Conferinţa BURSA Dezvoltarea RomânieiConferinţa BURSA Dezvoltarea României

POLIŢIA AERIANĂ ROMÂNĂ PRINDE CONTURAvioanele F16 - pregătite pentru apărarea spaţiului naţional aerian

George Marinescu
Ziarul BURSA #Miscellanea /

Avioanele care au rămas la sol de Ziua Naţională sunt gata de zbor. Conform lui Gabriel Leş, ministrul Apărării Naţionale, astăzi are loc operaţionalizarea serviciului naţional de Poliţie Aeriană F-16. Până acum, Forţele Aeriene Române efectuau acest serviciu cu avioanele MIG 21 LanceR. În urma incidentului de anul trecut, de la Baza Borcea, în care un pilot a decedat în urma prăbuşirii unui MIG 21 LanceR, o perioadă de timp serviciul de poliţie aeriană a fost asigurat de o escadrilă din cadrul forţelor aeriene britanice, de aparate aparţinând forţelor aeriene canadiene şi americane.

Gabriel Leş a declarat, conform Agerpres: "Vom operaţionaliza această escadrilă pentru poliţia aeriană, deocamdată sub comandă naţională, urmând ca în următoarele luni să se facă şi sub comanda NATO".

Misiunile serviciului de poliţie aeriană s-au înmulţit în ultimii ani, după ce Federaţia Rusă a anexat provincia ucraineană Crimeea, iar avioanele armatei ruse au survolat în mai multe rânduri spaţiul aerian al ţării noastre din zona Mării Negre.

În afara operaţionalizării serviciului de poliţie aeriană, în această perioadă continuă programul de înzestrare a forţelor aeriene.

Gabriel Leş a precizat: "Programele noastre de înzestrare prevăd şi au toate aprobările, inclusiv în CSAT, pentru încă un complet de 48 de avioane F16 care trebuie să intre în înzestrarea Armatei Româ­niei, pentru că cele 12 pe care le avem în acest moment reprezintă doar faza întâi. Necesarul nostru de avioane de luptă este mult mai mare".

Potrivit ministrului de resort, negocierile pentru achiziţionarea acestor avioane de luptă sunt avansate, fiind trimise deja în Portugalia documentele pentru livrarea a încă cinci aparate F16. Ministrul Apărării Naţionale susţine că în negocierile pe care le are cu guvernul SUA s-a discutat şi despre necesitatea achiziţionării unui avion nou, în cazul în care preţul unui avion second hand modernizat se apropie de cel al unui aparat nou.

Gabriel Leş a spus: "Atunci când discutăm despre un avion second hand modernizat nu discutăm ca şi despre o maşină second hand de zece ani căreia îi faci un pic de reparaţie. Avionul este cu totul altceva: motorul este nou, avionica este ultramodernă, fuzelajul este modernizat şi respectă anumite criterii pe care producătorul le-a pus la un moment dat. Deci nu discutăm despre nişte avioane second hand care sunt hârburi, cum vedem tot felul de explicaţii în presă, la un moment dat, în anumite medii online. Discutăm de avioane extrem de capabile care sunt foarte aproa­pe de ceea ce înseamnă un avion nou. Bineînţeles că un aspect important este şi preţul. Iar dacă acesta este aproape de cel al unui avion nou, atunci am putea să îl cumpărăm pe cel din urmă".

Oficialii de la Bucureşti aşteaptă răspunsul americanilor cu privire la eventualitatea achiziţionării unor avioane noi, iar în funcţie de acesta se va lua o decizie cu privire la condiţiile în care va continua programul de înzestrare cu aparatele F16.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cybersecurity Romania 2019

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Deleanu
ApanovaAdvertisement
Comercianti de Diamante
PODUL DE LUT
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS