TRANSPORTATORII DIN ŢARA NOASTRĂ SUNT NEMULŢUMIŢIParlamentul European a adoptat Pachetul Mobilitate 1

GEORGE MARINESCU
Ziarul BURSA #Politică #Transporturi /

Parlamentul European a adoptat Pachetul Mobilitate 1

Augustin Hagiu, preşedinte FORT: "Firmele occidentale reuşesc să facă legea în Europa şi în acest domeniu în care transportatorii români erau printre cei mai competitivi de pe piaţă" 

Operatorii de transport din ţara noas-tră sunt dezamăgiţi de faptul că membrii Parlamentului European au adoptat, ieri, Pachetul Mobilitate 1.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Trans-port (FORT) a declarat pentru Ziarul BURSA: "Întregul proces prin care s-a ajuns aici a fost deficitar la toate capitolele. Nu am avut nicio şansă cu fos-tul ministru al transporturilor, Lucian Şova, care, la reuniunea miniştrilor de resort, s-a abţinut de la vot în Consiliul UE privind acest pachet legislativ. Şmecheri şi determinaţi, vest-europenii au reuşit să impună punctul lor de vedere. Firmele occidentale reuşesc să facă legea în Europa şi în acest domeniu în care transportatorii români erau printre cei mai competitivi de pe piaţă. Se pare că respectarea normelor Tratatului Uniunii Europene privind libertatea de mişcare şi alte libertăţi fundamentale nu mai interesează pe nimeni şi că există o luptă pe viaţă şi pe moarte pentru ca agenţii economici din estul UE să nu mai ridice capul. A venit timpul să înţelegem că aşa se joacă lucrurile la nivel european şi poate ar fi bine să cerem egalitate deplină în toate domeniile pentru toţi cetăţenii Uniunii".

Liderul FORT a menţionat că, în perioada următoare, va milita pentru egalizarea europeană a salariilor şoferilor de transport rutier de marfă la nivelul salarial oferit în Germania, de 8,5 euro pe ora de condus, precum şi la egalizarea tarifelor de transport pe care companiile multinaţionale vor fi obligate să le plătească. Augustin Hagiu ne-a spus că este inadmisibil ca aceleaşi hypermarketuri să fie de acord cu plata altor tarife transportatorilor de marfă din ves-tul Uniunii Europene, iar în România să impună un preţ derizoriu la transportul aceloraşi mărfuri.

Nemulţiţi de adoptarea Pachetului Mobilitate 1 sunt şi operatorii din cadrul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) care susţin că ieri a fost "joia neagră pentru transportul rutier din România".

În urma votului de ieri, UNTRR solicită preşedinţiei române a Consiliului Uniunii Europene să nu iniţieze procedura de trialog - Comisia Europeană-Consiliul UE-Parlamentul European - privind Pachetul Mobilitate 1, întrucât ar facilita astfel distrugerea transportului rutier de mărfuri din ţara noastră. Operatorii din transportul rutier de mărfuri solicită deputaţilor europeni din ţara noastră să conteste măsurile de procedură ale Parlamentului European prin care a fost posibilă aprobarea Pachetului Mobilitate 1. Ei cer totodată autorităţilor de la Bucureşti să aplice imediat măsuri adminis-trative care să asigure reciprocitatea tratamentului aplicat în prezent de statele din Europa de Vest transportatorilor români.

Raportul privind accesul la profesie şi accesul la piaţa de transport rutier de marfă în UE a fost aprobat cu 371 de voturi pentru, 259 de voturi împotrivă şi 13 abţineri, raportul privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier a fost aprobat cu 317 de voturi pentru, 302 de voturi împotrivă şi 14 abţineri, iar raportul privind timpii de conducere şi de odihnă a fost aprobat şi el cu majoritate de voturi.

UNTRR susţine că măsurile cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al statelor membre din vestul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul Uniunii.

Operatorii din ţara noastră afirmă că noile măsuri adoptate vor conduce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaţionale în Europa de Vest de către firme din România şi în Europa de Est.

Una dintre măsurile ce urmează a fi aplicate se referă la regulile detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii.

De asemenea, se restricţionează cabotajul prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul.

Alte reguli interzic efectuarea perioa-dei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, stabilesc întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse după numai trei săptămâni pe drum, şi introduc obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS