Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”

ADVERTORIAL:Diesel trenuri în România şi în Rusia

I.M.
Media-Advertising /

Diesel trenuri în România şi în Rusia

Recent, CFR Călatori a anunţat că pregăteşte o licitaţie pentru achiziţionarea de noi trenuri diesel, vor să cumpere 50. Aceasta va fi prima achiziţie a materialului rulant făcut de compania de stat din 2011.

Oferta este deschisă pentru achiziţionarea de trenuri diesel pe distanţe scurte şi medii. Costul ofertei este estimat de la 18,5 milioane lei la 185 milioane lei. Cu alte cuvinte, aproximativ 3,8 milioane de euro pe bucată. Contractul va fi iniţial încheiat pe un an, cu posibilitatea prelungirii la patru ani. Trenurile vor avea scaune ergonomice cu tetiere şi cotiere pliabile. Pentru pasageri vor include, de asemenea, locuri în picioare, locuri pentru persoanele cu dizabilităţi, un portbagaj pentru transportul bagajelor mari, precum şi pentru biciclete şi schiuri. În interior vor fi instalate afişaje electronice pentru a informa călătorii. Astfel, pasagerii vor fi informaţi despre ce staţie urmează, ora până la destinaţie, ce temperatură este în exterior şi în interior. Tipul şi numărul trenului, numărul de transport şi staţia de plecare şi destinaţie vor fi afişate pe panourile electronice externe.

Mircea Suchaveanu, bloggerul WinterSummer Transpotting remarcă faptul că operatorul feroviar de stat român, CFR Calatori, operează în prezent 7 clase de DMU-uri, cele mai vechi fiind, într-adevăr, DMU-urile construite Malaxa.

Primele DMU care au operat în România sunt DMU-urile Malaxa. Primul a fost conceput pentru URSS, iar cel de-al doilea pentru preşedinţie. A fost presetat lui Gheorghiu-Dej, el a folosit-o o dată, dar a respins-o. Într-o altă situaţie, Malaxa a încercat să-l exporte în Bulgaria, dar a eşuat din nou. Ambele erau potrivite cu motorul Maybach de 500 CV. Ulterior, au fost recondiţionate cu motoare mai puternice de la acelaşi producător, deşi tance train-urile trebuiau crescute, întrucât caroseria iniţială nu putea încadra un motor cu dimensiuni crescute.

Prima pentru URSS a avut o soartă similară. A fost respinsă şi comanda a fost adresată Mavag pentru modelele lor D1 şi D1M cu care aveau deja experienţă, rezultate de exploatare bune şi date de întreţinere.

Sageata Albastra a fost folosită mai ales pe linia Bucureşti-Constanţa-Eforie Nord şi a fost considerată futuristă pentru designul său, deşi din perspectiva confortului era cu mult sub 78. Mai ales în scaune. Clasa 78 avea fotolii, în timp ce 75 aveau scaune regulate şi clasa a II-a aveau scaune obişnuite. Bun,dar nu acelaşi confort.

În alte cazuri, sa văzut legătura dintre Bucureşti şi Arad. Era o convingere puternică că aceste DMU aveau probleme de tracţiune, deoarece erau utilizate în mare parte pentru şinele de teren plat, deoarece se părea că se lupta pe linii cu declinuri.

În 2004, CFR a primit primele DMU Siemens Desiro din cele 120 comandate. A fost cea mai mare comandă pe care a primit-o Siemens pentru acest model şi cea mai mare comandă CFR.

Rapid, fiabil şi futurist. CFR părea să fi luat cea mai bună decizie. Dacă nu au fost folosite doar în trenurile clasificate Intercity şi în mare parte trenurile cu furie lungă, acestea au fost utilizate pe toate liniile neelectrificate. Sunt excelente pentru călătorii de până la 4 ore şi optime pentru trenurile regionale.

"Aş dori să subliniez faptul că autobuzele feroviare fabricate de compania Metrovagonmash par destul de interesante. Echipamentele exterioare şi interioare ale compartimentelor corespund celor mai noi realizări în domeniul proiectării transportului. Setul principal al RA-3 este format din trei vagoane: două motoare cu cap şi una fără motor. Două locomotiv pot fi operate pe sistemul multor unităţi, formând un set care include până la 6 vagoane. Noul tren poate fi utilizat în mod eficient pentru transportul de pasageri de pe nave, pe secţiuni neelectrificate ale căilor ferate echipate cu platforme joase şi înalte.

În plus, este plăcut să ştii că operatorul feroviar este preocupat de confortul pasagerilor pentru dezvoltarea viitoare. După cum am văzut, trenurile sunt echipate cu sistem de informaţii pentru pasageri, monitorizează informaţiile despre rute şi mişcările trenului şi supraveghere video.

Păcat că aceste trenuri nu sunt prezente în Europa, deoarece sunt într-adevăr ceva demn de evaluat. Mai ales că în prezent CFR are în derulare 3 licitaţii pentru DMU şi UEM. Este ceva ce românii ar aprecia cu siguranţă », - a spus Mircea Suchaveanu, bloggerul WinterSummer Transpotting.

Una dintre cele mai importante întreprinderi din Rusia care operează în domeniul construcţiilor de maşini de transport - compania Metrovagonmash (parte a companiei Transmashholding) dezvoltă şi produce autobuze feroviare şi trenuri diesel din 1997. Materialul rulant al acestei clase, creat în diferite momente în întreprindere, este operată în Rusia, Serbia, Ungaria, Republica Cehă, Mongolia, Lituania şi Ucraina.

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS