Votul pe legea bugetului, condiţionat de parlamentarii ALDE

George Marinescu
Ziarul BURSA #Politică #Construcţii /

Proiectul de buget de stat pentru anul 2019 a stârnit nemulţumirea colegilor din ALDE din coaliţia de guvernare. Senatorii şi deputaţii din formaţiunea politică al cărei preşedinte este Călin Popescu-Tăriceanu susţin că nu vor vota bugetul de stat, dacă Guvernul nu renunţă la aplicarea unor dispoziţii din OUG 114/2018 şi dacă nu se găseşte o soluţie pentru rezolvarea situaţiei cu care se vor confrunta unele primării ale căror bugete ar urma să fie reduse.

O parte dintre aleşii ALDE doresc ca în buget să fie prinse şi realizarea unor proiecte de infrastructură mare. Daniel Olteanu, vicelider al Grupului ALDE de la Camera Deputaţilor, atrage atenţia că drumul de mare viteză Tişiţa - Albiţa trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, în Legea bugetului pe 2019, investiţia reprezentând singura şansă a românilor din stânga Siretului de a nu mai fi pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte nivelul de trai.

Deputatul ALDE afirmă că argumentele pentru finanţarea obiectivului prin bugetul din acest an rezultă din mii de pagini de documente, adrese, interpelări şi studii realizate şi consultate, şi că aceste argumente nu pot fi combătute de nicio autoritate sau instituţie.

În cadrul unei declaraţii în plenul Parlamentului, Daniel Olteanu a precizat că votul său pe legea bugetului de stat va depinde exclusiv de modul în care va fi privită Autostrada Tişiţa - Albiţa, despre care spune că este "ultimul tren spre dezvoltare al judeţului Vaslui".

Autostrada Albiţa - Huşi - Tişiţa - Buzău - Bucureşti - Giurgiu figura la poziţia 11 în "Lista proiectelor prioritare, identificate de România împreună cu Uniunea Europeană", proiecte care urmau să fie realizate până în anul 2015. Aşa scrie în Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, lege care nu a fost pusă în aplicare până acum.

Comisia Europeană susţine că secţiunea Tişiţa (Focşani) - Albiţa, aflată pe reţeaua TEN-T globală din Româ­nia, "este eligibilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020".

Daniel Olteanu a spus: "În acest moment, România are 215 km de autostradă cu fonduri de la bugetul de stat, ZERO în Moldova. Este un abuz la adresa celei mai sărace regiuni a Uniunii Europene, cea din stânga Siretului, să fie un contributor net în ceea ce priveşte resursele naţionale şi alocarea lor pentru construcţia de autostrăzi, fără a fi beneficiar, când abordarea ar trebui să fie exact invers. Ultimele date de la Direcţia Generală a Vămilor sunt absolut concludente: în nouă ani, traficul rutier de la punctul de trecere a frontierei Albiţa s-a triplat, ajungând la peste 800.000 vehicule în 2017. În plus, numărul camioanelor care au tranzitat vama Albiţa este mai mare decât în cazul tuturor celorlalte puncte de trecere a frontierei de pe graniţa de Est, luate împreună! Concluzia e una singură: tronsonul Albiţa - Tişiţa este, de departe, principala rută de transport auto a mărfurilor spre şi dinspre frontiera estică a României, cu mare potenţial de accelerare".

Deputatul ALDE susţine că, până acum, doar 1% din fondurile pentru marile proiecte în infrastructură ale Ministerului Transporturilor au fost cheltuite în Moldova. El menţionează că 37 miliarde lei reprezintă valoarea marilor proiecte de infrastructură finanţate prin POIM 2014 - 2020, dar niciun proiect nu este în Moldova, în timp ce Transilvania şi Bucureşti primesc 97% din cei 37 miliarde lei.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS