Oamenii devin tot mai interesaţi de călătorii de explorare, care combină aventura, cultura şi relaxarea, de vacanţe ce presupun fie circuite premium, fie croaziere de lux, iar destinaţiile îndepărtate mai puţin cunoscute se află în topul tendinţelor în turism pentru 2026, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din care urmează să relatăm.
Potrivit datelor şi estimărilor touroperatorului J'Info Tours , cererile early booking pentru circuite exotice internaţionale şi croaziere sunt în creştere semnificativă, cu aproximativ 25%, consolidând trendul din ultimii doi ani.
Destinaţiile asiatice cunosc o creştere spectaculoasă în privinţa cererilor. Pe lângă China care este din ce în ce mai solicitată, datorită şi eliminării temporare a vizei turistice, destinaţii din Asia ca Myanmar, Tibet, Nepal şi Bhutan se numără printre cele care captează tot mai mult interesul românilor. Tot mai mulţi îşi aleg vacanţele pe criterii ca: autenticitate culturală, experienţe locale, zone naturale protejate şi preţuri atractive, în detrimentul turismului standard, urban sau de plajă.
În acelaşi timp, câştigă teren destinaţiile mai puţin convenţionale, în topul preferinţelor intrând cele din America de Sud, ca Peru sau Insula Paştelui, care oferă un mix unic de patrimoniu istoric şi spiritual, peisaje spectaculoase şi comunităţi tradiţionale.
Ţările africane se conturează drept destinaţii preferate în viitorul apropiat, cu o creştere vizibilă a cererilor pentru circuite în Namibia, Botswana şi Africa de Sud. Întâlnirea cu ”Big Five” (cei 5 mari: leul, elefantul, rinocerul, bivolul african şi leopardul) în mediul lor natural generează emoţii intense şi un sentiment puternic de reconectare cu natura. În acelaşi registru, Senegal câştigă teren în rândul călătorilor interesaţi de un mix de cultură, istorie şi natură, ce include situri istorice care fac parte din Patrimoniul Mondial UNESCO, observarea faunei sălbatice în rezervaţii naturale şi activităţi de litoral, pe o coastă cu circa 700 km de plaje.
„Înregistrăm o creştere constantă a cererii pentru circuite complexe şi croaziere premium, cu plecări în 2026, iar Asia şi Africa se află în topul preferinţelor. În cadrul târgurilor noastre de vacanţe, desfăşurate periodic online şi în agenţiile din Bucureşti, Braşov şi Constanţa, propunem trasee noi de circuite, în funcţie de preferinţele actuale ale turiştilor români. Aceştia îşi doresc tot mai des să meargă în locuri cu peisaje spectaculoase, biodiversitate şi nivel scăzut de poluare, trend care favorizează şi circuitele cu „destinaţii îndepărtate” ca Australia, Noua Zeelandă sau Fiji. Previziunile pentru 2026 indică o creştere de cel puţin 25% pe acest segment al vacanţelor în destinaţii cu autenticitate, diversitate naturală şi un ritm al vieţii care permite reconectarea cu natura generoasă”, a declarat Carmen Pavel, fondator J'Info Tours.
Alături de circuitele în zone îndepărtate, croazierele reprezintă un segment puternic în expansiune, preferat tot mai mult de turiştii români datorită raportului excelent între confort, experienţă şi diversitatea destinaţiilor. Pachetele de lux, precum cele operate de Explora Journeys (MSC) atrag prin facilităţile de tipul unui resort de 5 stele şi prin flexibilitatea de a vizita numeroase destinaţii fără schimbarea cazării. Pentru croazierele clasice, tarifele pornesc chiar de la aproximativ 400 de euro per persoană, în sistem all inclusive, un avantaj major pentru familii şi pentru turiştii care îşi doresc costuri predictibile şi acces la numeroase servicii la bord.
Un alt beneficiu semnificativ în cazul croazierelor îl reprezintă posibilitatea de a ajunge, într-o singură săptămână, de pe un continent pe altul. Spre exemplu poţi ajunge rapid din Europa în Africa, având vizite incluse în oraşe fascinante de pe ambele continente, precum: Cannes, Napoli, Palermo, Cartagena (Tunisia), totul în timp ce turiştii se bucură de confortul constant al aceloraşi cabine şi de facilităţile vasului. Itinerariile croazierelor variază de la Marea Mediterană şi Fiordurile Norvegiei până la Caraibe, Atlantic, Pacific şi Marea Chinei, iar interesul este în creştere pentru rute premium, cum ar fi cele către Insulele Canare şi Madeira.
„O croazieră oferă un tip de confort pe care foarte puţine alte forme de călătorie îl pot egala. Turiştii pot vizita mai multe ţări într-o singură vacanţă, fără grija transferurilor sau a bagajelor, iar acest lucru schimbă complet desfăşurarea unei călătorii. Navele moderne funcţionează ca nişte resorturi plutitoare cu facilităţi premium, de la piscine, spa şi săli de sport, până la restaurante internaţionale, zone VIP, de lux şi programe de divertisment pentru toate vârstele. Este o experienţă ideală pentru cei care caută relaxare, diversitate şi eficienţă în acelaşi timp. În plus, atmosfera selectă de la bord oferă oportunitatea de a socializa într-un mediu elegant şi de a te bucura de călătorie în ritmul tău, fără stres şi fără compromisuri”, a adăugat Carmen Pavel, fondator J'Info Tours.
Pe fondul cererii ridicate pentru circuite exotice, al interesului accentuat pentru croaziere şi al digitalizării accelerate a proceselor de rezervare, previziunile indică un an 2026 marcat de creşterea segmentelor premium. Comportamentul agenţiilor de turism şi al clienţilor se va alinia tendinţelor internaţionale, în care tehnologiile AI joacă un rol esenţial în conturarea unor programe de vacanţe personalizate.
Sectorul turistic intră într-o nouă etapă tehnologică, în care integrarea soluţiilor de inteligenţă artificială influenţează direct modul în care consumatorii caută, compară şi achiziţionează vacanţe. Pentru a răspunde acestor schimbări, J'Info Tours va urma trendul internaţional şi va investi în lunile următoare circa 150.000 - 200.000 de euro în modernizarea platformelor sale online, prin implementarea unor sisteme AI. Noile funcţionalităţi vor permite recomandări personalizate de destinaţii şi trasee, filtrarea rapidă a ofertelor în funcţie de bugete, preferinţe şi stil de călătorie, simulări de costuri, optimizarea itinerariilor şi asistenţă virtuală 24/7 în procesul de selecţie şi rezervare.
Platformele J'Info Tours vor integra softul AI în actualul sistem complet de rezervări online, care deja include cazări, zboruri şi activităţi la destinaţie, facilitând o experienţă digitală fluidă pentru utilizatori. Digitalizarea avansată va permite o creştere semnificativă a conversiilor, reducerea timpului de interacţiune dintre agenţi şi clienţi şi o îmbunătăţire vizibilă a experienţei de navigare pe site-urile de turism.
În acelaşi timp, soluţiile AI vor sprijini compania în gestionarea eficientă a datelor, în anticiparea preferinţelor turiştilor şi în adaptarea rapidă a ofertelor la trendurile globale. J'Info Tours, care a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro, pe segmentul leisure, estimează că investiţiile în digitalizare şi AI vor genera o creştere a cifrei de afaceri de cel puţin 30% în 2026.



















































Opinia Cititorului