Bancpost şi OTP refuză negocierile cu împrumutaţii în CHF

Alexandru Costea
Bănci-Asigurări /

Bancpost şi OTP refuză negocierile cu împrumutaţii în CHF

Bancpost şi OTP Bank nu consideră "oportun" să se întâlnească, în acest moment, cu reprezentanţii Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) pentru a participa la negocierile dintre cei cu credite în CHF şi bănci, potrivit unui comunicat transmis redacţiei de AURSF.

Banca Românească nu a răspuns cererii AURSF pentru a participa la negocieri.

Volksbank a fost prima bancă care a răspuns şi a salutat iniţiativa AURSF de a găsi o cale de dialog între clienţi şi bănci în legătură cu împrumuturile în franci elveţieni.

Conducătorii băncii au solicitat AURSF ca întâlnirea să aibă loc după data de 10 aprilie, când se finalizează schimbarea de acţionariat.

"Având în vedere oferta anunţată marţi, 7 aprilie, de Banca Transilvania către clienţi, considerăm că amânarea a fost benefică, pentru că ne va permite o discuţie mai eficientă cu reprezentanţii Volksbank/Banca Transilvania - analizarea concretă a ofertei, simulări, clarificarea eventualelor neclarităţi şi formularea unui punct avizat de vedere către consumatorii pe care îi reprezentăm", arată comunicatul.

"Raiffeisen Bank ne-a invitat la sediul său, având în vedere că managementul băncii nu a fost disponibil la data şi la ora propuse de noi. Scopul întâlnirii a fost acela de a purta o discuţie în cadrul căreia părţile să îşi prezinte punctele de vedere şi propriile abordări ale soluţiilor pe care le văd posibile pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă consumatorii cu credite în CHF. Întâlnirea a avut loc în după-amiaza zilei de 3 aprilie, pe durata a aproape 3 ore, în care părţile şi-au exprimat propria viziune asupra situaţiei. Având în vedere că reprezentanţii Raiffeisen Bank şi-au exprimat dorinţa de a nu face, în această etapă, declaraţii publice cu privire la discuţiile purtate, înţelegem să avem o atitudine constructivă, în beneficiul consumatorilor pe care îi reprezentăm, atât timp cât banca va răspunde, la rândul ei, cu propuneri care să vină în întâmpinarea aşteptărilor clienţilor care ne-au mandatat să negociem în numele lor.

Conducerea Piraeus Bank ne-a transmis la finalul săptămânii trecute că este deschisă la discuţii, dar că, din motive de program, nu poate onora invitaţia în ziua şi la ora propuse de noi. Am transmis în cursul zilei de astăzi o scrisoare în care ne-am exprimat disponibilitatea de a ne întâlni în perioada următoare, cu precizarea că ne aşteptăm ca această întâlnire să aibă loc cât mai curând, pentru că trecerea timpului nu face decât să înrăutăţească situaţia debitorilor cu credite în CHF.

Şi reprezentanţii Credit Europe Bank şi-au exprimat deschiderea de a ne întâlni, solicitându-ne însă un plus de informaţii pentru a putea evalua modul în care o asemenea întâlnire ar putea să fie cât mai eficientă. Am transmis în cursul zilei de astăzi o scrisoare în care am oferit toate informaţiile solicitate şi sperăm să primim din partea băncii un răspuns pozitiv într-un termen cât mai scurt", mai transmite AURSF.

Asociaţia notează că băncile care nu au răspuns invitaţiei de a participa la negocieri "nu au înţeles bine esenţa demersului" şi faptul că AURSF are un mandat direct de reprezentare, prin procură autentică, a unui număr de consumatori ai respectivelor bănci.

"Refuzul de a discuta pe marginea situaţiei creditelor acestora ar semnifica în fapt un refuz de a discuta cu clienţii proprii, ceea ce contravine tuturor mesajelor lansate public de reprezentanţii respectivelor bănci, precum şi tuturor îndemnurilor la negocieri făcute de instituţiile care reglementează activitatea bancară. Am trimis în cursul zilei de astăzi scrisori către cele trei bănci (Banca Românească, Bancpost, OTP Bank - n.r.) prin care am explicitat toate aceste aspecte şi în care am furnizat un set complet de argumente, inclusiv juridice, care să îi determine pe reprezentanţii băncilor respective să îşi schimbe abordarea. Dacă totuşi acest lucru nu se va întâmpla, băncile vor demonstra atât o lipsă de bună-credinţă în raport cu proprii clienţi, cât şi o lipsă manifestă a responsabilităţii contractuale. În calitate de împuterniciţi ai consumatorilor, vom duce şi mai departe aceste dovezi concrete către toate instituţiile abilitate, care pot demara acţiuni în vederea soluţionării situaţiei în care se află zeci de mii de familii - Parlament, Ministerul Finanţelor Publice, ANPC, BNR, etc. Dacă şi aceste instituţii, împotriva evidenţei, vor refuza să ia măsuri, vom iniţia şi alte demersuri, atât la nivel naţional, cât şi internaţional, pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor utilizatori de servicii financiare", potrivit sursei citate.

La finalul procesului de înregistrare prin aplicaţia AURSF, pusă la dispoziţie pentru negocierea cu băncile care au creditat în CHF, numărul celor care au parcurs toate etapele aferente este de 1.473. Pe bănci, numărul consumatorilor pe care AURSF îi reprezintă se prezintă în felul următor: Volksbank - 320, OTP Bank - 275, Bancpost - 265, Raiffeisen Bank - 212, Banca Românească - 153, Piraeus Bank - 141, Credit Europe Bank - 107.

Opinia Cititorului ( 6 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Pozitia OTP BanK fata de acest demers este similara cu cea pe care o are fata de clientii ei.Nu discuta cu noi, nu negociaza s-au vazut cu banii-n caruta nu vor decat baniiinapoi inzecit! BNRnu vede acest fapt?

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Cât priveşte cele două Bănci (Raiffaisen şi Piareus), atât de dispuse la negociere pentru CHF, ,,dorinţa " lor mi se datorează în procesele cu mine. Dacă mai aşteaptă mult, comisioanele, rata dobânzii , denominarea şi conversia, nu vor mai pute fi negogiate .

    Acestea vor fi aplicabile tuturor clienţielor , iar Băncile se vor afla în faliment.  

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. In acest caz, iti datoram o parte din multumiri si felicitari ca nu te-ai lasat1 Tine-o tot asa!

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      bravo!

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

      sa dea Domnul sa fie asa!

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Domnule ISARESCU, așa negociază băncile. Cum era poezia cu discuțiile dintre bănci și clienți? Poate ca dacă nu mai plătim, se va gândi cineva sa negocieze cu noi. Oricum, rușine BNR pentru lipsa de reacție!

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
Invatamantul profesional dual - solutie pentru forta de munca
BIG FOUR
smart city industry awards 2019
PODUL DE LUT
Calendarul BURSA 2019
Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS