Revista BURSA Construcţiilor

ADVERTORIALComerţul electronic pe timp de pandemie

Companii / 04 iunie

Comerţul electronic pe timp de pandemie

2020 a fost anul în care multe business-uri s-au luptat pentru supravieţuire, în timp ce altele au cunoscut creşteri spectaculoase fiind capabile să răspundă unor nevoi în expansiune, sau unora complet noi.

Ce se întâmplă în 2021?

Anul acesta companiile sunt nevoite să reacţioneze tot mai dinamic la schimbările din piaţă şi să găsească echilibrul între vânzările de volum şi cele "etice", care susţin consumul responsabil.

Firmele mici se confruntă cu provocări suplimentare. Utilizatorii din mediul online aşteaptă de la ele experienţe similare cu cele pe care le cunosc din interacţiunile avute cu brandurile de top.

Există câteva tendinţe clare, care se manifestă deja în comerţul online şi care, cel mai probabil, or să continue să ne afecteze o perioadă destul de lungă de acum încolo.

Window-shopping-ul se mută pe internet

Pe măsură ce trecem tot mai des prin perioade de înăsprire a restricţiilor, urmate de perioade de relaxare, consumatorii se simt nevoiţi să caute surse de inspiraţie alternative, aşa că fac window-shopping online. Google, spre exemplu, spunea că interesul pentru termeni de tipul "home decor" si "DIY" au crescut semnificativ în perioada pandemiei. Noutatea este că oamenii caută, în această perioadă, mai mult idei şi mai puţin produse.

Cu mediul online pe post de sursă principală de informare brandurile sunt expuse, în mod cert, la o concurenţă suplimentară. Ofertele alternative depăşesc aici cu mult versiunile disponibile în mediul offline.

Procesul decizional privind achiziţia propriu-zisă devine astfel extrem de complex. Consumatorii adaugă şi elimină cu un simplu click opţiuni noi în selecţiile proprii, aşa că firmele, fie ele mici sau mari, trebuie să găsească formate de prezentare cu adevărat speciale, ca să poată ieşi în evidenţă într-un mediu aşa aglomerat.

Consumatorii sunt mai selectivi

Căutările online de tipul "magazin în apropiere", sau "producător local" au devenit tot mai frecvente nu numai din motive de proximitate (cei mai mulţi oameni vor să se aprovizioneze de lângă casă, fără să fie nevoiţi să parcurgă distanţe lungi în această perioadă), dar şi din simpatie pentru afacerile locale, pe care doresc să le ajute. În acest context publicul devine tot mai conştient de puterea pe care o deţine şi nu mai cumpără exclusiv la nivelul impulsului, ci cu mai multă responsabilitate faţă de cei pe care vrea să îi susţină. Cuvântul "sustenabil" e şi el tot mai prezent în mediul online, ceea ce face ca firmele să fie, la rândul lor, tot mai interesate să încorporeze idei, soluţii şi alternative cu impact eco şi social, în activitatea de zi cu zi.

Clienţii sunt mai atenţi la calitatea produselor şi la varietatea formelor de plată şi livrare accesibile

Reducerile sunt întotdeauna bine-venite numai că, pe măsură ce starea de incertitudine devine tot mai apăsătoare şi calitatea produselor începe să capete o importanţă mai mare în mintea cumpărătorului. În plus, fluidizarea procesului de selecţie între diferitele categorii de marfă dintr-un magazin online face ca tot mai mulţi consumatori să-şi dorească să regăsească discount-uri şi alte stimulente asemănătoare şi pe pagina categoriei, nu doar pe pagina individuală a unui produs.

Pe lângă reduceri şi gratuităţi, creşterea calităţii serviciilor, suportul oferit clienţilor, timpul de reacţie şi disponibilitatea de soluţionare a diverselor solicitări vor face diferenţa între e-shop-urile favorite şi celelalte.

Restaurantele care servesc kit-uri DIY, farmaciile locale care livrează reţete la domiciliu, brandurile de lifestyle care furnizează cadouri sunt deja idei cu care ne-am obişnuit din 2020. Serviciile de distribuţie rapidă, alegerea unor ferestre orare în locul intervalului extins 9/17, serviciile de preluare retur fac şi ele parte din noua normalitate a e-magazinelor mari şi mici.

Cererea e în continuare dinamică

Pe măsură ce ne obişnuim cu pandemia e clar că se zdruncină din rădăcini obiceiurile vechi de cumpărare şi apar altele noi, la care brandurile trebuie să fie dispuse să răspundă repede şi flexibil, cu toate cele 4P-uri ale marketingului.

Web Performance Box - agenţie de marketing digital, parteneră HubSpot şi SALESmanago

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Allview
Stiri Locale
AAGES

Curs valutar BNR

18 Iun. 2021
Euro (EUR)Euro4.9250
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1340
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4992
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7441
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.2808

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Boromir
piperea.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
CCIB - Focus Bucuresti - iunie 2021
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro