Românii au cheltuit, în medie, pentru o comandă, 252 de lei în ziua de 8 noiembrie 2024, potrivit datelor înregistrate în platforma SaaS de automatizare a activităţilor de eCommerce easySales. Suma a fost uşor redusă faţă de nivelul înregistrat de Black Friday 2023, când a atins 263 de lei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Ponderea plăţilor online a crescut, de Black Friday 2024, la 70%, faţă de cele două treimi care au optat pentru această modalitate de plată în 2023.
Cea mai mare comandă de Black Friday realizată prin magazinele din platformă a depăşit 47.000 de lei, dublu faţă de nivelul maxim înregistrat în 2024, şi a constat în echipamente de construcţii.
Cele mai mari creşteri ale volumelor de comenzi au fost înregistrate de categoriile:
• Hrană şi accesorii pentru animale de companie, +106,9%
• Modă şi bijuterii, + 90,3%
• Electronice, +79,8%
• Alimente, produse de curăţenie, +64,8%
• Piese şi accesorii auto, +61,9%
• Echipamente pentru birou, +43,8%
• Echipamente sportive şi pentru aer liber, +36,4%
• Casă şi bucătărie, +23%
• Jocuri şi jucării, +15,8%
• Produse farmaceutice, +11,6%
Comparativ cu Black Friday 2023, categoriile care au înregistrat o evoluţie negativă sunt Cărţi, reviste şi ziare, -39,7%, şi, respectiv, Artă şi hobby, -26%.
Comparativ cu anul 2023, volumul de comenzi înregistrate prin platforma easySales a crescut cu 30%.
Cele mai mari vânzari sunt înregistrate în cele mai mari judeţe din România: Bucureşti, Ilfov, Cluj, Timiş, Iaşi, Constanţa, Braşov, Prahova, Sibiu, Dolj.
La nivel de vânzări înregistrate în alte ţări, ponderea achiziţiilor internaţionale a crescut, de la 2% din totalul vânzărilor înregistrate în easySales, la 4,4% în acest an.
easySales este o platformă B2B şi un start-up în creştere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerţul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a preţurilor şi a vânzărilor, traducere automată.
Printre inovaţiile care stau la baza evoluţiei easySales se numără şi soluţii avansate de automatizare, concepute să eficientizeze gestionarea operaţiunilor eCommerce. Un exemplu concret este capacitatea platformei de a automatiza printarea documentelor necesare comenzilor, cum ar fi facturile şi AWB-urile, ce permite utilizatorilor să imprime automat documentele comenzilor, direct din interfaţa easySales. Utilizatorii pot integra acest pas în propriile procese de automatizare personalizate, simplificând procesul de gestiune a comenzilor şi minimizând riscul de eroare umană.
Soluţia easySales a fost desemnată finalistă a concursului Uipath Automation Award în luna Octombrie 2021 şi, în mai 2022, a devenit finalistă în programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltării accelerate şi extinderii start-up-urilor cu potenţial din Europa, ce pot să consolideze ecosistemul de eCommerce cu soluţii de automatizare. Recent, evoluţia easySales a fost recunoscută prin distincţia Gold Award în cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator.