Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat, astăzi că sectorul privat, atât de defăimat de unii politicieni tributari reflexelor comuniste, autoritariste, merită apreciat pentru angajamentul de a fi tot mai prezent în viaţa comunităţii.
"Sectorul privat, atât de defăimat mai nou de unii politicieni tributari reflexelor comuniste, autoritariste, merită apreciat pentru angajamentul de a fi tot mai prezent în viaţa comunităţii şi de a suplini nevoi pe care actuala guvernare pur şi simplu le ignoră", a afirmat Klaus Iohannis, potrivit News.ro.
El a spus că, din experienţa sa de dascăl, ştie că hotărâtoare pentru succesul adultului de mâine este interacţiunea dintre elev şi profesor.
"Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-şi dezvolte abilităţile şi să devină performant reprezintă esenţa acestei profesii de care, recunosc, sunt încă puternic ataşat şi care este foarte importantă pentru viitorul societăţii noastre", a adăugat Iohannis.
Preşedintele a vorbit despre proiectul "România educată" şi despre principalele idei exprimate în cadrul dezbaterilor: "Din toate discuţiile pe care le-am avut au reieşit mai multe deziderate clare, precum nevoia de a susţine cadrele didactice printr-un proces riguros de selecţie, dar şi prin formare iniţială şi formare continuă de calitate, cu o pronunţată expunere la medii diverse de învăţare. Vorbim apoi de nevoia dascălilor de fi sprijiniţi prin mentorat şi de a nu mai fi împovăraţi de excesul birocratic care ajunge, de exemplu, să condiţioneze promovarea de pregătirea unor stufoase dosare cu acte. Ce a mai reieşit din dezbateri este şi necesitatea unor echipe funcţionale şi suficiente de consilieri şcolari, care să vină în sprijinul cadrelor didactice. Dascălii au nevoie de acces uşor la specializări suplimentare şi de diversificarea rolurilor pe care le pot adopta în şcoli. Nu în ultimul rând, cei care au performanţe trebuie să fie răsplătiţi, iar cei care nu fac cinste acestei profesii să părăsească sistemul de educaţie".
Şeful statului a subliniat că, în orice discuţie despre îmbunătăţirea calităţii procesului educaţional, cadrele didactice trebuie privite ca un partener-cheie şi nu ca un actor pasiv, supus dispoziţiilor sau deciziilor statului de la nivel central.