ANALIZĂ BOSTON CONSULTING GROUP: "Industria auto din România poate înregistra pierderi de până la 67 miliarde de lei"

M.A.
Miscellanea / 13 mai 2020

"Industria auto din România poate înregistra pierderi de până la 67 miliarde de lei"

Criza COVID-19 poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde de lei şi de EBITDA (câştiguri înainte de dobândă, taxe, depreciere şi amortizare) de până la 19 miliarde de lei în industria auto din România, arată datele unei analize a Boston Consulting Group, remise, astăzi, Redacţiei noastre.

Potrivit sursei citate, după aproape două luni de inactivitate, marile companii din domeniul auto din România şi-au reluat activitatea, la fel şi în alte câteva ţări din Uniunea Europeană. Producţia din Asia îşi revine şi ea treptat, departe însă de valorile anterioare.

"Cererea şi vânzările au scăzut brusc: multe pieţe au înregistrat o reducere dramatică a vânzărilor de vehicule noi, chiar cu peste 80% la cele care au avut o expunere maximă. Explicaţia simplă este că încrederea consumatorilor şi performanţa economiei merg mână în mână, ambele fiind afectate pe termen scurt: din cauza incertitudinilor economice, majoritatea consumatorilor nu doresc să achiziţioneze un vehicul nou în acest moment. Pe fondul acestei incertitudini, cererea din industria auto este amânată.", transmit analiştii Boston Consulting Group.

Conform acestora, companiile din domeniul auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziţionate acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece şi-au îmbunătăţit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, şi-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor şi au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul.

Dar, o scădere chiar şi de 20% a volumului vânzărilor (un rezultat în limita celor două scenarii considerate mai probabile) poate testa chiar şi cele mai solide companii.

"Dacă sunt luate în considerare două scenarii probabile, moderat şi sever, cu scăderi ale pieţei de 20% şi respectiv de 40%, aceste le vor forţa chiar şi pe cele mai bine poziţionate OEM-uri să ia măsuri decisive. La nivel global, OEM-urile răspund deja acestei crize prin: accesarea liniilor de credit, închiderea fabricilor, trimiterea angajaţilor în concediu, amânarea sau reducerea salariilor executive şi amânarea investiţiilor în programele viitoare.", explică analiştii.

Companiile din România se confruntă cu aceleaşi provocări, iar printre posibile recomandări, Boston Consulting Group menţionează următoarele:

Reechilibraţi lanţul de aprovizionare şi profitaţi de criză pentru a muta în România o parte cat mai mare din producţia de parţi şi componente care acum este făcuta în alte ţări (inclusiv China).

Concentraţi-vă activitatea pe programele de vehicule care s-au dovedit a fi mai rezistente pe timpul crizelor.

Identificaţi mijloace de stimulare a vânzărilor de vehicule noi: România este dominată de câţiva ani (cu mult timp înainte de criza COVID-19) de vânzările de vehicule second-hand, care în multe cazuri generează şi probleme pentru mediu (din cauza emisiilor mai mari) şi, chiar pentru siguranţa traficului. În acest context, măsurile guvernamentale pentru descurajarea cumpărării autovehiculelor second hand, prin impozitarea pe bază de poluare pot ajuta mediul şi economia.

Lansaţi un program comercial de vânzări pentru a vă conecta cu consumatorii şi a găsi modalităţi care să vă ajute să vă diferenţiaţi de competitori.

Implementaţi reguli de măsurare a eficienţei vânzărilor pentru a stimula şi recompensa echipele de vânzări.

Creşteţi eficienţa reţelei de distribuţie / dealerilor, pentru a reduce costurile şi a păstra numerarul.

Reactivaţi vânzările în rândul clienţilor prin micro-segmentarea regiunilor specifice, optimizaţi cheltuielile de marketing prin stabilirea vehiculelor potrivite, utilizaţi canalele digitale pentru a vă conecta cu clienţii în moduri noi sau pentru a sprijini dealerii şi gestiona pro-activ brandurile.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0645
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3179
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4146
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8692
Gram de aur (XAU)Gram de aur459.5007

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb