Comerţ

Criza sanitară - trambulina retailului online

SUPLIMENT RETAILCriza sanitară - trambulina retailului online

Emilia OlescuZiarul BURSA #Companii / 15 iunie

Emilia Olescu

Dacă pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frână, pentru segmentul retailului online criza sanitară a fost ca o trambulină, propulsând comerţul electronic cu circa 4-6 ani în faţă, la nivel global.

Specialiştii din domeniu ne-au spus, la unison, ca deşi digitalizarea comerţului fusese demarată, totuşi ea se afla într-o stare incipientă, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei şi digitalizarea proceselor operaţionale erau mai mult la nivel de deziderat şi planuri pe termen lung, decât o nevoie stringentă pentru multe dintre afacerile locale, până în momentul instalării pandemiei, fiind vorba şi de rezistenţa la schimbare, subliniază sursele citate.

"Comerţul online este o componentă importantă a retail-ului modern şi va continua să se dezvolte"

SUPLIMENT RETAIL"Comerţul online este o componentă importantă a retail-ului modern şi va continua să se dezvolte"

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie

(Interviu cu George Bădescu, directorul executiv al AMRCR) 

Reporter: Cum aţi descrie sectorul comerţului după mai bine de un an de pandemie? Este acesta un pierzător sau, dimpotrivă, trăgând linie şi adunâd, iese câştigător?

George Bădescu: În contextul pandemic, nu putem vorbi despre câştigători sau învinşi. La fel ca întreaga activitate economică şi socială, şi activitatea din retail a fost supusă unor provocări fără precent. Răspunsul prompt din partea retail-ului modern a fost posibil în urma unor scenarii de criză pe care fiecare companie le are permanent în vedere şi care au fost aplicate la nivelul magazinelor, atât în perioada stării de urgenţă, cât şi ulterior, în starea de alertă, cu adaptarea continuă a activităţii în funcţie de restricţiile în vigoare.

Reporter: Care a fost strategia marilor reţele comerciale pentru a învinge criza?

ANCMMR: "Comportamentul consumatorilor - între cel specific sărbătorilor şi cumpărăturile pentru înmormântare"

SUPLIMENT RETAIL / LA ÎNCEPUTUL PANDEMIEIANCMMR: "Comportamentul consumatorilor - între cel specific sărbătorilor şi cumpărăturile pentru înmormântare"

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie

Pandemia de Covid-19 a lovit din plin şi pe neaşteptate, în urmă cu mai bine de un an, printre domeniile care s-au confruntat cu provocările crizei sanitare numărându-se piaţa retailerilor mici şi mijlocii.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii (ANCMMR), toate departamentele magazinelor, mai mari sau mai mici, au fost greu încercate în ultimul an, dar cea mai mare presiune a pandemiei s-a resimţit asupra personalului din unităţile de vânzare.

"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

SUPLIMENT RETAIL"Offline-ul şi online-ul devin interdependente"

Ziarul BURSA #Companii / 15 iunie

(Interviu cu Florin Chiş, Directorul Executiv al ARMO) 

Reporter: Cum caracterizaţi traiectoria retailului - care pare că se mută tot mai mult în spaţiul digital -, în contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind câştigător sau pierzător, în urma crizei sanitare?

Florin Chiş: Pentru a realiza o analiză obiectivă a sectorului retail din România trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. În primul rând, pandemia nu este un context consumat, întrucât anumite variabile legate de această realitate încă influenţează activitatea sectorului retail. În al doilea rând, comerţul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independentă de retail. Comerţul electronic este o parte mai mică a retailului. În ultimii ani, în economia românească acest sector a prins momentum, în sensul în care pot fi observate creşteri accelerate, în procentaje de două cifre. Cu toate acestea, o altă variabilă care trebuie luată în considerare este nivelul de penetrare, care este încă scăzut, anume 10% din total retail.

AnuntBursa.ro
ConstructiiBursa.ro
Evenimentele BURSA
Protecţia Consumatorilor
mai multe ştiri >>

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Allview
Stiri Locale
AAGES

Curs valutar BNR

17 Iun. 2021
Euro (EUR)Euro4.9242
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1226
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5075
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7620
Gram de aur (XAU)Gram de aur239.3938

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Boromir
CCIB - Emitere de certificate forta majora
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
energynomics.ro
CCIB - Focus Bucuresti - iunie 2021
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo