MiniCRM, unul dintre principalii furnizori de soluţii software de customer relationship management (CRM) dedicat IMM-urilor din România a registrat anul trecut o creştere de 35% de în România. Fondată în Ungaria şi cu acoperire europeană, MiniCRM are o prezenţă de 9 ani pe piaţa locală cu servicii CRM SaaS care ajută organizaţiile să eficientizeze procesele, să construiască relaţii cu clienţii, să îmbunătăţească serviciile pentru clienţi, să crească vânzările, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Evoluţia MiniCRM în România are la bază eforturile proprii de marketing în contextul dat de tendinţa de profesionalizare a afacerilor, creşterea numărului de IMM-uri şi a competiţiei între acestea, precum şi disponibilitatea finanţărilor europene pentru digitalizare. În România sunt active 566.000 IMM-uri, în timp ce în Ungaria - cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mic şi o populaţie de două ori mai mică - are 722.000. În ciuda acestei diferenţe, cele două pieţe au probleme similare privind creşterea eficienţei, digitalizarea şi depăşirea vechilor obiceiuri, potrivit comunicatului.
"Peisajul IMM-urilor din România şi Ungaria este similar şi prin faptul că, după pandemie, multe companii au dispărut în abis, incapabile să se adapteze la un mediu în schimbare, care a rămas în continuare volatil,", a declarat directorul general MiniCRM Csaba Racz. IMM-urile locale înregistrează probleme adiţionale specifice legate de de muncă, disponibilitatea personalului calificat şi managerilor cu experienţă.
Potrivit companiei, extinderea bazei de clienţi reprezintă o dificultate majoră pentru IMM-uri, similar cu restul Europei, în principal din cauza întârzierii în adoptarea unui management modern, care poate fi totuşi catalizat de competiţie şi finanţări, se menţionează în comunicat.
"Deşi România nu este o piaţă mică în sine, tot mai IMM-uri caută oportunităţi de creştere luând în considerare potenţialul internaţional. Această atitudine include nu doar analiza şi evaluarea altor pieţe, privind posibilitatea prezenţei, ci şi căutarea soluţiilor de management pe un orizont mai larg. În plus, cele aproape 350 mil. EUR disponibile pentru digitalizarea IMM-urilor prin PNRR face foarte atractivă tranziţia afacerilor la instrumente moderne de management şi vânzări", a completat executivul MiniCRM.
Deschiderea internaţională nu mai reprezintă apanajul exclusiv al firmelor mari - companiile cu peste 50 de angajaţi reprezintă 10% din clientela MiniCRM din România. Însă majoritatea utilizatorilor de pe piaţa locală sunt actori mici, cu 3-50 angajaţi, care vad într-un instrument CRM (Customer Relationship Management) o necesitate pentru transparenţă, planificare, predictibilitate, stabilitate şi prin profesionalizarea relaţiilor.
MiniCRM oferă o soluţie modulară şi personalizabilă, cu o funcţionalitate eficientă şi o gamă largă de accesorii, adaptată pentru disponibilitatea financiară a IMM-urilor. Una dintre cele mai importante caracteristici ale MiniCRM constă în atribuirea de responsabilităţi specifice fiecărui client şi fiecărei sarcini, vizibile pentru toţi membrii echipei, ceea ce face ca munca în echipă să fie mai coerentă, mai eficientă din punct de vedere al timpului şi mai transparentă şi vizibil în timp real.
Acestea sunt completate de flexibilitatea de integrare, cum este de exemplu includerea Smartbill şi Whatsapp în platformă, la solicitarea clienţilor. Alături de gestionarea ordonată a clienţilor şi automatizarea, funcţionalităţile şi modelul MiniCRM au ca rezultat creşterea productivităţii, eficientizarea resurselor şi reducerea erorilor.