Achiziţiile companiilor pot avea un impact social şi de mediu

G.D.
Companii / 18 mai

Achiziţiile companiilor pot avea un impact social şi de mediu

În condiţiile în care societatea parcurge ultimul deceniu pentru a îndeplini Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, companiile, alături de autorităţi, trebuie să se adapteze şi să investească din ce în ce mai rapid pentru acţiuni strategice pentru protejarea mediului şi resurselor naturale şi diminuarea adâncirea inegalităţilor sociale, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, una dintre principalele priorităţi ale Uniunii Europene până în 2030 este promovarea cheltuielilor responsabile, care să aibă impact social şi de mediu, şi să contribuie la realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă. Criteriile ESG (Environment, Social, Governance) au devenit o preocupare constantă a domeniului de afaceri. Sectorul de achiziţii din cadrul companiilor rămâne în zona voluntară, însă poate reprezenta unul dintre domeniile în care companiile pot contribui la promovarea economiei verzi si la incluziunea socială a persoanelor vulnerabile, prin guvernanţa socială şi prin contractarea anumitor servicii şi produse către unităţi protejate sau către întreprinderi sociale de inserţie.

Dacă consumatorii vor să ştie originea produselor achiziţionate şi materialele din care acestea au fost confecţionate, companiile vor să fie văzute drept lideri în guvernanţă sustenabilă. Printre subiectele de o importanţă semnificativă, la zi, în departamentele de achiziţii, se numără buna gestionare a resurselor financiare, digitalizarea şi sustenabilitatea.

În acest context, Asociaţia Ateliere Fără Frontiere a organizat dezbaterea "Achiziţii sustenabile în mediul de afaceri din România. Provocări, soluţii şi bune practici", care face parte dintr-un proiect mai amplu intitulat Achiziţii cu impact social şi de mediu, derulat de Asociaţia Centrul pentru Legislaţie Nonprofit în parteneriat cu Fundaţia Civitas pentru Societatea Civilă Cluj şi Asociaţia Ateliere fără Frontiere cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este creşterea nivelului de implementare a achiziţiilor cu impact social şi de mediu la nivelul instituţiilor publice şi al companiilor, în vederea îmbunătăţirii incluziunii sociale a persoanelor din grupurile vulnerabile, inclusiv tineri şi romi, si a calităţii vieţii populaţiei prin reducerea efectelor negative asupra mediului, subliniază sursa citată.

"Se ştie că, la ora actuală, societatea exercită o presiune enormă asupra companiilor pentru a minimiza impactul asupra mediului pe care îl au produsele, procesele şi lanţurile lor de aprovizionare. Achiziţiile, ca instrument strategic de afaceri, pot juca un rol cheie în reducerea impactului organizaţiilor asupra mediului prin integrarea măsurilor de sustenabilitate în evaluările furnizorilor şi procesele de selecţie. Şi, în timp ce tehnologia este disponibilă astăzi, măsurarea parametrilor de mediu şi integrarea standardizată în deciziile de aprovizionare reprezintă încă provocări majore pentru companii." a subliniat Laszlo Borbely, Consilierul de Stat al Departamentului de Dezvoltare Durabilă.

Rata sărăciei relative continuă să fie una ridicată în România, în anul 2020 fiind de 23,4%, în valori absolute (INS) ponderea şomajului de lungă durată în rata totală a şomajului a crescut la 44,1 % o mare parte din din cei care se află în aceste statistici fiind persoane vulnerabile, cu situaţii precare sociale, educaţionale şi de sănătate.

Achiziţiile din sectorul de afaceri pot contribui la promovarea economiei verzi şi la incluziunea socială, prin contractarea de produse şi servicii realizate de întreprinderile sociale de inserţie şi unităţile protejate, care oferă integrarea în muncă a persoanelor aflate departe de piaţa muncii.

"Asociaţia Ateliere Fără Frontiere reuşeşte să reintegreze persoanele vulnerabile pe piaţa forţei de muncă şi a devenit un furnizor cunoscut de servicii şi produse preponderent pentru sectorul privat. Aproximativ 50% din veniturile noastre provin din vânzări, majoritatea clienţilor fiind companiile din România. Colectăm deşeuri electrice şi electronice, recondiţionăm calculatoarele pe care le donăm şcolilor, reutilizăm materialele publicitare outdoor pe care le transformăm în produse şi cultivăm legume certificate bio. Avem o productivitate mult mai mică decât o companie obişnuită, dar reuşim să acordăm o şansă celor cărora li s-a pus etichetă de ne-angajabili", notează Damien Thiery, CEO-ul Ateliere Fără Frontiere.

Companiile prezente la eveniment au prezentat politicile şi modul în care reuşesc să operaţionalizez criteriile ESG în domeniul achiziţiilor, recunoscând că sunt la început şi că astfel de dezbateri sunt foarte utile.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Granturilor SEE şi Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informaţii accesaţi www.eeagrants.org. "Lucrăm împreună pentru o Europă verde, competitivă şi incluzivă", se menţionează în comunicat.

Apanova
BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

24 Iun. 2022
Euro (EUR)Euro4.9471
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6905
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8974
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7699
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.6173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Centro
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro