HP Inc. a publicat raportul HP Work Relationship Index 2025, care arată că doar 20% dintre angajaţii cu muncă de birou se declară satisfăcuţi la locul de muncă - cel mai scăzut nivel de la lansarea studiului, în urmă cu trei ani.
Potrivit raportului, 85% dintre factorii care influenţează satisfacţia angajaţilor pot fi controlaţi de companii, însă presiunea şi lipsa de încredere se amplifică. „62% dintre angajaţi spun că aşteptările companiei lor au crescut, iar 45% simt că profitul este mai important decât oamenii. Doar 16% au încredere că, la nivel ierarhic, şefii iau deciziile corecte pentru oameni”, se arată în studiu.
HP notează că liderii de business înregistrează cea mai mare scădere de satisfacţie, de 17 puncte procentuale într-un singur an, ceea ce indică „o criză de conexiune şi încredere la nivel managerial”. În acelaşi timp, doar 44% dintre angajaţi simt că munca lor le oferă un scop, iar 39% consideră că le sunt recunoscute eforturile.
Raportul subliniază şi rolul inteligenţei artificiale în îmbunătăţirea relaţiei angajaţilor cu munca. Patru din zece angajaţi folosesc zilnic instrumente AI, iar cei care beneficiază de acces la soluţii oferite de companie au de două ori mai multe şanse să fie satisfăcuţi la locul de muncă.
Generaţiile tinere schimbă rapid dinamica pieţei muncii: 51% dintre angajaţii Gen Z au un proiect paralel, iar 4 din 5 ar renunţa la o parte din salariu în schimbul unei autonomii mai mari. „Generaţiile Z şi Millennials promovează adoptarea inteligenţei artificiale, cer un leadership bazat pe valori şi părăsesc companiile care nu se adaptează”, se mai arată în analiza HP.
Raportul concluzionează că acţiunile corecte ale companiilor - leadership empatic, recunoaştere, flexibilitate şi acces la instrumente moderne - pot transforma presiunea actuală într-o oportunitate de creştere şi pot restabili echilibrul între performanţă şi satisfacţia angajaţilor.
Opinia Cititorului