Brandurile de retail de lux au investit peste 6 miliarde de euro în achiziţii imobiliare în 2023

R.S.
Companii / 20 mai

 Brandurile de retail de lux au investit peste 6 miliarde de euro în achiziţii imobiliare în 2023

Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situaţiei actuale a pieţei de retail de lux, de la extinderea reţelelor consacrate, destinaţiile-cheie pentru industria luxului şi tendinţele pieţei, până la interesul în creştere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziţia de active imobiliare, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, după o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piaţa globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puţine deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa şi China. Cu toate acestea, pieţe precum America de Nord şi zona Asia-Pacific, cu excepţia Chinei, au înregistrat o creştere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinaţiile de vacanţă şi să se îndepărteze de principalele zone urbane, deşi ambele pieţe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spaţii.

Similar cu anii precedenţi, mărcile de modă şi accesorii au dominat şi în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendinţa, cu o creştere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.

În ceea ce priveşte potenţialul de dezvoltare, cele mai promiţătoare pieţe de lux rămân cele mai mari şi mai bogate oraşe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul şi Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locaţii noi care se remarcă în ceea ce priveşte relativa creştere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora şi oferta actuală în ceea ce priveşte piaţa bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe oraşe din China şi Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potenţialul neexploatat şi o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piaţa de retail de lux, se menţionează în comunicat.

Spre deosebire de brandurile mass-market şi chiar de cele premium, care de obicei închiriază spaţiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 Euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 Euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 Euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 Euro/mp/lună.

În România, piaţa de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piaţa imobiliară de lux, prezenţa unor proiecte rezidenţiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piaţă. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt şi Kempinski. În sectorul rezidenţial, în Bucureşti nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunţate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje şi mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfăşurare, se precizează în comunicat.

În ceea ce priveşte în mod specific sectorul de retail, grupul Hermès a anunţat recent intenţia de a deschide primul său magazin în Bucureşti, iar Tesla intenţionează să deschidă un showroom dedicat în viitorul apropiat. Aceste noi intrări pe piaţă, împreună cu o creştere economică susţinută, creează un mediu promiţător pentru extinderea mărcilor de retail de lux în România.

"Interesul din ce în ce mai palpabil al brandurilor de lux pentru piaţa românească va marca în curând prezenţa României pe harta globală pentru retailul high-end. Deşi cuvântul "lux" nu este asociat în mod obişnuit cu România, atenţia primită recent din partea unor jucători internaţionali proeminenţi din acest segment serveşte drept un vot puternic de încredere în potenţialul său.", spune Codrin Matei, Partener Principal la Crosspoint Real Estate, asociat al Savills în România, se arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
APA NOVA
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6535
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2157
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8883
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.6146

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb