Salt Bank a depăşit pragul de 700.000 de clienţi şi se apropie de două miliarde de lei în active, confirmând că un model construit de la zero, pe tehnologie modernă şi cu promisiunea unui „banking cum vrei tu”, poate seta unul dintre cele mai rapide ritmuri de creştere şi adopţie din industria bancară, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Dezvoltarea rapidă a băncii a venit cu un ritm accelerat şi pentru echipa de „săltăreţi”. În prezent, Salt are 429 de angajaţi, dintre care 31% în IT şi 35% în zona de business. Iar la nivel de diversitate, banca bifează încă un obiectiv: mai mult de jumătate dintre angajaţi sunt femei. Deşi top managementul însumează peste 100 de ani de experienţă în banking şi peste 25 de ani în tehnologie, Salt reuşeşte să menţină o medie de vârstă de 35 de ani în companie.
Salt s-a poziţionat între fintech-uri şi băncile tradiţionale, îmbinând flexibilitatea digitală cu siguranţa unei instituţii bancare. Această abordare i-a permis lansarea lunară de funcţionalităţi sau produse relevante.
Anul a început cu instrumente de gestionare financiară, Pay Bill, Automatic Saver şi Subscription Manager, care i-au ajutat pe clienţi să îşi plătească facturile rapid, să economisească automat şi să îşi gestioneze subscripţiile dintr-un singur loc.
Au urmat primele produse de asigurare pentru maşină, Asistenţă Rutieră şi RCA, completate ulterior de posibilitatea de a achita RCA în rate direct din aplicaţie - o funcţionalitate care ne face unici pe piaţa bancară.
În paralel, creditul de nevoi personale a devenit unul dintre produsele preferate ale clienţilor: peste 10.000 de credite acordate până acum, cu o valoare medie de 35.000 lei, şi o viteză de acordare de 2 minute şi 21 de secunde din momentul aplicării până la „cash in”.
Tot anul acesta, Salt a introdus două premiere. Call Monitor, funcţionalitate prin care clienţii pot verifica în aplicaţie dacă la telefon se află cu adevărat unul din operatorii din Care Center-ul Salt. Şi, Help Mama, o funcţionalitate în premieră internaţională prin care banca schimbă rolurile în familie, iar copilul adult devine protector al părintelui senior sau al oricărei pesoane dragi vulnerabile în faţa fraudei bancare.
Spre final de an, banca a extins produsul de investiţii, oferind acces la acţiuni şi ETF-uri internaţionale, începând de la doar 1 euro. Astfel, Salt face un pas important în democratizarea investiţiilor, care devin accesibile oricui, de la cei mai experimentaţi investitori până la cei aflaţi la început de drum.
Mai mult, Salt este în prezent singura bancă din ţara noastră care oferă acces simultan atât la piaţa locală, prin fonduri mutuale româneşti, cât şi la pieţe globale, direct din aplicaţie. Până acum, prin Salt au fost plasate peste 30.000 de ordine de tranzacţionare, cel mai mare fiind în valoare de 450.000 lei, iar valoarea medie a portofoliului a ajuns la 5.300 lei per client.
Salt Business, lansat tot în 2025, a devenit rapid o soluţie de referinţă pentru antreprenorii solo care vor să aibă banca la îndemână, inclusiv atunci când vine vorba de mini-businessul lor. În prezent, 80% dintre clienţii business sunt activi, iar unul din patru utilizează Invoices, sistemul de facturare integrat cu SPV, disponibil direct în aplicaţie.
Chiar dacă, în acest moment, aplicaţia permite înrolarea doar a mini-businessurilor cu un singur administrator, cea mai mare încasare realizată prin Salt Business a depăşit 1,15 milioane lei.
În plus, banca este folosită atât pentru cheltuielile de zi cu zi, cum ar fi tranzacţiile în supermarketuri, metrou sau ride sharing, cât şi pentru pasiuni: de la gaming, până la călătorii exotice. Şi există şi o dimensiune emoţională: Salt a devenit un mod prin care clienţii îşi exprimă iubirea. Faţă de 2024, Salt a înregistrat de şapte ori mai multe tranzacţii care includ mesaje de „te iubesc” şi „îmi e dor de tine”.
Toate aceste dezvoltări, care fac bankingul mai simplu, au făcut ca Salt să se află astăzi în buzunarele românilor din toată ţara, nu doar în oraşele mari. Raportul de gen s-a echilibrat de la 70% bărbaţi şi 30% femei, a ajuns la 62% bărbaţi şi 38% femei.





























































Opinia Cititorului