimele două decenii"

La forum au participat şi reprezentanţi ai unor companii franceze prezente pe piaţa românească.

Astfel, Liudmila Climoc, director executiv Orange România, a arătat că investiţiile Orange în România au depăşit 3,5 miliarde de euro pe parcursul ultimelor două decenii.

Orange se aşteaptă ca ponderea sectorului IT şi telecom în PIB să se dubleze în câţiva ani, transmite Agerpres.

Liudmila Climoc a precizat: "Evoluţia pieţei telecom din România este una efervescentă. Noi suntem pe piaţa din România din 1997, deci de 22 de ani. Cum am stabilit performanţe aici? În primul rând, datorită stabilităţii macroeconomice, creşterii şi potenţialului de creştere economice, unde în continuare vedem potenţial şi pentru viitor. Am văzut doar în primul trimestru din acest an o creştere economică de 5%, iar una dintre contribuţiile principale este piaţa IT&C, de aproape 11%. Aşteptăm ca ponderea sectorului IT şi telecom în PIB să se dubleze în câţiva ani (...) Ponderea Orange în investiţii în România reprezintă peste 3,5 miliarde de euro pe parcursul ultimelor două decenii şi vedem necesitatea de a investi şi în continuare. Rolul nostru îl vedem nu numai în asigurarea conectivităţii, ci şi în scăderea decalajului digital prin aducerea internetului la cât mai multă populaţie. Astăzi acoperim peste 97% din populaţie cu internet 4G".

Christophe Dridi, Automobile Dacia şi Groupe Renault România: "Industria auto reprezintă una dintre cele mai importante forţe economice ale României, cu o contribuţie de 14% în PIB şi de 26% în exporturi"

Industria auto reprezintă una dintre cele mai importante forţe economice ale României, cu o contribuţie de 14% în PIB şi de 26% în exporturi, a afirmat Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi Groupe Renault România.

Domnia sa a precizat: "Industria auto în România reprezintă 14% din PIB şi contribuie cu 26% la exporturi. E cea mai mare industrie a României, una dintre principalele forţe economice ale ţării. Trebuie să o considerăm o pepită, să o menţinem şi să o dezvoltăm. În acest an sărbătorim 20 de ani de la privatizarea Dacia şi suntem foarte bucuroşi pentru asta. Am investit 3 miliarde de euro, în cei 20 de ani de activitate. În următorii trei ani vom investi cam 800 de milioane de euro în România. Astăzi, Dacia are primul SUV vândut la persoanele fizice în Europa. De asemenea, Sandero se află pe primele locuri în clasamentele de profil din Europa la vânzările către persoane fizice.

În acelaşi timp, oficialul francez a menţionat, citat de Agerpres, faptul că producătorul auto are nevoie, atât de furnizori mondiali, cât şi de cei locali pentru a-şi promova şi vinde produsele.

Christophe Dridi a adăugat: "Avem deopotrivă furnizori mondiali care au venit lângă noi. Avem nevoie de ei, de experienţa lor, de cunoştinţele lor şi de volume de producţie pe care noi le putem asigura. De asemenea, avem nevoie de furnizori locali, pentru că trebuie să fim competitivi, agili. Dacia este parte a Grupului Renault de 20 de ani, iar anul trecut am sărbătorit 50 de ani de la prima Dacie. În plus, acum suntem mândri că stopurile de la Duster sunt făcute la Elba, iar în faza a doua a Duster, farurile vin de la Valeo din Timişoara. Fie că vorbim despre furnizori mondiali sau locali, vreau să vă spun că aceştia au nişte standarde ridicate".

Compania pregăteşte noi modele, a declarat, ieri, Christophe Dridi pentru News.ro. Domnia sa a subliniat că din septembrie 2020 va majora producţia fabricii la 400.000 de maşini, printr-o investiţie de 100 milioane euro.

Domnia sa a adăugat: "Noi investim 75 milioane euro, iar subvenţia din partea Guvernului este de 25 milioane euro. Ne va permite să producem, anual, mai mult cu 50.000 de maşini şi vom angaja 300 de persoane".

Franţa este cea mai mare piaţă de export pentru Dacia, urmată de Germania, Italia, Spania, Turcia, Maroc, Algeria şi Marea Britanie.

François Bloch, BRD Groupe Societe Generale: "Investim în start-up-uri interne şi externe pentru a crea noi soluţii digitale"

La rândul său, François Bloch, directorul general al BRD Groupe Societe Generale, a afirmat: "În condiţiile în care finanţarea este arma cea mai importantă în creşterea investiţilor pe termen lung şi dezvoltarea economică, BRD vine cu finanţări de 31 de miliarde de lei pentru economia României, ceea ce înseamană 10-15% din totalul finanţărilor din economia românească. Investim în start-up-uri interne şi externe pentru a crea noi soluţii digitale şi a genera inovaţie. Punem accent pe formarea şi educarea financiară, educaţia financiară în România fiind un subiect pe care îl abordăm cu tinerii. Lucrăm deja cu 20 de oraşe şi 12 universităţi".

Bogdan COCIAN, CEO Elba: "Banatul a devenit un Silicon Valley al Europei"

Bogdan Cocian, CEO Elba, a afirmat, totoodată: "Obstacolele pe care le-am întâlnit cel mai des au fost rezistenţa în faţa schimbării şi diferenţele culturale. De aceea e bine să gândim în termeni de parteneriat colaborativ pe termen lung care să aibă la bază inteligenţa emoţională aplicată în afaceri. Revoluţia digitală în momentul de faţă schimbă totul, de la administraţia publică şi modernizare, până la cele mai nebănuite sectoare: asigurări, banking, IT&C, automotive, chiar şi modelul de proprietate. Toate acestea sunt în acelaşi timp şi oportunităţi extraordinare. (...) Nu mai suntem o ţară ieftină. Nu mai suntem o ţară low cost. Un brand românesc trebuie să dea dovadă de agilitate şi inovaţie pentru a putea penetra piaţa internaţională. Astăzi regiunea Banat a devenit un adevărat Sillicon Valley la nivel european".

Jean Richard de Latour, Carrefour Romania: "Tinerii agricultori români care investesc în agricultura ecologică trebuie sprijiniţi"

Jean Richard de Latour, CEO Carrefour Romania a precizat, în cadrul forumului: "Două dintre cheile succesului Carrefour în România sunt calitatea personalului şi calitatea ecosistemului IT şi digital. Ele ne-au permis dezvoltarea unor forme de dialog cu clientul în premieră. Capacitatea de a face business cu ajutorul noilor tehnologii este unică. (...) Actorii din retail au un rol major în susţinerea furnizorilor locali. Întreţinem un dialog constant cu fermierii şi promovăm proiecte de susţinere a agriculturii ecologice care are un potenţial imens în România. Un astfel de proiect este «Creştem România BIO» care a atras interesul a peste 200 de fermieri dintre care 65 au şi demarat acest program. Sunt impresionat de tinerii agricultori care investesc în România şi dezvoltă acest nou tip de agricultură. Ei trebuie sprijiniţi pentru că este nevoie de trei ani de conversie către agricultura ecologică".

Forumul organizat de CCIFER a reunit la Bucureşti 46 de lideri români şi francezi din domenii economice cheie, care vor confrunta stereotipurile inter-culturale prin retrospectiva ultimilor 30 de ani de cooperare franco-română şi perspectiva economiei viitorului bazată pe inovaţie, tehnologie şi cooperare trans-frontalieră.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Invatamantul profesional dual - solutie pentru forta de munca
BIG FOUR
smart city industry awards 2019
PODUL DE LUT
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS