Peste 200 de milioane de europeni folosesc lunar platforma TikTok, în creştere de la 175 de milioane anul trecut, potrivit unui comunicat al companiei. În ţara nostră, numărul utilizatorilor activi a ajuns la 9,1 milioane.
Extinderea comunităţii are impact economic semnificativ: potrivit unui studiu Oxford Economics, activitatea IMM-urilor pe TikTok a contribuit cu 4,8 miliarde euro la economiile Germaniei, Franţei, Italiei, Ţărilor de Jos şi Belgiei şi a susţinut peste 51.000 de locuri de muncă. În România, afaceri mici, precum laboratorul de cofetărie al lui @elianmita, au transformat succesul online în creştere reală a vânzărilor.
Platforma devine şi un vector cultural şi social, prin parteneriate cu evenimente majore (Festivalul de la Cannes, Turul Franţei, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu) şi prin iniţiative educaţionale (#BookTok, fluxul STEM, campanii media şi proiecte CSR locale).
„Comunitatea noastră europeană creşte constant, iar impactul TikTok este vizibil în economie, cultură şi societate. Ideile s-au transformat în cariere, pasiunile în afaceri sustenabile, iar interesele de nişă în comunităţi înfloritoare”, a declarat Marlene Masure, General Manager Content Operations pentru Europa.
Opinia Cititorului