Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”

ADVERTORIAL Transportul public modern îmbunataţeste calitatea vieţii

Media-Advertising /

Transportul public modern îmbunataţeste calitatea vieţii

Nu e nici un secret faptul că ritmul de viaţă al oamenilor moderni, în special locuitorilor din oraşele mari accelerează în mod constant. Viaţa unui cetăţean activ este programată pe ore sau chiar minute. Munca, studiile, îngrijirea copilului, întâlnirile cu prietenii, călătorii, sport, cumpărături - acestea sunt doar câteva de pe lista de sarcini şi activităţi pentru care trebuie să fie în locul special, la momentul potrivit. Cetăţenii trebuie să ia în calcul distanţe lungi, ceea ce înseamnă o investiţie de timp semnificativă pentru tranzit. Astăzi, cetăţenii petrec o medie de 1,5 ore pe zi, în drum spre locul de muncă. Şi, desigur, fiecare pasager doreşte să ajungă la destinaţie mai rapid şi mai confortabil.

Experienţa altor ţări sugerează că această sarcină este rezolvată eficient în cadrul punerii în aplicare a unui program specific pe termen lung pentru dezvoltarea sistemului de transport. Este vorba nu doar de material rulant nou şi optimizarea reţelelei de rute, dar, de asemenea, introducerea de noi tehnologii şi servicii pentru pasageri. O atenţie specială trebuie acordată modernizării infrastructurii.

Pentru Bucuresti, centrul economic şi cultural al ţării, crearea unui sistem de transport public dezvoltat este una dintre problemele cele mai presante. Astăzi, locuitorii din capitala şi suburbiile, în care trăiesc mai mult de 1,8 milioane de oameni, preferă să călătorească în maşini personale. Numărul acestora este în creştere, ceea ce înseamnă că congestionarea traficului şi timpul de deplasare sunt în creştere, oboseala de transport a populaţiei este în creştere, iar situaţia mediului înconjurător se deteriorează. Ca rezultat, studii recente arată că calitatea vieţii românilor este în scădere.

Una dintre cele mai aglomerate zone din Bucuresti - Drumul Taberei - nu este o excepţie. Locuitorii din zona aşteaptă de mai mulţi ani pentru ca linia a cincea de metrou să le fie pusă la dispoziţie. De data aceasta, autorităţile promit că lucrările de construcţie vor fi finalizate în 2020. Datorită construcţiei de lungă durată, oamenii stau ore întregi în blocajele de trafic şi petrec prea mult timp pe drum.

Mircea Suceaveanu, vloggerrul de la WinterSummer Transpotting spune că M5 este o necesitate. Nu doar de dragul alinierii Bucureştiului cu alte capitale şi oraşe ale lumii, ci şi pentru descongestionarea traficului rutier deja puternic sufocat.

Bucureşti, la fel ca toate oraşele din România, când a fost modernizat in timpul comunismului, nici un arhitect nu avea cum să ştie că într-o zi toţi locuitorii vor avea cel puţin o maşină personală. Străzile sunt destul de înguste şi există puţin spaţiu pentru pietoni. Soluţii pentru decongestionarea traficului rutier sunt puţine şi benzile pentru autobuze şi biciclete nu prea ajută. Magistralele din Bucureşti, deşi multe, sunt înghesuite şi petrec mult timp în trafic. Aceasta este o poveste fără sfârşit care reîncepe în fiecare an, odată cu începerea anului şcolar şi oraşul este inundat cu tineri.

Este o poveste dulce-amar, deoarece pentru oraşe precum Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Braşov, care se confruntă, de asemenea, cu aceleaşi probleme, metroul este doar un vis. Este dulce, deoarece Bucureştiul arată că este posibil să se construiască de la zero infrastructuri noi pentru care există o cerere mare. Se estimează că linia M5 va fi utilizată de către 200000 persoane zi de zi, şi va face posibilă utilizarea de metrou (în ceea ce priveşte întreaga populaţie din Bucureşti) la 35%.

În ceea ce priveşte materialul rulant, Metrorex (compania Metro română) foloseşte trei tipuri de la 3 producători diferiţi: Astra IVA (prima serie, construit de Astra Vagoane Arad în perioada comunistă), Bombardier Movia 346 (construit între 1999-2008) şi CAF.

Un lucru demn de menţionat este faptul că trenurile Astra au trecut printr-o serie de modernizări în ultimii 10 ani, care vizează în primul rând sistemele de securitate şi siguranţă. Acestea sunt utilizate în principal pe linia M4. Movia sunt utilizate pe liniile M1 şi M3, iar CAF pe restul. Când CAF a sosit sa stabilit că trecerea de pasageri a fost prea mare şi a trebuit să fie scurtat pentru a se potrivi noilor trenuri. Ceva de genul nu se întâmplă accidental, deşi oficialii Metrorex al momentului au afirmat că era normal.

Pentru linia de M5, Metrorex a anunţat o licitaţie pentru furnizarea de set nou de trenuri. Valoarea totală a contractului este estimată la 1,2 miliarde de lei, fără TVA (211 milioane euro). Ofertele au fost depuse de companii din Coreea de Sud (Hyundai Rotem), Rusia (Metrovagonmash SA), Franţa (Alstom Transport), Spania (CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) şi China (CRRC Qingdao Sifang). Noua linie are nevoie de trenuri moderne, inovatoare. În opinia mea trenurile ar trebui să îndeplinească nevoile călătorului: un sistem de securitate îmbunătăţit, display-uri electronice cu ecrane de înaltă rezoluţie, conectori USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile. Confortul va adăuga, de asemenea, aer condiţionat şi un sistem de ventilaţie "inteligent" şi dezinfectarea aerului. De asemenea, noile trenuri ar trebui să aibă uşi largi pentru persoanele cu mobilitate limitată. Astfel de trenuri de o nouă generaţie pot fi văzute, de exemplu, în metroul din Moscova. Trenurile "Moskva" a companiei ruse Metrovagonmash permit deplasarea a de până la 1600 de mii de pasageri într-un tren cu cinci maşini. Noile trenuri dispun de o conexiune coridor, sisteme moderne de control al climei, camere video, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile şi hărţi interactive.

Extinderea reţelei de metrou va face viaţa mai uşoară pentru pasageri, va elibera drumurile, iar efectele pozitive cele mai semnificative vor fi vizibile în zone periferice ale capitalei, spun expertii.

În ceea ce priveşte linia M6, de asemenea este în construcţie, şi există planuri pentru un M7. Oamenii sunt deja sătuli de situaţie, e deja o glumă proastă, şantierele au devenit o poveste fără sfârşit în România. Atunci când un site este setat pentru a termina în 2-3 ani, indiferent de ceea ce au de făcut: un pod, un drum, o legătură feroviară, staţie de metrou sau orice puteţi pune pariu liniştit că nu va fi gata nici în 10 ani.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotnari
Gala Anis
Leap

ENGLISH SECTION

more articles

Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS