Bosch a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate de 2,6 miliarde lei (529,5 milioane euro) în România, în creştere cu 2,6% faţă de anul anterior, şi vânzări nete totale de 11,9 miliarde lei (2,4 miliarde euro), potrivit unui comunicat emis redacţiei. Grupul şi-a menţinut o performanţă solidă, în ciuda unui context economic şi politic dificil, investind 246,4 milioane lei în dezvoltarea locală, în special în fabricile din Cluj şi Blaj.
Compania a sărbătorit 30 de ani de prezenţă pe piaţa românească, consolidându-şi statutul de partener de încredere în educaţie, cercetare şi industrie. Bosch avea 10.320 de angajaţi în România la finalul anului 2024, în uşoară scădere faţă de 2023.
Fabricile Bosch din Blaj şi Cluj au înregistrat progrese semnificative în eficienţa energetică. La Blaj, producţia de energie verde s-a dublat, iar consumul s-a redus cu peste 1.000 MWh. La Cluj, panourile solare au generat 5.660 MWh, acoperind 11% din necesarul energetic, în timp ce consumul a fost redus cu aproape 4.700 MWh.
În paralel, cele două unităţi au extins programele de educaţie duală şi parteneriatele universitare, pregătind viitori specialişti în tehnologie şi inginerie.
Centrul de inginerie Bosch din Cluj, cu circa 1.700 de angajaţi, joacă un rol cheie în dezvoltarea mobilităţii viitorului, fiind implicat în proiecte care integrează inteligenţa artificială şi soluţii pentru conducere autonomă. În 2024, centrul a inaugurat o nouă clădire şi a lansat noi programe universitare în colaborare cu UBB şi UTCN.
La Timişoara, Bosch şi-a consolidat activitatea în servicii prin cele două entităţi - Bosch Service Solutions şi Bosch Global Business Services - care oferă soluţii digitale şi financiare pentru grupul internaţional, susţinând procesele de automatizare şi IA. Centrul are un rating de satisfacţie de 4,6 din 5 şi a încheiat un parteneriat strategic cu Universitatea de Vest.
În sectorul Mobilitate, divizia Aftermarket a înregistrat în 2024 o creştere de două cifre, susţinută de consolidarea reţelei Bosch Car Service şi de succesul programului de loialitate eXtra. În domeniul Tehnologie pentru construcţii şi energie, Bosch Home Comfort a avut o evoluţie spectaculoasă, cu o creştere de peste 70% faţă de anul precedent, datorită soluţiilor de încălzire industrială şi dezvoltării segmentului de sisteme de răcire. În sectorul Bunuri de larg consum, divizia Scule electrice a înregistrat o creştere moderată, marcând lansarea magazinului online dedicat produselor Bosch pentru casă şi grădină, în timp ce BSH Electrocasnice şi-a menţinut poziţia de lider pe segmentele-cheie prin accentul pus pe digitalizare şi eficienţă energetică. În ceea ce priveşte Tehnologia industrială, Bosch Rexroth a încheiat anul cu rezultate stabile, remarcându-se printr-o evoluţie pozitivă în sectorul hidraulic, susţinută de parteneriatele certificate şi oferta de soluţii de înaltă calitate.
La nivel global, Bosch a înregistrat în 2024 venituri de 90,3 miliarde euro, în uşoară scădere. Compania îşi menţine obiectivul de creştere anuală de 6-8% până în 2030 şi urmăreşte o marjă EBIT de 7% până în 2026. Bosch investeşte în electromobilitate, digitalizare şi startup-uri, printr-un nou fond de 250 milioane euro dedicat inovaţiei.
Grupul îşi dublează angajamentele de mediu pentru reducerea emisiilor de CO₂ în afara sferei directe de influenţă, reafirmând că sustenabilitatea rămâne o prioritate esenţială.