Înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut anul trecut cu 6,4% în Germania, la 45.764 unităţi, în timp ce în Franţa, cea mai mare piaţă pentru marca auto deţinută de grupul Renault, vânzările au coborât cu 5%, la 97.441 unităţi.
În decembrie, înmatriculările mărcii româneşti au crescut uşor în Germania (a doua piaţă ca mărime pentru Dacia), cu 1,3%, la 3.834 autoturisme, în timp ce în Franţa au urcat cu 28%, la 10.452 unităţi.
Cele mai mari două economii din Europa au consemnat anul trecut creşteri ale vânzărilor de autoturisme, cu 5,6% în Germania, la 3,2 milioane de maşini, respectiv de 6,8% în Franţa, la 1,92 milioane de unităţi.
Dintre cele 33 de mărci monitorizate de biroul pentru înmatriculări auto din Germania, doar şapte, inclusiv Dacia, au avut o evoluţie negativă anul trecut.
Liderul pieţei germane a rămas brandul Volkswagen, cu 685.670 de maşini vândute, reprezentând o cotă de piaţă de 21,4%. Vânzările Dacia reprezintă doar 1,4% din totalul pieţei.
Şi în Franţa cele mai multe mărci au înregistrat creşteri, doar cinci branduri fiind în scădere raportat la anul precedent. Cea mai mare scădere a fost consemnată de Chevrolet, de 97%, de la 4,185 la 121 maşini, iar cea mai redusă de Dacia.
Evoluţia negativă a vânzărilor Dacia pe o piaţă în creştere a dus la scăderea cotei de piaţă a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.
Dacia şi-a păstrat, însă, poziţia a cincea în topul mărcilor, în spatele Renault (19,9%), Peugeot (17%), Citroen (10,5%) şi Volkswagen (7,5%).
Liderul pieţei este Renault, cu vânzări în urcare cu 8,1%, la 382.504 autoturisme, în timp ce la grupuri auto conduce PSA Peugeot Citroen, cu 558.715 unităţi, faţă de 479.945 unităţi în cazul grupului Renault (include brandurile Renault şi Dacia).
Dacia este prezentă în Franţa şi în topul celor mai bine vândute modele pentru anul trecut, cu Dacia Sandero - pe 9 (cu 45.264 unităţi şi o cotă de piaţă de 2,4%). În top 100 se mai află şi Dacia Duster - pe locul 13 (34.501 maşini şi cotă de piaţă de 1,8%), precum şi Dacia Lodgy - pe 69, Dacia MCV II - pe 83 şi Dacia Dokker - pe 99.
Pe piaţa franceză a autovehiculelor comerciale uşoare, Dacia a vândut anul trecut 2.594 unităţi, în scădere cu 23,2% faţă de anul ansterior, iar totalul (inclusiv autoturisme) urcă astfel la 100.035 unităţi, cu un declin de 5,5% comparativ cu anul anterior.